Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
paaljt

Senja - Oslo i bil. Kjappeste rute?

Recommended Posts

Er på senja med D3 og taktelt i påsken (fantastisk!!)

 

Skal kjøre hjem på søndag til oslo. Hvor går den kjappeste veien? Kjørte via sverige på vei opp, men knotet litt fra elverum til lofsdalen, så brukte litt tid. Kjørte E6 i sommer (narvik oslo) men følte det fikk like kjapt..?

 

Hva er kjappest?

 

Takker for svar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferge Moskenes-Bodø, hvis den ikke er stengt for sesongen. Inn i Sverige via Graddis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjappest er via Sverige over ved bjørnfjell. Men der er det mye skog se i Sverige veldig mye skog. God tur

Share this post


Link to post
Share on other sites

For min del hadde det blitt følgende om jeg skulle Senja-Oslo via Sverige.

 

Finnsnes - Bjerkvik - Kiruna - Gällivare - Følge E45 ned til Torsby - Kongsberg - Oslo. I følge Google maps er det ca 20 mil lengre enn å kjøre Norge, men 1 time kortere.

 

Jeg har selv fulgt den ruta gps'en vil sende deg over Elverum/Trysil og inn i Sverige én gang. Det ble med den ene gangen for å si det slik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferge Moskenes-Bodø, hvis den ikke er stengt for sesongen. Inn i Sverige via Graddis.

 

Åkei... her snakker vi om NM i omveier?

 

Til Oslo ville jeg nok valgt E6, Buktamoen og sørover til Oslo... Sverige er jo greit, men innlandsveien er utrolig kjedelig... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E6 rett ned, og så ta rv 3 Ulsberg-Østerdalen -Elverum ,over Løten-Kolomoen-E6-Oslo

 

Skal det gjøres fortere, blir d m fly?

Edited by runekristoffersen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takker for tips! Like mange alternativer som innlegg! Tror avgjørelsen blir tatt idet i setter oss i bilen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tidsmessig skiller det ikke stort.

Norge: mye svinger, 50/60soner,opp og ned

Sverige: Mye furu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal om Kongsberg, når Kongsvinger er lettere.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal om Kongsberg, når Kongsvinger er lettere.?

 

sannsynligvis trykkleif... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ble via Sverige. Etter en topptur på ski ved riksgransen var det straka vegen på E45 helt ned til Torsby, så over til Kongsvinger med en natt i takteltet.

 

Utrolig deilig å kjøre på de svenske veiene med d3. Veldig få svinger, høy snitthastighet og veldig lite trafikk. i stedet for de svingete småveiene i norge md 60-70 soner. (E6) Spesielt deilig å kjøre om natta med xenon ombyggning i hjelpelysene. Nå gjelder det bare å supplere med et par 70W NBB bøtter i A-baren. :)

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal om Kongsberg, når Kongsvinger er lettere.?

 

Jeg har alltid vært litt dysletisk med de 2 plassene og blanda dem så lenge jeg kan huske. blush

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeg har alltid vært litt dysletisk med de 2 plassene og blanda dem så lenge jeg kan huske. blush

 

Kristiansand ... Kristiansund.

(For ikke å snakke om nederst her på Østlandet hvor hvert et godt gårdsnavn kan -og bør! - gjenbrukes iallfall 2-3 ganger innen en 3mils radius.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...