LandRoverE6 Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei, Sliter med en diesellekasje fremme på toppen av motoren på min L322 TD6 fra 05. Det er mer en sannsynlig at det kommer fra pumpen på toppen av motoren. Er det noen som har vært borti samme type lekasje på en L322? Ser at det går både rør inn og en retur slage tilbake til tanken og håper at problemet er knyttet til en av rørene. Men frykter at det er selve pumpen som er "syndern". Håper at noen har vært borti problemstillingen og kan bistå med noen tips og råd. mvh Karsten Haugstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Det er jo ganske vanlig i M51 motoren i p38 at pumpehuset lekker. Begynn med å vaske rent med f.eks. Biltema kaldavfetting og vann og se etter hvor der først blir vått så slipper du å gjette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Hatt lekkasje på diesel retur som ble løst med ny slangeklemme. Den gamle var en sær patent og trangt var det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRoverE6 Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Hei, Var det slangen fra "T" koblingen som er ikke synlig før man tar av inntaksenhenten? Er slangen videre til injektorene gummi eller metal? Vet ikke om lekasjen skyldes slagen eller en pakkning i pumpen hos meg. Var det lett å se at det var slangeklemmen som var "syndern"?. Hva skal jeg se etter? Mvh Karsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Har byttet returslangen på min TD6 for noen år siden, men det var fordi jeg byttet en dyse og klarte å knekke ett T-stykke. Husker jeg rett så kostet den ikke så mange kroner fra UK, og den er lett å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 På M57 i BMW er det metall rør fra rail til dysene. Går vel 1000bar + i disse så må tåle litt. Retur er gummislange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Mener min lekkasje var fra øverste gummislanger ut på pumpa . Litt skjult av servoolje beholderen. Tror forreste del av plastdekselet ble skrudd av .Jeg tørket av og startet opp og observerte med godt lys, og da ble det tydeligvått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LandRoverE6 Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Hei alle, Takk for gos informasjon om situasjonen. Endte opp med å kjøpe en nye pumpe som hadde blitt byttet pakkninger og trykktestet. Feilen lå inn pumpen som jeg har på bilen. Kunne sikkert ha kjøpt pakkningssett til den og gjort jobben selv, men trykket er ganske høyt og vill ikke risikere en større lekasje. /K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.