Gå til innhold

Senja - Oslo i bil. Kjappeste rute?


paaljt

Anbefalte innlegg

Er på senja med D3 og taktelt i påsken (fantastisk!!)

 

Skal kjøre hjem på søndag til oslo. Hvor går den kjappeste veien? Kjørte via sverige på vei opp, men knotet litt fra elverum til lofsdalen, så brukte litt tid. Kjørte E6 i sommer (narvik oslo) men følte det fikk like kjapt..?

 

Hva er kjappest?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det blitt følgende om jeg skulle Senja-Oslo via Sverige.

 

Finnsnes - Bjerkvik - Kiruna - Gällivare - Følge E45 ned til Torsby - Kongsberg - Oslo. I følge Google maps er det ca 20 mil lengre enn å kjøre Norge, men 1 time kortere.

 

Jeg har selv fulgt den ruta gps'en vil sende deg over Elverum/Trysil og inn i Sverige én gang. Det ble med den ene gangen for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferge Moskenes-Bodø, hvis den ikke er stengt for sesongen. Inn i Sverige via Graddis.

 

Åkei... her snakker vi om NM i omveier?

 

Til Oslo ville jeg nok valgt E6, Buktamoen og sørover til Oslo... Sverige er jo greit, men innlandsveien er utrolig kjedelig... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 rett ned, og så ta rv 3 Ulsberg-Østerdalen -Elverum ,over Løten-Kolomoen-E6-Oslo

 

Skal det gjøres fortere, blir d m fly?

Endret av runekristoffersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble via Sverige. Etter en topptur på ski ved riksgransen var det straka vegen på E45 helt ned til Torsby, så over til Kongsvinger med en natt i takteltet.

 

Utrolig deilig å kjøre på de svenske veiene med d3. Veldig få svinger, høy snitthastighet og veldig lite trafikk. i stedet for de svingete småveiene i norge md 60-70 soner. (E6) Spesielt deilig å kjøre om natta med xenon ombyggning i hjelpelysene. Nå gjelder det bare å supplere med et par 70W NBB bøtter i A-baren. :)

 

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har alltid vært litt dysletisk med de 2 plassene og blanda dem så lenge jeg kan huske. blush

 

Kristiansand ... Kristiansund.

(For ikke å snakke om nederst her på Østlandet hvor hvert et godt gårdsnavn kan -og bør! - gjenbrukes iallfall 2-3 ganger innen en 3mils radius.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...