oisn Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Er det noen i Bergens området som kan være behjelpelig med å få bilen min til å starte igjen? Motoren går rundt når jeg vrir på nøkkelen, men den starter ikke. Mistenker at den må synkes opp igjen, har prøvd det meste som står skrevet på diverse forum. Det hadde vært fint om noen kunne være behjelpelig med dette. Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 sjekk om bensin pumpa går vanlig feil en gangiblant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 sjekk om bensin pumpa går vanlig feil en gangiblant Jeg hører at bensinpumpen går, så det skal være OK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Har nå jeg tatt video, start av Range Rover Før andre forsøk når jeg vrir om nøkkelen igjen kommer det opp "TRANSFER NEUTRAL" dette er 19 sec ut i videoen. Jeg har ikke sett denne meldingen tidligere, kan dette være noe av problemet med starting av bilen? https://youtu.be/M251BUCGlwo Takker for alle tilbakemeldinger Endret 9. mai 2017 av oisn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Videoen er ikke tigjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Videoen er ikke tigjengelig. Prøv nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Når du får tørnet starteren og har check engine lys mens starteren går så er mobiliserings signalet godkjent. Altså er ikke sync problemet. Når startet du bilen sist?, har du gjort noe siden forrige start? Og står det en sikring i pos 11 i sikringsboksen til BeCM under setet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Det er nok 3 måneder siden jeg hadde start på den. Sist jeg hadde start, begynte den å fuske så døde den, siden har jeg ikke fått start på den. Siden da har jeg sjekket alle jording punkter jeg kunne finn, hadde en mistanke om at det var jorindg problem Det står sikring i pos 11 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det står sikring i pos 11 ja Vel det forklarer transfere neutral lyset. Denne sikringen settes kun inn for å flytte transferekassen til nøytral posisjon for tauing til eks. Skal normalt ikke være sikring der. Transfere shift motoren skal jo normalt være i Høy eller Lavserie posisjon. Du kan jo til eks ha dårlige pluggledninger, defekt coil pakke, dårlige plugger, defekt gasswire- dette er de åpenbare tingene du må være sikker på er ok. Sjekk inertia fuel shutoff switch, nede ved R/H hjulbrønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Vel det forklarer transfere neutral lyset. Denne sikringen settes kun inn for å flytte transferekassen til nøytral posisjon for tauing til eks. Skal normalt ikke være sikring der. Transfere shift motoren skal jo normalt være i Høy eller Lavserie posisjon. Du kan jo til eks ha dårlige pluggledninger, defekt coil pakke, dårlige plugger, defekt gasswire- dette er de åpenbare tingene du må være sikker på er ok. Sjekk inertia fuel shutoff switch, nede ved R/H hjulbrønn. Tusen takk for svar. Jeg vil sjekke det som du har skrevet over her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 31. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2017 Hei Har nå sjekket nesten alt på denne bilen, har funnet ut at det er (CKP) Crankshaft Position Sensor som er defekt. Fikk den nye sensoren i dag, men har problemer med å finne hvor den sitter på min motor. Er det noen som vet hvor mye som må demonteres for å få skiftet denne sensoren ok ikke minst hvor den ligger Takker for all hjelp jeg kan få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 den kompissen må du under motoren for å finne, sitter på venstre side helt nede bak på motoren, under manifolden og senser på svinghjulet. sitter muligens ett lokk over den så du må lete litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 8 minutes ago, grunneieren said: den kompissen må du under motoren for å finne, sitter på venstre side helt nede bak på motoren, under manifolden og senser på svinghjulet. sitter muligens ett lokk over den så du må lete litt. Takk for svar, men må jeg demontere noe for å komme til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Kan noen bekrefte at jeg har funnet CKP'en? Se video Så har jeg et spørsmål ang pluggen på denne, på den nye er det støpt inn mot sensor og en kabel på ca 15 cm. Pluggen på den nye sensoren passer den i pluggen på den gamle sensoren, se bilde Plasering av CKP.mov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg klarte å gå den av, phu Bør jeg sjekke noe annet når en ser på den gamle sensoren og den nye? Hvordan har den blitt slitt så mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Har fått på den nye sensoren, men pluggen passer ikke i den nye sensoren. Kan jeg klippe begge pluggene å skjøte kablene? I så tilfelle den NYE pluggen har en svart og en hvit leder Den GAMLE pluggen har en svart og en brun leder Skal da svart kobles mot svart og hvit kobles mot brun Eller skal det kobles svart mot brun og hvit mot svart Takk for all hjelp her på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 HM, sikker på at du har fått riktig sensor? kan se ut som du har fått sensor til en Thor motor (My99 og nyere) det er forskjell på dem, blant annet lengden på den pinnen som stikker inn i svinghjulet og tilkoblings pluggene Har en til GEMS motor liggende hjemme, kan måle litt for deg, men det får jeg ikke til før i kveld. Send meg en melding på 906 femseks 676 om du ikke har fått noe svar innen kl 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) HM, ikke noe hjelp i meg her, den sensoren jeg har liggende som sto på en motor fra en 96 modell er lik til den du har fått tak på. Det er forskjell i lengden på sensorene (den tynne pinnen), men ettersom dennne er borte på din gamle er det joe vanskelig å måle. Jeg kunne ikke bruke innfestningen fra den gamle motoren sammen med sensoren fra 99 modellene da dennne tok i svinghjulet, og plasseringen av sensoren var forskjellig Endret 6. juni 2017 av grunneieren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 6. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2017 4 timer siden, grunneieren skrev: HM, ikke noe hjelp i meg her, den sensoren jeg har liggende som sto på en motor fra en 96 modell er lik til den du har fått tak på. Det er forskjell i lengden på sensorene (den tynne pinnen), men ettersom dennne er borte på din gamle er det joe vanskelig å måle. Jeg kunne ikke bruke innfestningen fra den gamle motoren sammen med sensoren fra 99 modellene da dennne tok i svinghjulet, og plasseringen av sensoren var forskjellig Ville ikke forstyrre deg i pinsen Tror nok at jeg har fått feil sensor, har bestilt en ny i dag. Den jeg fik sist uke var bilde 1 Den jeg bestilte i dag var bilde 2, fant et merke på den gamle som der stod ERR6119 Så nå får jeg brae vente i noen dager så får jeg håpe at det gjør susen Takk for din involvering i saken min her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 hadde ikke vært noe problem å bli forstyrret, får håpe du får riktig sensor nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Prøv å få gjort en god inspeksjon av startkransen, flexplate og converter. Enten ved å ta av bunnpannen ( da får du veldig godt innsyn ), eller fjern inspeksjons gummi pluggene på hver side av bakveggen til bunnpannen mot converter + den lille luken under converteren på girkasse huset og inspiser så godt du kan inn der. Noe må ha viberert kraftig eller vært løst for å slite ned sensoren slik. Bare så du ikke bruker opp en ny sensor på første start. Mulig sprekt flexplate for eks, eller løse bolter i innfestningentil startkransen, kan lage en slik situasjon. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oisn Skrevet 10. august 2017 Forfatter Del Skrevet 10. august 2017 Hei forum Har endelig fått tid til å se på min RR igjen, mye reising siste tiden. Etter vissuell sjekk av svinghul har jeg nå fått skiftet CKP) Crankshaft Position Sensor. Fått ladet batteri og "prøvd" å state opp bilen. Dette gikk ikke så bra, fremdels er det ingen gnist, jeg står helt tom for ideer nå og trenger hjelp fra forumet. Skal sjekk pluggen i morgen, se om det kan ha skjedd noe med den under istallasjonene. Skal det være noe form for signal i denne pluggen, eventuellt er det vel bare når en crancker motoren. Vil også ringe ut lederene som går til pluggen for å elimenere brudd i en av lederene. Er det andre ting jeg trenger å sjekke ut? Takker for all hjelp jeg får her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.