Gå til innhold

Discovery 2 TC låser framhjul (VIDEO)


Rover38

Anbefalte innlegg

Når en svinger til venstre låser traction control dette hjulet, så bilen er ikke kjørbar med abs sensor koblet til.
Ikveld har jeg testet å koble fra abs sensor og da vedvarer ikke problemet.

Vi demonterte abs sensor fra hjullager da vi skiftet drivknutemansjett. Har lest noe om at dette ikke er anbefalt.

Jeg har ikke diagnose apparat, har kun målt sensor med multimeter.

Jeg lurer på om jeg skal prøve å demontere brems og løsne på abs sensor, leste en skrev om "the technical tap" men vet ikke hvor suksess dette blir. Har hatt endel three amigos, men sist kjøretur gikk veldig fint. Da kjørte jeg strekningen Hamar-Lillehammer og 1 mil nord for Lillehammer fikk jeg først three amigos. Mulig dette kommer fra samme feil.

 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært lurt å fått tatt en diagnose. Om du ikke har kan det være at noen i nærheten kan bistå, hvis du skriver hvor i landet du bor. Eventuelt fått lest ut feilkoder på verksted.

Ikke usannsynlig at tre amigos og problem med tc har samme årsak. Ved diagnose kan du finne ut hvor du skal starte, i steden for å lete i blinde.

 

Tre amiogas kan ha andre årsaker enn abs sensor. Kontakt ii abs modulator, hjullager, lite strøm, jording.

 

Mvh

Leif ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart da det var iorden før vi bytta mansjett og glidering i rattet. Ja diagnose er veien å gå, noen som holder til på Lillehammer eller i disse trakter? Det er utkjøring av veteranbiler nå med det første, senere på dagen skal jeg bare etterforske LR eller hugge ved. Ring meg gjerne på 90 26 5,3[]2,1. Du er invitert på kaffe og en kjeks hvis du har tid, kan godt få litt for bryet også. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...