Gå til innhold

Musikk


Anbefalte innlegg

Jeg hører mye på musikk.. men nå begynner jeg og bli lei musikken jeg hører på. Noen som har noen gode musikktips?

Det jeg vanligvis hører på er Vassendgutane, Volbeat, Hellibillies, ACDC, noe Plumbo, ja det meste innen for Country/rock og fengende sanger. På tide og fornye seg litt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen for "noko helt anna"?

Tips: Gå på oppdagelsesferd på YouTube. Mye bra musikk er gjerne litt vanskelig tilgjengelig og krever litt tilvenning så bruk mer enn 3 sekunder før du går videre.

Tips: Radio via Tunein.com. Der kan du søke på musikktype. Det er mange radiostasjoner som spesialiserer seg på en genre (sjanger). Da får du høre en mengde andre artister som du ellers ikke ville hørt. Jeg har fått noen nye favoritter på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtube er et godt tips, søk opp artister, sanger og sjangere som du liker, så kommer det opp forslag etterhvert.

 

Spotify har en flott radiofunksjon. Velg mellom artist radio, song radio og genre radio. Kommer det noe du ikke liker, kan du gi det tommel ned, er det noe du liker spesielt godt, gir du det tommel opp. Etter hvert kommer det mye godmusikk som du aldri hadde funnet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker Spotify så anbefaler jeg å bruke fanen "Related artist" og gjerne klikke deg videre på artister som er related til artister som er related... , og Spotify sine forslag, basert på dine egne spillelister og lytteprofil. "Your daily mix", "Discover weekly" og "Recomended songs" som ligger under egen spillelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben caplan(canada) og kaleo (island) går det mest av her om dagen.

Jamiroquai er en hang up fra tid til annen.

Eric claptons "unplugged" går jeg aldri lei.

Ellers mye rart å spore opp i spotify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør-hør. :( Rest in peace in the superunknown, Chris.

 

Svenske First Aid Kit er fin lassopop, Highasakite er glimrende norsk pop/indiepop med bredt lydbilde, Cezinando er en norsk rapper med noen gode melodier og gjennomtenkte tekster. Dessuten er danske Mew tøft i mine ører.

 

Ellers er det mye god gammal progrock, som Saga, Marillion m.fl., men følg gjerne lyden av prog tilbake til 70-tallet. Der er det mye fin rock fra Kansas, Deep Purple, Genesis, Jethro Tull m.fl.

 

Forsøk gjerne også å finne noe irsk eller skotsk. Der kan det være mye ukjente godbiter for nordmenn, innen både rock og folkrock.

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi på progrock så ta med den andre Anderson'en da - Ian Anderson med bandet Jethro Tull.
Her er vel kanskje den mest kjente... (Var nevnt, ja... blush)
https://www.youtube.com/watch?v=d76pxiPlxHs

Og sånn for kuriositetens skyd:
Denne fra da både melodien, bandet og medlemmene var en del yngre. :D
https://www.youtube.com/watch?v=P2UgejkBdu0

Bonussnutt on tema progrock og 70tallet:
https://www.youtube.com/watch?v=9fEkYxRCl_c

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller så kan jeg anbefale litt herlig 70-tallsfunk fra serien Shaft. Gode minner!

Do your thing er gode 19 minutter som passer perfekt når criuseknappen er inne på landeveien og man skuer utover et LR-panser mot ukjente eventyr :-)

JE

Skjermbilde 2017-05-19 kl. 13.59.12.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder basslinjer, er jo The Who bandet å overgå, etter min ringe mening. Livealbumene Live at Leeds eller Live at Isle of Wight er fantastiske maktdemonstrasjoner.

 

Ellers koste jeg meg glugg ihjel i dag med Violent Femmes - de kan best beskrives som akustisk punk med til tider utrolig morsomme tekster som minner en på hvordan det var å være tenåring uten særlig selvtillit på damefronten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...