Gå til innhold

Cappings - nå MÅ jeg bytte


tigergutt

Anbefalte innlegg

Er det noen (det er det helt sikkert) som har byttet ut og som kan gi meg en oppskrift?

Innbiller meg at det er ganske omfattende skrujobb...

 

110 Def Td5 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ganske greit. Sett av en helg, så har du god tid. Bare pass på å ha nok popnagler tilgjengelig. I hvert hjørne er det også en skrue/festanordning som klemmer cappingsene mellom huset og kassa. Mine var ganske rustne, både skiver og skruen. Og de hadde jeg ikke tenkt på. Så få tak i riktig der også. Hvis ikke får du ikke skrudd det skikkelig sammen igjen. På en annen side. Da kjører du cab en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er bilder fra da jeg byttet

Dette er en skru jobb husk store nok popnagler

samt nye bolte til bakere hjørne

trenger ikke løsne i front ramme

bruk gjerne galv men de gamle var 18 år og aldrig byttet mine nye er ikke galv men lakket før montering hvis de vare 18 år til er bilen 36 år bilen er sikkert klar for renovering igjen ;)

Ps. bilen kommer for salg, ifølge frua

 

vh Mys

bare ring 95814116

 

DSC_0072.JPG

DSC_0071.JPG

DSC_0073.JPG

DSC_0074.JPG

DSC_0075.JPG

DSC_0078.JPG

Endret av Mys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil ble hele taket løftet av. Jeg fikk et verksted til å montere galvaniserte cappings.

Jobben var gjort på ca 3 timer. Som det vises på bildet, så var mine cappings skikkelig rusta hele veien.

Taket er lett, så to personer løfter dette greit av. Da blir det god plass til å jobbe med byttingen.

 

104385-198260-115483_m.jpg

 

Ronny S

Endret av RonnyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei, vurderer å høre litt rundt hva det koster å få galvanisert mine cappings. De kan reddes.

 

Tenkte å høre med disse 

 

https://gundersen-galvano.no/

 

Noen som kan anbefale noen andre på Østlandet som kan gjøre dette? 

Når man først er i gang eventuelt. Noen andre åpenbare ting som kan galves?

 

 

 

//Siggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Denne kan løftes da den allerede inneholder fin forklaring å bilder. 

 

Hvordan gikk jobben for din

del @tigergutt? Noen overraskelser? 

 

Jeg skal/bør/burde bytte mine cappings. Har lyst til å smekke på galvaniserte å samtidig bytte hjørnene å den lille firkanten inn mot døra. De linkene som ligger lengre opp i tråden virker ikke. Så noen som har tips eller forslag til hvor man bør handle dette? Noe annet som må taes i samme slengen som pakning langs skjøten? (Om det er pakning der?)

 

Noen som har et bildet av en epsom green bil med galvaniserte deler? Tror det kan bli tøfft;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 1000 med moms for galv her på Østlandet, men de tar egentlig ikke private kunder så det var noe jeg fikk Grini meg til.. Dessuten må Alt være rent for lakk og primer osv før galv. Jeg sandblåst mine på egenhånd. Aldri mer! Hadde bestilt ferdiggalv kunne jeg gjøre det på nytt. Tok så sabla lang tid. Kronglete jobb! I allefall med sprøyte fra biltema osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...