minim Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Da har det etter mange år med Geländewagen endelig blitt LR på meg. Jeg har flere ganger vært å sett på både L322 og RR sport tidligere, men aldri tatt skrittet helt ut. Nå passet det seg slik at jeg må ha en rimelig pendlebil med mulighet for å trekke litt henger og da var en P38 midt i blinken å prøve ut land rover. Jeg har kun prøvekjørt L322 go RR sport tidligere, men denne skuffet meg absolutt ikke. Den var ikke så motorsvak som jeg hadde trodd og virker egentlig for å være i ok stand til prisen. Jeg har følgende problemer som jeg håper noen kanskje har vært borti før som kan guide meg på vei på. Skal sette meg ned å tråle internett i løpet av helgen så kanskje jeg finner ut av noe av det da også. -Lekkasje av olje under radiator/intercooler. Det henger dråper her. -Bilen starter helt fint når den er kald, men når den er varm så må jeg kinne i 15-20sec før den starter opp. -Eksoslekkasje - Er det like greit å sveise selv med biltema deler eller får man tak i rimelige eksosdeler til disse bilene? -Hvilket diagnose utstyr bør jeg kjøpe? Gjør ingenting om det krever pc. Skal en tur på bukken med bilen i løpet av kvelden å se om det er noe mer jeg ikke fikk sett på når jeg prøvde bilen. Slenger med et regnværs bilde også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Hei. Gratulerer med ny bil . Rustfri eksos fra Famous four til ca 5000kr hjem- varer resten av bilens levetid.https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=5731 anbefales Når det gjelder hot start problemer, så selges det en fix for dette også. google litt så finner du. edit: billige deler finner du hos de mye brukte www.lrdirect.com www.island-4x4.co.uk paddockspares famous four også EWS - erik winther sørensen her hjemme. Mvh Brage Endret 1. april 2017 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Takk til begge to Tenker det blir det rustfrie til den prisen der ja. Var ikke med helt frem til turboen ser det ut som, men skal se når jeg kommer meg på en PC igjen (mobil nå fra garagen). Jeg leste faktisk litt om varm start problemene i dieseltråden til TRF Racing på BMW forumet. Han er en guru på BMW diesel og har skrevet noen ord om dette med temp sensor problemet. Jeg skal se om jeg kan simulere kald motor med en motstand lik temp sensor med kald motor og se om det fikser det. Googlet også det du sa og fant en boks som kunne monteres for å lure systemet pga av løftepumpen som ikke gikk med varm motor og intern lekkasje i VE pumpen. Er jo forlokkende å montere, men samtidig er det ikke å sminke et lik? http://bimmers.no/forums/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Stemningsbilde fått smurt opp akslinger og kryss når jeg først var under. Ang status på eksos så er det ingenting å redde av bakpottene og fleksirøret før katalysator er halvveis av. Må nok ha nytt helt fra turbo ja. Ellers var det litt svetting fra front ved intercooler så må ta en grundig motorvask og lete litt etter hvor det kommer fra. Dynamo hadde også mye olje på seg. Mulig jeg overdramatiserer litt, men hater at bilen legger i fra seg småflekker overalt så slikt må være tett. Fant en ledning som lå mot fremme mellomaksling også som jeg fikk festet opp. Ellers kjentes ledd og kuler fine ut og kjenner ikke noe problem med hjullager rund baut. Bilen har rullet 280000km så man kan jo ikke forvente for mye, men er positivt overrasket så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Neimen hei igjen Frank !Lenge siden vi har vært i Elvedalen nå. Regner med du tar turen på vårtreffet ? En kjapp sprint fra Bergenstraktene, så er du jo der. Og rett bil også, P38 er bare heeeeelt rett, til tross for alle problemer og lyter..... Endret 1. april 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Er det deg E.O? Ja det er lenge siden det har vært Elvedalen tur Problemet nå er at jeg har ikke trekkbil til denne så jeg kan ikke ta den med i skogen Har kun en Tesla som bruksbil og den er ikke mye brukende til å dra tung LR på henger med hehe. På min første dag som LR eier så lurer jeg fryktelig på hvorfor det har tatt så lang tid. Veldig fornøyd med denne bilen som var bortimot gratis sammenlignet med en Geländewagen som var alternativet og jeg synst comforten er mye bedre. Får bare håpe den holder seg godt og at ikke ting begynner å rase sammen. Ja jeg håper det. Jeg har nå tatt en gjennomgang av bilen på bukken og trolig funnet ut at oljelekkasjen er fra oljeslangen som går fra filterhus til oljekjøler og eksoslekkasjen er kanskje mulig å fikse med litt eksosbandasje om dere ser på bildene Intercooler var heldigvis ikke full av olje Etter litt ettertanke så tror jeg at jeg går for stål eksos siden det trolig holder godt nok for min del, men jeg finner ikke downpipe med flexirør og cat til edruelig pris. Ingen av de som Brage nevner har det i sortimanget og på ebay så fant jeg noe, men ut i fra bildene så er ikke flexibend og cat plassert likt som på den originale som sitter på bilen så tørr ikke bestille derfra. Skruvat hadde, men heller ikke de ligner på den jeg har.. (gi meg gjerne et hint på PM om hvordan jeg skal snu bildene i posten. De har riktig orientering på pcen før jeg laster opp..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 jepp, er meg ja. Du har iaf råd til NYE deler til LR, ikke noe som er litt mindre dritt enn det du hadde fra før. Ellers skal du nok få nok å bryne deg på, som P38 eier... PS - Rimmer har frontpipe med katalysator, ESR2521P og den koster 125 pund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Ja jeg merker at delene er vesentlig mye billigere på LR. Enda en god delebutikk jeg må legge i bookmarks. Fant komplett system der til en ok pris. Får sende mail å få dem til å bekrefte frakt og at det virkelig passer til min bil før jeg bestiller http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RA1420MSP Finst det noe lignende EPC/WIS (mercedes) til Land rover for å få god delekatalog og verkstedmanual? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Finst det noe lignende EPC/WIS (mercedes) til Land rover for å få god delekatalog og verkstedmanual? JA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Genialt Fant den når jeg googlet, men styrte unna siden det var russisk domene Fungerte veldig bra, fant oljeslangen jeg manglet der også så da er det bare å få tak på deler. Det er så hærlig å kjenne på godfølelsen av å kose seg i garasjen igjen. Har vært nesten et halvår uten bil prosjekt nå og det er altfor lenge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Ironisk at to bilar med like bokstavar skal ruste på samme måten på eksosen Du kan sjå på første sida korleis det såg ut hos meg, og på andre korleis eg løyste det. http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=86304&page=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Det såg ganske likt ut ja. Har kun liggende 3" eksosdeler i garagen så fant ut at jeg ikke prøver meg på å sveise nytt. Spessielt ikke når nytt komplett anlegg var så rimelig fra England. Har lest tråden og har fått samme tips som deg om å justere fortenning på pumpa. Det skal prøves ut i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Min var rusta så mye der at potta hang og slang Jeg lagde 3'' biltema fra potta og bakover Gratulerer med P38 håper denne blir en offroader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Blir for mye bråk av 3" til daglig kjøring synst jeg. Hadde det på min forrige G som jeg bygget om med ny trimmet 3liter diesel og jeg vekket hele nabolaget når jeg reise på jobb 6 om morgenen Justerte på litt mer fortenning på pumpa i dag og nå er problemet med tungstartet på varm motor løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Helt utrolig at bilene blir kjørt med så dårlige eksos anlegg som på bildene du viser. Det er stor mulighet for å ødelegge luftbelger. På RRp38 er alt som er bak bakhjulene utrolig utsatt for rustangrep, derfor anbefaler jeg rustfritt der ( er ikke så glad i å skru eksos ). Downpipes med katalysator skal du kunne få hos mange, er ikke helt sikker på at det som står på hos deg er originalt. som du beskriver det..? Mvh Brage Endret 2. april 2017 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Helt enig.. Det er jo ikke akkurat slik at det ikke er merkbart heller. Bildet er av bakre rør. Tror ikke jeg tok noen av fremre røret, men det hadde Land Rover merke på cat og flexibend så derfor tenkte jeg det var originalt. Det var så billig med galvanisert at jeg tror jeg går for det. Har litt blandede erfaringer med billig rustfritt før. Ikke rustfritt i sveiser og galvanisk korrosjon der det går sammen med stål er en liten gjenganger. Er disse billige til LR bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Har litt blandede erfaringer med billig rustfritt før. Ikke rustfritt i sveiser og galvanisk korrosjon der det går sammen med stål er en liten gjenganger. Er disse billige til LR bra? Jeg har akkurat samme observasjonene på fler anlegg, og valgte vanlig galvanisert. Det er sikkert forskjeller, siden det fins 100 leverandører... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg har kjørt med det jeg linket til i ca 8 år ( tror jeg ), så det holder bra. Rørene får overflate rust, men de er tykke. Det er solid bygget og kommer med 10 års garanti mener jeg. Tilnærmet originalt design er det. I tillegg er det ett lite pluss at det gir litt bedre rom i bakre hjulbue, hvis du vurderer litt større hjul, fordi de bakre pottene er litt mindre. Så kvaliteten på det kittet i linken fra Famous Four kan jeg trygt gå god for. Men galvanisert funker nok også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Rustfritt gir ofte renere turbolyd har jeg hørt rykter om, men det er sikkert rak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Takk for infoen. Da skal jeg vurdere det i og med at jeg tenker på store hjul etterhvert Måtte jo få brukt bilen i dag også så da ble det litt henger prøving. Som vanlig fungerer ikke lysene skikkelig på henger her heller så må ta en kikk på om det er hengeren eller bilen som sliter. Skulle legge bak noen strømkabler i dag og har nå kommet fra høyre side bak og frem til torpedoveggen med 2x8kvadrat. Skal ha 230V uttak og 12V uttak i baggasje for bla kompressor så må ha de frem. Lurte på å legge de under bilen, men det ble slik nå. Jeg tenkte å gå igjennom der "kabelpølsen" med andre kabler går igjennom torpedoveggen, men her var det fint lite med plass. Er det noen gode løsninger for å få frem kabler til baggasjerommet uten å borre nye hull i torpedoveggen? Jeg fant selvfølgelig ut at det var vått under teppene når jeg holdt på også. Dette var på begge sider fremme. Har ikke kjent bak enda. Det kjennes ikke ut som det kommer i fra dreneringen til ventilasjonsanlegget og det er egentlig kun vått på bunnen. Vet at han som hadde den før meg brukte den til/fra jobb som var en 5 minutters tur. Kan det rett og slett være at det "slår seg" og aldri tørker opp som har gjort det eller er det noen kjente lekkasjepunkter jeg bør kontrollere? Står til tørk nå så tenkte å sjekke om fukten kom tilbake når alt var tørket opp eller hva som skjer. Kom over en ettermontert boks av noe slag også. Denne lå med en 9 leder som var kun avklipt ut i fra boksen (trolig til telefon) og strøm fortsatt tilkoblet boksen. Klarer ikke å la være å demontere slikt skikkelig når jeg kommer over det på biler. Det er virkelig ikke så mye mer jobb å fjerne kabler, skjøter og ekstrautstyr når man først holder på og så er man sikker på at det ikke er noe som ligger å trekker strøm/kortslutter mot jord tilfeldig. Endret 2. april 2017 av minim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Tipper enten o-ringene til varmeapparatet, varmeapparatregisteret er utette eller dreneringa til takluka er tett.Sikkert alle tre på en gang.. Helt vanlig P38 problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Det må googles Er det noen deler som må kjøpes inn eller er det bare å få på plass/åpne drenering? Eksosbestillinga går i morgen, men vet ikke om jeg rekker å lese meg opp på dette før den tid. Edit: da har jeg fått lest litt og o-ringene har delenummer STC3262 om noen skulle være på jakt etter dem og det finst diverse guider for bytting. Ser ut som en kurrant jobb så jeg bare gjør den nå selv om jeg ikke tror det lekker der hos meg. Det er mest vann på førersiden, men også fuktig på passasjer siden. Forstod det slik at dårlige o-ringer ville vise mest på passasjer siden. Skader uansett ikke å være føre var. Endret 2. april 2017 av minim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Skifta mine på tirsdag. Er en grei jobb Det merkes med vått teppe på høyresiden. Skal ikke påvirke venstresiden i det hele tatt. Er teppene våte begge sider foran er det nok heller takluka som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Var vått på begge sider ja og jeg lukter ikke kjølevæske/kjenner noe "seigt" ethanol greier. Har satt inn 1kW avfukter og 1kW varmeovn nå som skal få godgjøre seg en stund så den blir helt tørr Bestiller meg uansett noen o-ringer å bare får dem byttet. Greit å få tatt et kjølevæske bytte uansett så jeg har kontroll på frysepunkt og tidspunkt for bytte. Kan lekkasjen komme ned igjennom dette dekselet? Det er jo ikke helt tett når de ligger på heller, men vil tro at det regner mer enn tiltenkt inn når det er helt åpent. Vet ikke hvordan det ser ut under.. Jeg kan heller ikke finne denne delen i delekatalogen på denne siden man kun kjøpt hele listen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.