Gå til innhold

Valg av hjullager for D2?


GuttormG

Anbefalte innlegg

Kan bare slutte meg til anbefalingen av Timken lagre som standard. Dette er ikke det riktige stedet å spare penger. Men like viktig er håndtering og montering av lager : Grundig pakking med korrekt grease / forsiktig og nøyaktig montering av lagerskåler i sete som er 100% rent og ikke har noen forhøyninger. Mister du lageret i gulvet så bør det ikke brukes.  Og bruk ikke for mye moment ved tiltrekning.  Mistenker du at der har kommet partikler inn i det nye lageret så vask ut 100% og pakk det på nytt med grease.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk epost for litt siden:

Dear Espen,

Thank you for your order.

Our records show you were sent the TAY100060G.OEM you ordered. Please note, as stated on the website and your invoice, Britpart are the supplier of OEM brands and so as a wholesaler receive them in bulk and repackage them in their own boxes to supply to us.

The OEM brand will have the ‘G’ suffix on the end of the part number.

https://www.lrdirect.com/TAY100060-supplied-by-BRITPART-branded-OEMG.html

Kind Regards,
Halina


LR Direct Customer Services 
 
Må si jeg føler meg som han klovnen i reklamen som betaler dobbel pris for samme vare, fordi den ..  lave prisen høres for lav ut....

NB - lageret mitt var IKKE merket med Timken, det er iaf helt sikkert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja kanskje det duger.

 

På hub med Timken lager, står det preget Timken på lager veggen( der ditt er merket RW569 ). Anbefaler fremdeles disse, det betyr ikke at Britparts lageret ikke fungerer,  jeg er bare ikke så glad i å skru at jeg gidder å prøve det ut. Med Timken vet jeg at det fungerer i 150 000km ++

 

Bilder fra ebay.

s-l1600.jpg

 

s-l1600.jpg

 

Tilfeldig eksempel fra ebay:http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-2-Timken-Rear-Wheel-Bearing-with-Wabco-Sensor-TAY100050-/272733541359?epid=1354443280&hash=item3f802f93ef:g:bJsAAOSwLsBZTnB1

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timken er good shit i lagerverden; det er også THK som har produsert det lageret Britpart har montert i den OEM huben.

 

Jeg hadde planer om å presse frahverandre den oppbrukte kinahuben fra Bermach men den havnet i skrapet før jeg kom så langt. 

 

 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker man at lagrene er utslitte? Min har gått 263000 km. Usikker på om lagrene har blitt byttet noen gang. Ved lette høyresvinger på autobahn i cirka 110 km/h merker jeg at det bråker litt, men det har egentlig ikke blitt verre. I fjor kjørte jeg 30000 km, der cirka halvparten var langkjøring og kanskje 5000 km var Autobahn. Kjører for det meste i 130 km/h. I mellomtiden har jeg byttet bremseskivene foran som hadde kast. Siden har jeg ikke kjørt fortere enn 100 km/h.

mvh

Thommes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første symtom på min var at lageret bak slapp igjennom olje fra akselen slik at felgen ble veldig klinete på innsiden...

Veldig synlig, men må innrømme at jeg ikke merket noe ved kjøring. Kunne kjenne en ørliten slakk i lageret når bilen ble jekket opp.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...