Gå til innhold

Boligmeglere,vår tids bruktbilsvin.....


gautes

Anbefalte innlegg

Sønn var i budrunde via sms og vant.

Megler ringte og gratulerte med ny leilighet og skulle ordne papirene.

Halvtimen senere ringer megler og sier at budgiver sønn bød mot hadde klart å

skaffe mer penger og lurte på om sønn ville by mer.

Han fikk tilslaget til slutt ,men 50,000,- dyrere ble det.

 

Da det kun var muntlig tilsagn står det ord mot ord og vi har ingen sak.

Men det har vært 2 meget søkte og hjernedøde bortforklaringer på samtalen fra fagansvarlig om overtakelsesdato og etter det 2 til fra megler som endte med at han forklarte seg helt bort :o

 

Nå må megler forfatte og sende absolutt alt som skal formidles på papir.

 

Måtte bare lufte meg litt så jeg ikke tar med egnet verktøy og drar på besøk...

 

PS

Om noen lurer kan de få navn mm. på PM.

DS

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bud akseptert fra selger er saken avgjort. Ble fristen for bud overskredet er vel saken også grei. Innlagte bud finnes vel forøvrig på en skriftlig liste. Er en grunn for at alle bud skal loggføres for sporbarhet i etterkant nettopp for å unngå slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS

Om noen lurer kan de få navn mm. på PM.

DS

 

-Nah, det ville være av mer interesse med navn om du hadde funnet en hederlig en... :)

 

Som en kompis av meg som tidligere livnærte seg som eiendomsmegler uttrykte det (Nå selger han bruktbiler, da han følte det var mer rom for integritet i den bransjen - jeg tuller ikke!)

 

"Det er synd at 99% råtne epler gir ALLE meglere et dårlig rykte..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det egentlig ærlige folk igjen i verden?

"Alle" selgere vil svindle deg uansett hva de selger?

"Alle" mekanikere/tømrere/rørleggere/elektrikere etc vil fikse/skifte mer enn nødvendig?

"Alle" butikker vil ha deg til å kjøpe det dyreste?

"Alle" prester vil bare ha kollekten og statsstøtten din?

Finnes sikkert noe galt med lærere og folk i barnevernet også osv osv.

 

Sorry, har bare hatt en dårlig dag..

 

Men uansett så hadde jeg hørt med en meglerkonkurrent i nærheten om de har tips og råd. Meglere hjelper mer enn gjerne til når det kommer til å finne noe dritt på konkurrentene sine på har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendomsmeglere har da vært så nært begrepet "svindler" det har vært mulig å komme i årevis!

 

Sjangsen er nog vesentlig større for å treffe en hederskar blant bruktbilselgere :D

 

Dagens beste :D

 

"Det er synd at 99% råtne epler gir ALLE meglere et dårlig rykte..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så vidt jeg vet nå innsyn i budlogg for den som ber om det.

Derfra bør det være mulig å klage på megler. Om det er noe å hente på å gjøre det sånn vet jeg ikke. Jeg ville ha tatt en prat med forbrukermyndighetene om det og så vurdert det utifra svar derfra.

 

Huff... ser du har vært i kontakt med jurist. Da er det kanskje ikke så mye mer å gjøre.

 

Moralen er vel som jeg har sagt før - alt skriftlig - alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er på utkikk etter bolig i Ringsaker, og har sett på en god del annonser på finn.no i det siste, og noe som irriterer meg noe grønnjævli er de teite bildene som tydeligvis er blitt en trend i det siste. Se på denne annonsen foreksempel: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=93957077&fks=93957077

Første bilde er et nærbilde av en føkkings blomsterkvast!!! Et annet bilde i annonsen viser nærbilde av en oppslått bok???? Og sånn fortsetter det...

Og den jævla blomsten og boka følger ikke med i salget engang.

 

Det er greit at huset skal være nyvasket og striglet i annonsen, men det får da være grenser. Jeg synes det er useriøst. Veldig ofte mangler det også bilder av mange rom, og garasje og uthus er det sjeldent bilde av.

 

Har jo hatt noen meglere innom siden vi nettopp har solgt huset vi bor i, og noen snakket varmt om "stemningsbilder". Bilder i f.eks. skumringen med tente stearinlys og et glass vin på terrassen, og andre greier i den stilen der. Mulig jeg er rart skrudd sammen, men slike annonser virker ihvertfall ikke på meg. Jeg blir bare oppgitt av å se slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke sløvt at det aldri er bilder av garasjen?!? Som om det er uviktig. Så sant det ikke er 150 m2 verksted da, da er det bilder. Er det meglerens måte å prøve å lokke herrene på, ved å la være å vise bilder av det viktigste?

 

Heller grå garasjegulv enn pynteputer med visdomsord fra en "designer"!

 

(Hadde det enda vært visdomsord som "Above and beyond", "One life. Live it.", eller "The best 4x4 by far.", så kunne jeg tålt det.)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et faktum at mange kvinner er tungt inne i boligavgjørelsen? (Iallfall tror jeg at det er et faktum.) Og tilsynelatende tror iallfall mange meglere at det er interiør og overflater som selger. ... ....

(Nei - jeg vil heller ikke kjøpe hus basert på "pene stilleben" av blomster og håndklær på badet og bollelukt på visning. Det forteller meg bare at megleren synes han må rettferdiggjøre lønna si på en eller annen måte og fint lite om huset. Når det er sagt... så er jeg stygt redd for at det virker - for ellers ville man vel ikke fortsatt å "sminke brura"?)

 

Ad den boligen i brummendal og helt malapropos - hvorfor i all verden snur man ikke hengslingen på kjøleskapet når det står sånn til? :blink::wacko:

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter bolig i Ringsaker, og har sett på en god del annonser på finn.no i det siste, og noe som irriterer meg noe grønnjævli er de teite bildene som tydeligvis er blitt en trend i det siste. Se på denne annonsen foreksempel: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=93957077&fks=93957077

Første bilde er et nærbilde av en føkkings blomsterkvast!!! Et annet bilde i annonsen viser nærbilde av en oppslått bok???? Og sånn fortsetter det...

Og den jævla blomsten og boka følger ikke med i salget engang.

 

Det er greit at huset skal være nyvasket og striglet i annonsen, men det får da være grenser. Jeg synes det er useriøst. Veldig ofte mangler det også bilder av mange rom, og garasje og uthus er det sjeldent bilde av.

 

Har jo hatt noen meglere innom siden vi nettopp har solgt huset vi bor i, og noen snakket varmt om "stemningsbilder". Bilder i f.eks. skumringen med tente stearinlys og et glass vin på terrassen, og andre greier i den stilen der. Mulig jeg er rart skrudd sammen, men slike annonser virker ihvertfall ikke på meg. Jeg blir bare oppgitt av å se slikt.

Du kan få kjøpe hus av meg, bare si hva slags bilder du vil ha... Huset ligger i Stange. Men bortsett fra det, så er mye mulig uten megler... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det jo bli et skumringsbilde fra garasjen med en seriebil med panseret oppe og en IPA fra et lokalt bryggeri på forskjermen...

 

Eller du kan sende meg litt info på PM eller e-post johansenstig@outlook.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...