Roar Moslet Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Ok. Ja jeg skal dit, og kan ta det der hvis du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Hei igjen, skjedd noe her ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Monterte sette først i går, satt på gjerdet fordi jeg hadde litt angst for å løsne skruene inn på manifolden. Lånte spesialolje fra en flymekaniker i SAS som jeg hadde på, vet ikke om dette gjorde tingene enklere, men de løsnet helt greit. Blir en del kjøring fremover, kommer med tilbakemelding om problemet med de korte tapene av motorkraft er historie. Uansett, demontering av EGR ut i fra et teknisk perspektiv er sunn fornuft. Det ser jeg når systemet åpenbarer seg. Å lede eksos tilbake gjennom kjøler og ventil som sotes ned, må bli trøbbel etterhvert. Fra et miljømessig synspunkt må enhver vurdere om systemet bidrar til en renere verden. Liten anekdote: Jeg var på familieferie med min 99 mod td5 Defender 90 som hadde EGR problem, visste ikke da om mulighetene for å blende eksosen. I et øyeblikks desperasjon ble min nåværende 110 bestilt på telefon fra den lokale forhandleren. Det slipper jeg nå, bank i bordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 :-) venter i spenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Nå slipper du å vente lengere, fikk samme feil uten EGR også. Må sjekke videre med fokus på luft og fuel. Flere spor fra vbf som jeg skal følge, tips mottaes også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
safaripaul Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Jeg ble inspirert av denne tråden og har fått kit i posten, men venter etter sommeren i med tanke på boltene. Vil ikke ødelegge sesongen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 I og med at det tydeligvis ikke hjalp med EGR blending i første omgang ihvertfall, tenkte jeg å prøve å smøre opp dette spjeldet på wastegate som det snakkes om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hei, løfter denne igjen. Noe nytt fra trådstarter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Litt for tidlig å konkludere, har byttet kabelmatte siden sist uten at det løste problemet med korte tap av motorkraft. Et tips som kom i tråden var å skifte luftmengdemåleren. Den ble byttet forrige gang i 2012 da det kom olje inn i måleren fra KN luftfilteret. Nå er det montert ny original måler som jeg har kjørt 400 km med uten feil. Siden feilen har vært periodisk og med lange intervaller vil jeg vente ennå en stund med å friskmelde bilen. I mens er det understellsbehandling med Fluid Film som er planen før vinterveiene blir omgjort til saltsuppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Fikk konklusjon i dag, fortsatt tap av motorkraft i kort øyeblikk med belastning av motoren. Min 2005 mod. har nå gått 213 tusen og det er byttet kabelmatte, luftmengdemåler og dysetettinger. Ellers er service og fjerning av EGR ventil foretatt i perioden. På fuelområdet er det ikke foretatt noe i det siste med unntak av ny dieseltrykkregulator. Begynner å gå tom for ideer, men en usannsynlig tanke er at AC kompressoren slår seg inn selv om den ikke er påslått. Minner nemlig om når den slår seg inn, men ikke fullt så markert. Denne tanken kom flygende etter å ha lest nytt innlegg av Safaripaul som funderer på Defender sine pussigheter. Har liggende nye ventiler til dieselfilterhuset, men mener feil på disse representerer en annen type symtomer. Noen tanker, anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Et generelt tips vedr turbodiesel som kødder, er det sånne vakumslanger med "tøy" utenpå under panseret så bytt alle. De er "mest sannsynlig" morkne innvendig, og når man ikke ser det blir det ofte bytting av vilkårlige deler uten at det gjør annet enn å tømme konto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.