Atle G Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Kan bare slutte meg til anbefalingen av Timken lagre som standard. Dette er ikke det riktige stedet å spare penger. Men like viktig er håndtering og montering av lager : Grundig pakking med korrekt grease / forsiktig og nøyaktig montering av lagerskåler i sete som er 100% rent og ikke har noen forhøyninger. Mister du lageret i gulvet så bør det ikke brukes. Og bruk ikke for mye moment ved tiltrekning. Mistenker du at der har kommet partikler inn i det nye lageret så vask ut 100% og pakk det på nytt med grease. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Fikk epost for litt siden: Dear Espen, Thank you for your order. Our records show you were sent the TAY100060G.OEM you ordered. Please note, as stated on the website and your invoice, Britpart are the supplier of OEM brands and so as a wholesaler receive them in bulk and repackage them in their own boxes to supply to us. The OEM brand will have the ‘G’ suffix on the end of the part number. https://www.lrdirect.com/TAY100060-supplied-by-BRITPART-branded-OEMG.html Kind Regards, Halina LR Direct Customer Services Må si jeg føler meg som han klovnen i reklamen som betaler dobbel pris for samme vare, fordi den .. lave prisen høres for lav ut.... NB - lageret mitt var IKKE merket med Timken, det er iaf helt sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Tok bilder når jeg byttet sist. Bearmach uten noe merking og Britpart oem Bearmachlageret holdt 13 måneder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Ja kanskje det duger. På hub med Timken lager, står det preget Timken på lager veggen( der ditt er merket RW569 ). Anbefaler fremdeles disse, det betyr ikke at Britparts lageret ikke fungerer, jeg er bare ikke så glad i å skru at jeg gidder å prøve det ut. Med Timken vet jeg at det fungerer i 150 000km ++ Bilder fra ebay. Tilfeldig eksempel fra ebay:http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-2-Timken-Rear-Wheel-Bearing-with-Wabco-Sensor-TAY100050-/272733541359?epid=1354443280&hash=item3f802f93ef:g:bJsAAOSwLsBZTnB1 Mvh Brage Endret 15. oktober 2017 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Timken er good shit i lagerverden; det er også THK som har produsert det lageret Britpart har montert i den OEM huben. Jeg hadde planer om å presse frahverandre den oppbrukte kinahuben fra Bermach men den havnet i skrapet før jeg kom så langt. Endret 15. oktober 2017 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hvordan merker man at lagrene er utslitte? Min har gått 263000 km. Usikker på om lagrene har blitt byttet noen gang. Ved lette høyresvinger på autobahn i cirka 110 km/h merker jeg at det bråker litt, men det har egentlig ikke blitt verre. I fjor kjørte jeg 30000 km, der cirka halvparten var langkjøring og kanskje 5000 km var Autobahn. Kjører for det meste i 130 km/h. I mellomtiden har jeg byttet bremseskivene foran som hadde kast. Siden har jeg ikke kjørt fortere enn 100 km/h. mvh Thommes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Første symtom på min var at lageret bak slapp igjennom olje fra akselen slik at felgen ble veldig klinete på innsiden... Veldig synlig, men må innrømme at jeg ikke merket noe ved kjøring. Kunne kjenne en ørliten slakk i lageret når bilen ble jekket opp. JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Ok. Takk! Kan jeg nok senke skuldrene. Thommes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Ofte merkes ingen slakke, bare litt piping før det plutselig blir stopp. Men da har du varmgang også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Når du hører en "ny" brumming/toneleieskifte i hastigheter over 70km/t (som følger hjulomdreininger, ikke utveksling) og ved lett svinging/vektforskyvning er det iallfall bare å bestille - for da ryker de kort tid etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 En D2 front hub, TAY100060, er greit å ha på hylla; den passer i alle 4 hjørner og en får helt sikkert bruk for den en vakker dag (selv eller noen andre). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Mitt høyre/foran hjullager hørte jeg ikke fra sjåførsiden mens kona sa hun hadde hørt det leeenge men trodde jeg også hørte det så sa ikke noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.