Gå til innhold

RRp38 gjenkjent bil...


Brage

Anbefalte innlegg

Hmmm.

 

Hva skal man si, ser på Finn en pen RRp38 som har vært innom forumet her for en tid tilbake. Lett gjenkjennelig er den når panseret åpnes.

 

Veldig spesielt å lese hvilke omfattende utbedringer som er utført - på verksted ( definer verksted ) - på denne, også en helt utrolig måte og ordlegge at EAS er fjernet.

 

Nesten så man blir en smule provosert...

 

Pen i lakken er den bare nesten, rust på bakre hjulbuer er ett velkjent problem..

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange der ute på spiralfjærer ;)

Det må da være mulig å moderere seg litt i skrytelisten når den neppe vil passere neste PKK uten omfattende tilbakestilling.

Hvor sannferdig den skrytelisten er vet nok selger, og de som har vært med en stund.

 

Skal dog ha skryt for poleringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns vi kan la folk selge skrive hva de vil ang bil som selges ...vil tro at kjøper av p38 veit hva som må sjekkes ,er dere ikke intr i bilen sjøl la vær og svartmal syns det er trist ,,,smil og vær positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er ulovlig ombygd og det skrytes av det :lol:
Det er forskjellen svalbard.
Den får 2 er feil på PKK og må vises hos SVV og få det innskrevet i vognkortet, og da kreves det godkjennings papirer på fjærene for å få det godkjent.
Det er som å bytte ut seriebil motor med chevy big block og skryte av det og ikke føre det inn i vognkortet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humret godt over enkelte motstridende opplysninger i den annonsen da jeg så den på FINN for en tid tilbake. Hvorfor overhale en ny motor? Til den prisen bør man kunne forvente en lovlig godkjent bil. Synes ikke det er riktig å forutsette at alle potensielle kjøpere er eksperter på P38. Man burde dessuten kunne forvente sannferdighet fra en selger, selv om det dessverre ofte ikke er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig med Svalbard, men når det er langt fra riktige opplysninger i annonsen, og selger er proffersjonell aktør.

Så blir det litt spesielt når det skrytes så uhemmet.

 

En stakkar som er ukjent med forumet og har lyst til å prøve RRp38, går jo på en solid smell. Det synes jeg ikke er greit.

Ærlig skal man jo være, mener jeg.

 

Når PKK gir deg 2 er feil på spiralfjærer, så tror jeg selger snur ryggen til selv om det er godt innenfor de 2 år med garanti som det reklameres med.

Og det er bare en av mange ting.

 

Det er greit å være kremmer, men ikke driv med tull og fjas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, aldri noe xenon på P38. Men det da enkelt å sette inn H4 pærer igjen. Xenon vil kreve nye lykter med aktiv regulering.

For øvrig selges bilen som en 2000 årsmodell. Det er registreringsår mens årsmodell er 1999.

 

Den som til slutt kjøper denne bilen til prisforlangende, må være en som ikke sjekker skikkelig.

Endret av Alikuwa msimamizi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å bytte ut seriebil motor med chevy big block og skryte av det og ikke føre det inn i vognkortet ;)

 

Her har du vel tatt for mye Möllers Tran? Å sammenligne spiralfjærer på en P38 med en Chevy big block i en seriebil, gir ingen mening, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2er feil er 2er feil ;)

 

Jada. Og en løgn er en løgn? Som de sa i USA da Clinton løy om sin elskerinne, og Bush løy for å starte krig i Irak. Ikke alle 2-er feil er like farlige. Nemlig!

 

Det er ingenting som tyder på at spiralfjærer er mer trafikkfarlig enn luftfjærer. Sant nok er ikke spiralfjærene godkjent, men hvor mange kjører egentlig på godkjente fjærer og dempere? Når de originale fjærings- og understellskomponentene blir utslitt, blir de byttet, ofte med deler av høyere kvalitet enn de originale. At disse delene mangler typegodkjenningspapirer gjør ikke bilen automatisk trafikkfarlig.

 

Jeg kjenner flere som har byttet til spiralfjærer på P38, og alle er fornøyde. Noen sier til og med at bilen både kjører og fjærer bedre med spiralfjærer. Og jeg vet om hvertfall tre godkjente bilverksteder som har gjort den jobben. Så sammeligningen med en big block Chevy i seriebil er ganske far out.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke at det var en stor motor i en seriebil, men at det kan bli trøbbel å få eu godkjent bilen til 138 000 kr og selger informerer ikke om at dette kan skape trøbbel ;)

Det kan være litt knot å få dette godkjent om den først får mangel på det -_- derfor så får det litt reaksjoner her på forumet :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde kanskje heller diskutere hvordan det kan bli lettere å få en P38 godkjent med spiralfjærer? Jeg er jo enig i at bilen "kler" luftfjærer best, absolutt. Min har det.

Og en annen ting - hva godkjenning angår, siden noen maser så veldig om det, er f.eks Arnott sine luftbelger typegodkjent på P38? Eller er det bare slik at de passer godt og ingen legger merke til, eller vil legge merke til, at de er uoriginale? Strengt tatt burde det forholde seg på samme måten med spiralfjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det bare slik at de passer godt og ingen legger merke til, eller vil legge merke til, at de er uoriginale? Strengt tatt burde det forholde seg på samme måten med spiralfjærer.

Kommer vel an på kontrolløren det. Tipper de færreste PKK kontrollører vet at D1 kom med kun stålfjøring, D2 har luft bak, RRC har stål, RRC LSE har luft og P38 kom kun med luft.

samt at D3 er levert med BÅDE stål og luft....

 

Er bilen i OK stand, går det sikkert fint.

Det finnes bøttevis på bøttevis av biler som leveres både med luft og stålfjøring, og siden dette ikke står som eget punkt som sjekkes på PKK, er vel sjansen for å bli avslørt relativt liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...