torasmu Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hei Dere! Luften i belgene bak på bilen gikk ned i dag i ca 80km. Fikk etterhvert stanset da dette skjedde inne i en tunnel. Slo av og på motoren og bilen løftet seg normalt igjen eller kanskje litt tregere på venstre side. Etter 3mil står den plutselig nede igjen. Jeg gjentar det samme. Men nå heiser bilens seg helt til topps og jeg får oransj feilmelding på belgene. Ingen indikasjon tidligere på at noe var galt. Har noen vært opplevd dette tidligere som vet hva feilen evt. Er? Byttet belgene i fjor høst samt ace reservoar. Kjørte med henger forholdvis lett lastet dagen før og bilen stod normalt i morrest før jeg startet kjøringen. Tom R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneLien Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Bytt sensorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torasmu Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Takker! Tror jaggu jeg har de liggende. Hvor skadelig er ikke for en belg å bli utsatt for slik belastning med tanke på farten dette oppstod i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. januar 2022 Del Skrevet 25. januar 2022 Fyll en pumpeflaske med zalovann. Heis bilen opp i høyeste stilling og sprøyt såpevann på belgen. Se etter lekkasje. Vanligvis kommer lekkasjen der belgen ligger dobbel, og derfor må bilen opp i høyeste stilling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. januar 2022 Del Skrevet 25. januar 2022 Når bilen står senkes den noen cm. Dvs at belgen ruller nedover i dobbelt lag, og lekkasjen tettes. Derfor er det så viktig å løfte bilen maks og deretter sprøyte på såpevann. Dette koster noen dråper zalo, men vil du heller gå for bytte av sensorer, så versågod, men feilsøking bør bestandig starte med lekkasjetest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Kan være dårlig kontakt mellom sensor og kabel. Hadde samme problem etter at jeg hadde byttet sensor, selvfølgelig på vei på juleferie med bilen søkklastet av barn, gaver og konemor. var kommet til Voss og skulle til Oslo. Klarte å stjele noe hyssing fra en pakke med gamle aviser utenfor en bensinstasjon og fikk surret det hele sammen. Funket hele veien. Når jeg kom frem fikk jeg tigget til meg noen strips i førjulsgave. Funket som fjell etter det. Så ville startet med en boks med elektronikkrens og stripset kablene fast til sensorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 26. januar 2022 Del Skrevet 26. januar 2022 Samme problem på min bil viste seg å være sensorene. Sensorer i god kvalitet koster noen hundrelapper, logisk for meg å prøve det. mvh Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.T Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 Har også hatt dette problemet.. sensorbytte og ny kalibrering av høyder løste det. Belgene hadde ikke noe med det å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Låner denne tråden til følgende relaterte spr. Vår D2 synker ned "en god del" ila ett døgn. Jeg har prøvd å finne lekkasjer med zalovann, men finner ikke noe sted hvor det bobler. Opplever vel heller ikke at kompressor går så ofte...men hva er normalt på disse. Jeg er fersk med luftfjæring. Skal de i det hele tatt synke, dersom alt er tett og OK, eller? Dersom man får et havari på tur med belger, hva er kjerringråd for og komme hjem med bilen? Mener å ha hørt om en 2"4 spent fast med jekkestropp på akselen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Hevet du bilen før zalotesten? Ha alltid en ny luftbelg liggende i bilen. Alltid. Og de skal ikke senke seg en eneste mm. Jeg kjørte uten kompressor over 1 år, og bilen sank ikke en cm på tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 3 timer siden, lafterolf skrev: Hevet du bilen før zalotesten? Ha alltid en ny luftbelg liggende i bilen. Alltid. Og de skal ikke senke seg en eneste mm. Jeg kjørte uten kompressor over 1 år, og bilen sank ikke en cm på tiden. Jeg hevet til øverste nivå, og sprutet der jeg kom til. Skjønner at jeg må til perrs å bestille et par belger. Hvor lekker det erfaringsmessig evt dersom det ikke er selve belgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Normalt lekker det der belgen ligger dobbelt øverst, for småstein og dritt setter seg fast der og gnager hull. Det er derfor dem må løftes slik at belgen strekker seg ut under zalotesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.