Gå til innhold

Valgets kval


Anbefalte innlegg

Tusen takk for hyggelig tilbud! Det hadde absolutt vært interresant. Sender deg PM

Takker atau for en hyggelig kjøretur i den fantastisk flotte Defenderen hans i dag. Det gjorde jo egentlig valgets kval enda litt værre, i positiv forstand. Jeg vurderer nå om en slik kan gå inn i familien som bil nr.1. ... får sondere terrenget og vurdere fram og tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike prøveturer er "farlige" da det er sterkt vanedannende :)

 

Vurderer du noe som er litt mer "menneskebil", så ville jeg tatt en prøvetur med denne (noe overpriset i mine øyne..): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95984503

Ser det er 2 til i området ditt på finn i forskjellige prisklasser.

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Discovery og en TD5-Defender i vår lille familie.

 

Discoen er lekker, komfortabel, rask og romslig, men litt sjelløs. Vår dagligdags-bil og valg for turer nedover kontinentet.

 

Defenderen er kul, vekker følelser, driftssikker, tar seg fram som få andre, praktisk og bråkete, hvor turen i seg selv er et delmål. Man trenger ikke være redd for den og mange sier, med lengsel i blikket, "skulle ønske jeg turde å ha en slik". Bank i bordet: jeg har aldri hatt problemer med bilen ut over slitedeler og skulle jeg downsizet til kun én bil, ville jeg sittet igjen med Defenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker atau for en hyggelig kjøretur i den fantastisk flotte Defenderen hans i dag. Det gjorde jo egentlig valgets kval enda litt værre, i positiv forstand. Jeg vurderer nå om en slik kan gå inn i familien som bil nr.1. ... får sondere terrenget og vurdere fram og tilbake :)

 

Da skulle vi fått deg inn i en Range Rover Sport og da. :)

Bli med på Kaffetreff på Jonsvatnet på lørdag så får vi kanskje til det.

Andrea er også invitert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da skulle vi fått deg inn i en Range Rover Sport og da. :)

Bli med på Kaffetreff på Jonsvatnet på lørdag så får vi kanskje til det.

Andrea er også invitert ;)

hehe. Har kjørt et par Range Rover Sport, så vet hva det går i. Har riktignok ikke kjørt de med adaptive dynamics. Så litt usikker på hva det gjør med bilen.

jeg er mest trolig ute på telttur i helgen. Men skulle det av en eller annen grunn ikke bli noe av, så skal du ikke se bort i fra at jeg tar turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på. Er at stort sett så anbefales Discovery som alternativ, og en og annen Freelander. RR sport derimot, det anbefales sjeldent. Er ikke RR sport bygd på samme "læst" som Discovery?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på. Er at stort sett så anbefales Discovery som alternativ, og en og annen Freelander. RR sport derimot, det anbefales sjeldent. Er ikke RR sport bygd på samme "læst" som Discovery?

Jo, men for mange blir bagasjerommet for smått. For det skal Sporten ha; den ser større ut enn den er, bagasjeromsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men for mange blir bagasjerommet for smått. For det skal Sporten ha; den ser større ut enn den er, bagasjeromsmessig.

Det er sant. De har ikke akkurat fått til å utnytte potensiell plass nei. Men, det har jeg vært klar over lenge. Gjør dog nytten for oss. Forsåvidt så endte jeg opp med en Range Rover Sport TDV8 i dag. Så Defender drømmen får inntil videre ligge litt på vent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil. Håper du legger ut noen bilder.
Ulempen nå er at du aldri vil kunne sove ordentlig, aldri bli ordentlig full, eller oppleve ekte glede og lykke.
Og det er fordi drømmen om en Defender alltid vil ligge og gnage i bakhodet.
Men kanskje, en dag i fremtiden, når ting i livet ditt kommer på plass, så vil du bli eier av en Defender og vil kunne sove ordentlig, bli ordentlig full, og igjen oppleve ekte glede og lykke.

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil. Håper du legger ut noen bilder.

Ulempen nå er at du aldri vil kunne sove ordentlig, aldri bli ordentlig full, eller oppleve ekte glede og lykke.

Og det er fordi drømmen om en Defender alltid vil ligge og gnage i bakhodet.

Men kanskje, en dag i fremtiden, når ting i livet ditt kommer på plass, så vil du bli eier av en Defender og vil kunne sove ordentlig, bli ordentlig full, og igjen oppleve ekte glede og lykke.

 

Ronny S

haha.. bra melding!

Takk for det. Skal få tatt noen bilder og legge ut. Det var jo så voldsomt til drittvær sørpå i går at jeg stort sett holdt meg inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. bra melding!

Takk for det. Skal få tatt noen bilder og legge ut. Det var jo så voldsomt til drittvær sørpå i går at jeg stort sett holdt meg inne i bilen.

Med Defender hadde du mest sannsynligvis fått det inne i bilen også, sikkert derfor folk i Defender er flinkere til å ta bilder, da overgangen til dårlig vær blir mindre. ;-)

 

Nyt vogna! Kjempe bil med mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Defender hadde du mest sannsynligvis fått det inne i bilen også, sikkert derfor folk i Defender er flinkere til å ta bilder, da overgangen til dårlig vær blir mindre. ;-)

 

Nyt vogna! Kjempe bil med mange muligheter.

hehe. Det kan godt være.

 

Det stod forøvrig en veldig pen Defender 110 i veikanten nå jeg kjørte nordover fra Oslo på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

IMG_6079.JPG

Det regna så jævlig, så bilde ble tatt i farta .... ikke spesielt kjapp autofokus på Iphone6S

IMG_6082.JPG

Litt mindre regn, og litt bedre tid. Jeg er ikke spesielt god til å ta bilder. Så disse er de jeg har.

Skal få anskaffet stigtrinn, og vurderer mørke felger med litt grovere dekk. Er jo en del på tur, så greit å ha no dekk som fungerer på annet enn asfalt også.

 

Så langt veldig fornøyd, mildt sagt! 

 

Og jepp. Defender drømmen ligger fortsatt å vanker. autovarsel på Finn.no :D

Så, ser dere en tulling i RRS som hilser, så er det trolig denna karn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...