Gå til innhold

Spørsmål om feilsøkning luftlekkasje D3


reitsma

Anbefalte innlegg

Leste litt på trådstarter under om luftlekkasje, har noe samme problem hvor høyre framme side senker ned, tatt 'zalotesten' men finner ingen direkte indikasjon på lekkasje fra luftbelg. Men har skjønt det også fins noe som het innvendig lekkasje. Har tatt sjansen og kjøpte ny front valve block. Har ny kompressor og lurer på om bilen kan brukes i mellomtiden inn til delene har kommet? Vil ikke brenne ut min nye kompressor, virker ikke om den går hele tiden. Any thoughts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor mye den siger ned, hvis den er helt nede etter bare noen timer stillstand ville jeg ikke kjørt noe med bilen, men hvis den er litt lavere etter å ha stått over natten går det nok bra.

Dog har jeg lite tro på at det er ventilblokka siden den bare siger på den ene siden.

 

Det er nokså fort gjort å kryssbytte demperne mellom høyre og venstre side, hvis du gjør det og opplever at den fortsatt siger ned på høyre side så er det ihvertfall ikke demperen (luftbelgen) som lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe lignende, sank ned på høyre side foran først og deretter venstre side (mulig pga av self levelling) Sank relativt sakte, men tydelig merkbart hvis bilen hadde stått en dag eller 2. Hos meg funka det å bytte fremre ventilblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta sikring F26 i motorrommet. Om bilen holder høyden over natten da, så har du ikke noen lekasje på belger.

 

Om den fortsatt synker så kan det fortsatt være dette og hint, men sannsynligvis en belg.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hat det problemet på ene siden bak og der var det lekkasje fra o-ring på nippelen til luftslangen som er skrud på demperen, spray på såpevann og se om det bobler fra nippelen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...