Gå til innhold

Fuel pressure regulator (FPR) D2a TD5


JEJ

Anbefalte innlegg

I går kveld var det tid for å bytte pakningen til FPR, og det ble jo ingen suksess....

 

Klarte etter mye banning og såre knoker å løsne de 3 skruene som holdt FPR uten å demontere alle slangene, og klarte å lirke ned en ny pakning.

Det lekker like herlig!

 

Kan jo hende det har kommet noe smuss innimellom der selvom jeg avfettet og steamet ganske grundig før jeg startet.

 

Er løsningen og demontere alle slangene for å komme til enklere?

I så fall, er faren stor for å få en dieseldusj utover hele garasjen når de løsnes?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor byttet du ikke ut hele FPR'n? Er den ny? Skjønner bare ikke helt det med pakningen, det er vel ikke der de lekker som regel?

 

Min hadde i hvert fall lekkasje i selve regulatoren (sitter inne i "klumpen" og er en vanlig Bosch e.l. drivstoffregulator lik den som sitter på toppen av alle motorer med gammeldags L-jetronic innsprøytining). Løsningen er i så fall å kjøpe ny FPR og bytte hele, var i hvert fall det jeg måtte gjøre. De kan overhales ved å bytte selve regulatoren + o-ringer.

 

Tron


Det lekker ikke mye diesel når du tar ut slangene, helt grei jobb.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pakning som lekkker, kan jeg si med 99% sikkerhet. Det er trykkventil som sitter bak på FPR. Anbefaler sterkt å kjøpe orginal ny. Endel av de som er ettermarked har vert dårlige.

Det er en skikkelig morsom jobb. Triks er å sette alle 3 skruer i den nye FPR, så en strikk rett under hodene så holder de seg der og du kan skru de på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Og ja - det var ingen morsom jobb, men begynner å bli god på å skru på plasser uten visuell oversikt. Det er jo en trøst da...

Vi får se hva delepusherne kan tilby av ny FPR.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for gode tips!

Og ja - det var ingen morsom jobb, men begynner å bli god på å skru på plasser uten visuell oversikt. Det er jo en trøst da...

Vi får se hva delepusherne kan tilby av ny FPR.

 

JE

Å skru i blinde blir litt: "use the force" og " føl mutteren, være mutteren, vær ett med mutteren"

Jeg ønsker meg multileddede armer til bursdag.

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...