Gå til innhold

Sprøyte til påføring av Fluid Film


radovan

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis spleisa på et Rettedal sett, han betalte og jeg bruker.
Veldig praktisk løsning...:)

Har nå behandlet den første bilen, og for å si det sånn, jeg kommer NEPPE til ruste i filler med det første... ;)

 

Vi handla det billigste settet, og en helt idiotisk ting som er verdt nevne,  er at dette settet ikke kommer med vanlig flat-dyse såvidt jeg kan skjønne. Å behandle flater ( gulv, utvendig ramme, underside lasteplan ) med den tuslete vesle kroken, er jo en  helt nedsnødd ide....

 

Jeg har en vanlig sprøytepistol fra BILTEMA som er fin til større flater, men jeg hadde ingen boks til denne. Ser dog for meg å lage en liten sugeslange, så jeg kan dra rett fra kanna til de litt større flatene. Evt kjøpe noe boks-greier som passer rett på, de har diverse løsninger på bilema for dette...

Alt i alt virket sprøyta kurant nok og NAS olja lot seg påføre etter en natt på varmekablene + en times tid i varmt vann...
Neste bil står for døra ila uka.... 

PS - 5l er ikke mer enn man MÅ ha på en litt stor bil syns jeg, nå var ikke min KJEMPETØRR noe sted, men det går gjerne med litt når man helst vil PØSE på godsakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på motormessen i går og så på vanlig og dyrt kit og alt var litt bedre på den dyre, det var lett og se . Den hadde også tryggregulator på sprøyta.  Det ser jeg for meg at man ikke trenger vis man kan regulere på kompressor men fint vis man står på et større trykkluft anlegg og som kanskje brukes av andre til andre jobber samtidig. 

Jeg valgte og kjøpe bare guffen og prøve med de sprøytene jeg har fra før. Har blant annet den fra biltema som har gjenger til literboksene. Håper jeg har en nesten tom sånn boks jeg kan bruke eller kanskje slange løsning som Joker nevner over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...