Gå til innhold

#(/$#&$&"! trekkrok! (Fl2, 2007)


yarnslayer

Anbefalte innlegg

Enten får man dem ikke på, ellers får man dem ikke av, ellers går de i vranglås.

 

Nå er problemet

- fått på (kjørt henger har siden stått på - nærmer seg en uke på bilen nå)

- ulåst (altså, helt ok å låse opp med nøkkel - enn så lenge)

 

FÅR IKKE AV.

 

Vrideren "går greit", men ikke noe klikk og ingen løsning (nei, jeg turde ikke skrive "utløsing" :P ) ...

 

Noen ideér om hva som skal til? Det er vel en låsesplint eller noe sånt som burde gå inn når man vrir på vrideren?

WD40 antar jeg - men hvor? Noe magisk sted å gi #¤%/&%#¤%#skapet en forsiktig/lett/hard klask?

 

Eller er det bare å låse den igjen og kaste nøkkelen?

 

Holder på å bli lei av dette "avtagbare" systemet. Er ikke annet enn prakk med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Kanskje dumt spørsmål, men etter å ha låst opp og vridd "rattet"...

Så skal "rattet" også dras litt ut.

Ble dette gjort?

 

Én uke er ikke nok til å sette dette i vranglås.

Ett år eller tiår derimot...

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... på "bildeoppskriften" står det trykk og vri. Mener du at man må "trykke, vri og trekke rattet ut"?

 

Skal prøve det, når jeg kommer nærmere bilen og lenger unna pc'en igjen.

 

ETA

Dette sier manualen:

https://brink.eu/uploads/handleidingen/brink-bma-user-manual.pdf

Volvo V40 sin framstilling (den er rett, og ikke svanehals da, men for øvrig lik):

http://support.volvocars.com/uk/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=y556&my=2015&sw=14w20&article=329f5d88ab57a4e5c0a801e801814710

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Dette var vel en av grunnene til at jeg valgte fast feste på min etter å ha hørt mange andres erfaringer. Dette festet er ikke mer fast enn to bolter som løsnens på 2 min om en ønsker en "ren hekk" noen dager hvor en skal vise seg frem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtagbart hengerfeste på FL2 har en knotete innfestning. En tynn og spinkel nøkkel som lett kan knekke.

Sleit voldsomt i begynnelsen. Har i allefall fått slipt ekstranøkkel som ligger handskerommet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtagbart hengerfeste på FL2 har en knotete innfestning. En tynn og spinkel nøkkel som lett kan knekke.

Sleit voldsomt i begynnelsen. Har i allefall fått slipt ekstranøkkel som ligger handskerommet.

Nøkkelen er IKKE problemet her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...