Gå til innhold

Pickup 109 1965


boye

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, jon71 skrev:

La båndene ta, for så å slakke lite grann tilbake. :)

 

Hvis bilen ikke har vært i bruk så kan det jo hende att bandene er nokså "nye", eller, det har blitt litt rust inne i trommlene sånn att hvis du jekker opp og justerer så blir det ikke riktig.  Jeg ville inspisert litt og blåst reint for rust, og så justert sånn att de subber litt, kjørt noen km og kjent om det ble no særlig varmt og så justert på nytt.  Ellers så er jeg ikke sikker, men siste gang jeg hadde problemer så var det servoen som var gåen, ny servo fikset mange problemer, vil denne være riktig? http://www.paddockspares.com/stc1816-brake-servo.html?gclid=CjwKCAiAnabTBRA6EiwAemvBd_o4eeGjFdKhTKh1DzHK0ZPYo_PHKnHo1646hkW88E3aEQJ4IesR3BoCpNIQAvD_BwE

 

Men siden bilen er en 1965 modell så har den kanskje ikke servo i det hele tatt... da lurer jeg på hvor godt bremser vil fungere selv når alt er perfekt.  Du kan jo sammenligne med serie 1.

 

Endret av 101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk for tips., prøver først og stramme bånd og lufte mer, går ikke kan ikke jeg skjønne annet enn at en må sette i nye pakninger i bremsepumpa. Har også hørt med en i dag om det det kunne være litt ekstra med tanke på lufting da det er to bremsesylinere fremme. 

20180125_213615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slik det ser ut nå var det bare å "legge etter" bremsebånd så trengtes det ikke mere lufting. 

Nå har jeg pedal på første tråkket. 

 

En annen ting, noen som kjenner til disse fjærpakkene? Skal være bak. 

20180206_151132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.11.2017 den 20.46, boye skrev:

... Også prøvd meg på litt lakk. Mid gray som er matt. ...

20171127_141521.jpg

 

Matt mid grey var veldig fint:). Har selv en uoriginal Bengalakk Blad Grønn bil som gjerne skulle vært tilbakestilt til noe opp mot originalen. Hvilken lakk og påføring har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ranger skrev:

 

Matt mid grey var veldig fint:). Har selv en uoriginal Bengalakk Blad Grønn bil som gjerne skulle vært tilbakestilt til noe opp mot originalen. Hvilken lakk og påføring har du brukt?

Hei. Takk for gode tilbakemeldinger.

Lakk: vasket overflater med Aceton for å fjerne fett. Alle flater som har blitt blanke pga pussing er syregrunnet først. Resten er rullet i 4 tynne lag med lakk på bildet. Glatt rull fra biltema. Bilen ble på ingen måte proff lakkert men til å bruke rull synes jeg det ble ganske bra. 

20180228_073525.jpg

20180228_073400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt litt hjelp. Det drypper litt olje fra dette hullet som er gjennomgående.  Skulle det vært en bolt der eller har jeg lekkasje lenger inn? (Under svinghjulet)

20180306_223143.jpg

20180306_223119.jpg

Endret av boye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilde viser hullet der vadepluggen skal monteres ved vading.

Det viser også svært liten eller ingen klaring mellom clutchhus og travers.

Dårlige motor og girkassefester evt. bøyd travers.

 

Andre bilde viser et hull der en pinnebolt og mutter skulle ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...

Da er motor på plass og fått til en liten prøvekjøring. Sliter litt med justering av clutch, men det skal gå. 

Ny clutch, simering bak svinghjul,  simering bak på girkasse, nye motor og girkassefester, masse vask av gammal olje og litt lakkering. 

Den er også eu ok for to nye år..... 

Også takk for forumhjelp...

20180419_152745.jpg

20180502_093920.jpg

20180411_101853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri funnet noe entringssett for entring av clutchplate. Hvor kjøpt? 

Jeg har pleid og bruke kosteskaft eller inngående aksling fra girkasse, når jeg har hatt ei i deler... 

Men hadde frista med noe slikt..... B)

 

Godt jobba forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!

 

Godt jobba rett og slett!

 

S2 er liksom bare det mest landroverske av alt. og for oss som liker pickuper blir din bil rene ikonet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...