Gå til innhold

Disco3


legacy

Anbefalte innlegg

Feilmeldinger som kommer opp er suspention fault, spesial programs off.. Nytt batteri bli satt inn rett før jul uten at det ble noe bedring. Før dette var bilen tom for strøm etter og ha stått litt over en uke i -15'. Da jeg satte booster på den fungerte alt som det skulle uten noen feilmeldinger o.l i 5-10min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldinger som kommer opp er suspention fault, spesial programs off.. Nytt batteri bli satt inn rett før jul uten at det ble noe bedring. Før dette var bilen tom for strøm etter og ha stått litt over en uke i -15'. Da jeg satte booster på den fungerte alt som det skulle uten noen feilmeldinger o.l i 5-10min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du tester med booster noen ganger. Om problemet forsvinner så lenge boosteren er koblet til, så har du et strømproblem. Det nye batteriet kan ha tatt kvelden allerede, eller du har en dynamo som ikke produserer nok strøm.

 

Som tidligere nevnt - det er ikke noe poeng i å feilsøke på disse bilene før man er 100% sikker på at man har både godt batteri og god lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg kanskje ikke bestilt dynamo sånn med en gang, med mindre du kanskje allerede har testet med boosteren. På den annen side så har nok dynamoen din helt sikkert passert middagshøyden, og da har du uansett snart en ny dynamo. Da har du en ting du ikke behøver å bekymre deg for i overskuelig fremtid. :) Ha i bakhodet at dårlig dynamo og utlading kan ha skadet batteriet ditt også så det kan hende at du må investere i nytt batteri selv om det som sitter i er ganske nytt.

 

Håper at du får orden på sysakene. Hvis ikke så er vi nå her for å gi trøst og råd basert på våre egne erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste med booster i morgen ? siden den lader sånn som den gjør tenker jeg at en ny dynamo blir investert uansett Åså så får jeg håpe batteriet ikke har kapitulert ? takker igjenn for støttende svar fra en uerfaren Land Rover sjåfør... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei igjen!

Da kan jeg meddele at dynamo er i orden, nytt batteri måtte anskaffes (med høyere startamp), kompressor har jeg nettopp hatt nede og den er så og si helt oppbrukt. Samtlige festepunkter på kompressor ramme var knekt, stempel hadde stor slitasje. Kompressor er nå midlertidig festet med strips. Når økonomien tilsier det blir det ny kompressor og lufttank. Takker igjen for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...