Gå til innhold

Range Rover Special - Lørdag 2 sept 2017, Oslo


robertsoevik

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 måneder senere...

Range Rover Special 2017

 

For ellevte gang har vi glede av å invitere til Range Rover Special - denne gang i Oslo.


Møt gamle kjente og nye entusiaster til en herlig sensommer ettermiddag lørdag 2 september.


- Blir dette den største samlingen klassiske Range Rovere noen sinne her til lands?


Treffets mantra har alltid vært å tilby noe nytt og noe lærerikt. I år har vi booket en foredragsholder som vi er sikker vil glede de anglofile blant oss, og det er vel brorparten?
Kristin Bech, førsteamanuensis ved UiO, vil ta oss gjennom en reise om hvordan det engelske språket ble nettopp det engelske språket. Gjennom et stort antall slides vil historiske linjer dras med påvirkninger sørfra, og fra våre forgjengere som kom over på kjøl!
Hennes bok 'Fra englisc til English' har fått strålende kritikker - så dette er det bare å glede seg til.


Arena for dagen blir ærverdige Søndre Tåsen Hovedgård. Omringet av bolighus og en av Norges nordligste eikeskoger ligger den som en skjult perle på Tåsen, midt imellom Storo og Ullevål.


Som en ekstra gulrot for de som møter tidlig vil Edvard Stang, hvor familie en gang eide gården, fortelle om gårdens historie klokken 1100. I sin prakttid gikk gården helt fra bydelen Sagene og opp til Maridalsvannet.


Eikeskogen Lunden, som en gang var en del av gården, innbyr til et besøk der den ligger med direkte tilkomst fra hovedgården. Henrik Wergeland var fast gjest på både gården og i eikeskogen i sin tid.


Det vil bli lagt til rette for fellesgrilling/BBQ etter foredragene. Videre har gården aktivitetsrom for de yngste, selv om den tilbaketrukne hagen frister nok mest er været slik vi har bestilt.


Et steinkast unna ligger både Shell Tåsen, gatekjøkken (Tåsen Grill) for de som fristes av utvalget der istedenfor å grille selv, samt flere matforretninger inkl. Tåsen Senter med apotek og andre butikker.


Det er fri entre, samt gratis treffplaketter til deltagere som stiller i et Solihull produkt. Unnskyldninger tas opp til vurdering. Det rigges nok opp en liten kiosk for vafler, kaffe og brus. Vipps betaling foretrekkes.

 

Tentativ plan er som følger:
Kl 11:00: Foredrag Edvard Stang om gårdens historie.
Kl 13:00: Foredrag Kristin Bech om det engelske språkets historie.
BBQ i hagen etter foredragene.

 

Parkeringslogistikken er et eget kapittel en kommer tilbake til i Land Rover Forum trefftråden. 


Plasser allokeres fortløpende ved indikasjon om oppmøte, enten gjennom LRF, evt på mail til:
2017@rangeroverspecial.com


Vennligst indiker også om en må dra tidlig, m.t.p. parkeringslokasjon.

 

For de som kommer vestfra informeres det av Norsk Veteranvogn Klubb har avreise på sitt
tradisjonelle Sandviken Sundvolden veteranbil-løp fra Henie Onstad Kunstsenter på
Høvik kl 10:00.


Overnattingsbehov, ta kontakt.

 

På vegne av arrangementsgruppen
Robert
2017@rangeroverspecial.com
ostlandet@nlrk.no
 

2017 jpeg web.jpg

Informasjon innrykk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

RRC'n ble ikke klar for treff i år heller, men får sammen med Gaute liste meg inn med en av de andre Solihull produktene vi har i garasjen. Så sant ingen uforutsette hendelser dukker opp, kommer jeg i år. Får kanskje litt inspirasjon til å ta tak rusten i gulvet og litt lakkering her og der..

 

IMG_0349.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, robertsoevik skrev:

Står jo klar på henger jo OJ ;-)

 

(ikke bli for inspirert, hengern får vi problemer med..)

Henger bildet tatt for flere år siden. Står nå i en låve og venter på litt kirurgisk behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/27/2017 den 16.50, OJG skrev:

RRC'n ble ikke klar for treff i år heller, men får sammen med Gaute liste meg inn med en av de andre Solihull produktene vi har i garasjen. Så sant ingen uforutsette hendelser dukker opp, kommer jeg i år. Får kanskje litt inspirasjon til å ta tak rusten i gulvet og litt lakkering her og der..

 

Jeg er visst opptatt med annet den helgen, så jeg kan ikke komme likevel. Med andre ord: slenger du spenn på bordet, så kan du få kjøpe en kjørbar RRC av meg ;):D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...