Tysen Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Selv gikk jeg for General Grabber AT3 i 255/55R20. Wrangler Duratrac i samme dimensjon er unektelig hakket barskere, men jeg måtte erkjenne at min bruk ikke kunne rettferdiggjøre dem. I tillegg var GG veldig rimelige og jeg slipper å forholde meg til hastighetsmerking da GG er merket "H" og dermed over det jeg har i vognkortet (Wrangler Duratrac er "Q" merket). Hvor breie felger har du? Eg hadde og tenkt å kjøpe denne dimmen til min D4 med r20 felger, men fortvilelsen var stor når eg tok fram sommerhjula, og ser at bredden på felgene er økt fra 8,5 til 9,5. Og de originale 255/50r20 dekka som står på er da alt for smale i forhold til felger, noe som har resultert i en del kantkjøring. No står valget mellom 275/ 50 eller 45r20. Eg skulle gjerne hatt meir gummi under meg, men ønsker ikkje noe breiere en 275, da eg er litt usikker på innpress og subbing. (275/45 er en god del billigere og med bedre utvalg en 275/50) Men kan det tenkes at 255/55 beskytter 9,5 felgene bedre en original dimmensjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kleppe Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hvor breie felger har du? Eg hadde og tenkt å kjøpe denne dimmen til min D4 med r20 felger, men fortvilelsen var stor når eg tok fram sommerhjula, og ser at bredden på felgene er økt fra 8,5 til 9,5. Og de originale 255/50r20 dekka som står på er da alt for smale i forhold til felger, noe som har resultert i en del kantkjøring. No står valget mellom 275/ 50 eller 45r20. Eg skulle gjerne hatt meir gummi under meg, men ønsker ikkje noe breiere en 275, da eg er litt usikker på innpress og subbing. (275/45 er en god del billigere og med bedre utvalg en 275/50) Men kan det tenkes at 255/55 beskytter 9,5 felgene bedre en original dimmensjon? Felgene mine er 8,5, så 255 passer fint, hadde ikke problemer med kantkjøring på de originale 255/50 dekkene heller. Vet ikke om 255/55 vil beskytte felgene noe bedre, de er jo i teorien ikke noe bredere enn originaldimensjonen og jeg vet ikke hva den bittelitt høyere sideveggen vil hjelpe. 275/45 virker jo å være et greit kompromiss etter det jeg kan se etter å ha googlet relativt mye om AT dekk og dimensjoner til 20" felger til D4. Ikke subbing og veldig nær original omkrets (-1%?). Kunne jeg valgt fritt ville jeg også helst hatt 19" eller 18" til sommerdekkene, men jeg har ikke funnet noen som er villige til å bytte og synes heller ikke det var en stor nok issue til å investere i nye felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Har nylig montert general grabber at 275/45-20 på min bil.Denne dimensjonen har en diameter som er under 1cm mindre enn om du kjører med 255/50-20, så du får ikke så veldig mye mindre gummi om du velgee 275/45-20. Endret 12. mai 2017 av Evo16v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg gikk for Nokian Black SUV Hei, har vurdert disse selv. Merket du noe på lydnivå, hvor handlet du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Ift de gamle slitte, ble det ny bil å kjøre. Går som på skinner nå også på sommerdekk, hadde 4-hjuls ktr før nye vinterdekk i høst og da ble den veldig god å kjøre på piggfrie Nokian Hakka R2 eller noe slikt. Jeg handlet både sommer og vinterdekk på Vianor på Kongsberg. Opplever at de er flinke på dekk, god service, legger om med nye ventiler, avbalanserer, på og av bil mens du venter. Tok vel ca 20 min. Og støynivået er vel lavere enn de gamle sommerdekkene, synes de er veldig stille. Dette er jo ikke terrengdekk og antar at de støyer mindre. Du får ta det en tur å prøve ? Endret 14. mai 2017 av engebo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ser at wrangler duratrac ikke overhilder hastighetsindeksen. Det er Q merket, mens minimum er H. Cooper zeon ltz derimot er godt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ja, stemmer vel at DuraTrac'ene har litt lav hastighetsindeks, men mine har aldri vært kommentert. De er også godt innenfor hva en D3 egentlig kjøres i/presterer, så jeg har latt det passere på min. De er så gode ellers, i mine øyne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ser den, men kommer man i en kontroll hvor kontrolløren er vanskelig så sliter man kanskje litt, og kan få bot etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Har nylig montert general grabber at 275/45-20 på min bil. Denne dimensjonen har en diameter som er under 1cm mindre enn om du kjører med 255/50-20, så du får ikke så veldig mye mindre gummi om du velgee 275/45-20. post-13001-0-74742300-1494594161.jpg Takk, det bildet hjalp en del på valget :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Duratrac'ene har kanskje snøkrystall, eller M+S-merking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Duratrac har snøkrystall . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Ser den, men kommer man i en kontroll hvor kontrolløren er vanskelig så sliter man kanskje litt, og kan få bot etc? Den tid, den glede. DuraTrac er merket med fjell og snøkrystall-symbolet, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Da er det jo andre krav til hastighetsmerking, så det kan jo være årsaken til at det ikke har bydd på problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Ja vi får ta et lite treff når bilen er tilbake fra Techno-Classic... :-)) Forventet levert i Juli. Ift de gamle slitte, ble det ny bil å kjøre. Går som på skinner nå også på sommerdekk, hadde 4-hjuls ktr før nye vinterdekk i høst og da ble den veldig god å kjøre på piggfrie Nokian Hakka R2 eller noe slikt. Jeg handlet både sommer og vinterdekk på Vianor på Kongsberg. Opplever at de er flinke på dekk, god service, legger om med nye ventiler, avbalanserer, på og av bil mens du venter. Tok vel ca 20 min.Og støynivået er vel lavere enn de gamle sommerdekkene, synes de er veldig stille. Dette er jo ikke terrengdekk og antar at de støyer mindre. Du får ta det en tur å prøve ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Ser Cooper, GG og GYwrangler er det som nevnes her, mens BFGoodrich AT ikke er nevnt som alternativ. Noe grunn til det? Noe ved de som gjør de uaktuell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 5 minutter siden, Steff1 skrev: Ser Cooper, GG og GYwrangler er det som nevnes her, mens BFGoodrich AT ikke er nevnt som alternativ. Noe grunn til det? Noe ved de som gjør de uaktuell? For min del så var det bare att jeg har lest att det er en del her inne som bruker Cooper og general sine dekk og jeg ville ha ett dekk som mange hadde positiv og god kjennskap til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Chr Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Har akkurat handlet BFG AT 265/65-18. Disse har snøkrystall og M+S. Har bare kjørt dem ca 7 kilometer, så kan ikke si noe som helst om hvordan de er å kjøre med. Hadde Goodyear Wrangler Duratrac på forrige Def 110, og de funket veldig bra, men ga etterhvert litt for mye vibrasjoner i ca.75km/t. Hadde lyst til å prøve noe nytt så da får vi se hvordan det blir med BFG AT. Skal kjøre langt med dem i morgen, så da vet jeg mer om hvordan de er på landeveien om noen dager, oppdatering kommer. Bilde av herligheten: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Har 15-16k på mine BFG AT, og er godt fornøyd med de. Anbefales , støysvake og slitesterke, og har godt tak i snø og andre utenforveien underlag også. Tipper jeg kan kjøre nærmere 80k med disse utifra slitasjen jeg har hatt hittil som er ubetydelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 På 13.5.2017 den 21.48, sv-espe skrev: Hei, har vurdert disse selv. Merket du noe på lydnivå, hvor handlet du ? Jeg har også disse. Andre settet jeg har. Hadde egentlig ikke trengt/tenkt å bytte i år da de var kun 2 år/50 k km, men hadde en punktering som gjorde at jeg måtte bytte 1 dekk. Jeg er superfornøyd. De er Ok på forbruk, støyer ikke mye (nå har jeg kun sammenlignet med noen ubrukelige linglong som sto på når jeg kjøpte bilen) og har meget gode egenskaper i mye regn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallvard Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 8 timer siden, Hans Chr skrev: Har akkurat handlet BFG AT 265/65-18. Disse har snøkrystall og M+S. Har bare kjørt dem ca 7 kilometer, så kan ikke si noe som helst om hvordan de er å kjøre med. Hadde Goodyear Wrangler Duratrac på forrige Def 110, og de funket veldig bra, men ga etterhvert litt for mye vibrasjoner i ca.75km/t. Hadde lyst til å prøve noe nytt så da får vi se hvordan det blir med BFG AT. Skal kjøre langt med dem i morgen, så da vet jeg mer om hvordan de er på landeveien om noen dager, oppdatering kommer. Bilde av herligheten: Hvilke typer skvettlapper er det du har montert der? Er det en modifisert type fra 110? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Tror jeg skal prøve BFG AT denne gangen. Vurderer å lakkere 18" mine svart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Som Dere er inne på her, alle dekk med M+S merking eller snørkrystall. krever max å være godkjent for 160km/t altså Q merket. Her er BF goodrick AT ko2 i 265x65R18, de er R merket altså opptil 170, og lovlig siden det er snøkrystall. https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=20584991.129.24832&Breite=265&Quer=65&Felge=18&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=OFF&x_tyre_for=&Ang_pro_Seite=10&weiter=10&rsmFahrzeugart=OFF&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=F-B-74-2&details=Ordern&typ=R-277289 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Takk for link. R-merking skal holde i massevis over telehivet her norpå. Tror de der blir sexy på D3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Insa Turbo Ranger i 265/65-17 Samme mønster som BFG AT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) 1 time siden, YMK skrev: Insa Turbo Ranger i 265/65-17 Samme mønster som BFG AT Bra pris på disse. Har det noe å si på kvaliteten(holdbarhet, brukskvalitet, støy) at de er regummiert? Endret 10. juli 2017 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.