Gå til innhold

Min 1975/1993 Range Rover Classic


Rikerud

Anbefalte innlegg

Da har jeg hentet min nye bil. Det er en Range Rover Classic 1975-modell ramme, men resten er fra 1993. Så langt jeg kan se finnes det knapt rust på den, skal legge ut litt mer info om hva som er gjort og hvilke mangler den har etter hvert. Men i det store og hele er alt på plass og virker som det skal. Det største problemet er kanskje luftfjæringen, men der er det nok bare å kjøpe et repsett på ventilblokka. Også har trekket på takluka løsnet, som om noen har noen tips vedr det så hadde det vært fint.

 

Begge toppene er nylig planet, nye løftere, kompositt toppakninger, ny vannpumpe, termostat og ellers alle pakninger/reimer og det som hører til. Likeså alt av tenningsdeler. +++

 

Har ikke all verden av historikk på bilen, slik at om det er noen som kjenner til bilen gi meg et pip :)

 

20170304_103320.jpg20170304_103325.jpg20170304_103340.jpg20170304_103348.jpg20170304_103401.jpg

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ble en tur i litt puddersnø i dag. Måtte jo kjøre sitteunderlag og ved fram til bålplassen :)

 

Blir det for mange bilder så skyldes det at mine hobbyer er bil, fotografering og data ;)

 

20170304_163458.jpg

20170304_162759.jpg

20170304_162820.jpg

20170304_163228.jpg

20170304_162943.jpg

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er litt misunnelig. Leker med tanken på å bytte ut P38en med en fin Classic. Hvis jeg finner en knallbra nittitaller på veteranramme så kanskje .... men så var det kona da som like P38 veldig godt men kan ikke fatte hvorfor vi skal ha en enda eldre bil som er mer utsatt for rust og har dårligere kjørekomfort. Rasjonelt sett har hun selvsagt helt rett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! :) Virker ikke å være så mange igjen av disse gamle Range Roverne.

Flotte bilder og flotte omgivelser. Friser å ta med to-dørsen på et besøk må jeg si. Det er i Nord-Trøndelag du holder til!?

Stemmer det ja, holder til på Namdalseid mellom Steinkjer og Namsos. Var å hentet bilen i Trondheim på fredag. Har ikke så mye historikk på bilen, men den har vært i Trondheimsområdet de senere årene.

 

Hadde vært artig med et besøk ja. Er en god del skogsbilveier i området som er fine å kjøre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja, holder til på Namdalseid mellom Steinkjer og Namsos. Var å hentet bilen i Trondheim på fredag. Har ikke så mye historikk på bilen, men den har vært i Trondheimsområdet de senere årene.

 

Hadde vært artig med et besøk ja. Er en god del skogsbilveier i området som er fine å kjøre også :)

Må høre med lokalflokken her om de kjenner bilen da. Jeg kan ikke huske å ha sett den på veiene i Trondheim.

Kanskje vi kan få til et Range Rover-treff ila året. Det hadde vært hyggelig. Meld deg inn i Land Rover-klubben om du ikke allerede har det på plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg også skulle presentere mine andre biler. Fordi det er jo slik at RRCen ikke blir alene... Starter da med denne Alfa Romeoen fra 1970. Den har jeg eid lenge og kommer til å ha den i mange år til.

 

Den har en rekkefirer på 1750 cc og 118 hk. Tenkte egentlig å skrive litt mer om den, men sitter med et nettbrett så da blir det litt kort...

61DCCBD5-59B6-4EC5-AF16-A0CE829CC2FC.JPG

44CF3F7A-3A14-4FC6-AD89-642F47318284.JPG

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må høre med lokalflokken her om de kjenner bilen da. Jeg kan ikke huske å ha sett den på veiene i Trondheim.

Kanskje vi kan få til et Range Rover-treff ila året. Det hadde vært hyggelig. Meld deg inn i Land Rover-klubben om du ikke allerede har det på plass ;)

Ikke innmeldt enda nei. RRCen har stort sett vært i Lundamo-området. Men den har vært på Cars&Coffee på Lade vet jeg. Ett RR-treff hadde vært kult, har jeg mulighet så kommer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en flott bil. Det medfølger et ansvar med disse, det er bevaring. Har nettopp vært over ei uke bortpå køl-holmen og så ikke en eneste sånn bil. Og ja, jeg kjørte m25. Selv ikke der. Disse blir skjeldne og stiger i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTV 1750 Bertone Coupe er vel den mest ettertraktede Bertone Coupe. Nydelig bil.

 

Vet ikke altså, men tror ville ønsket meg en 1600GTA i garasjen hvis jeg skulle være på selgern.

Alle er de utrolig lekre i designen.

 

Har du mer bil-lekkert så kom med Rikerud.

Classicen din er virkelig flott.

Bildene dine likeså. Ser at du er over snittet interessert i foto og kvalitetsbevisst ift det du legger ut på forumet. Regner med at du har noen flere bilder i albumet å "ta av" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke altså, men tror ville ønsket meg en 1600GTA i garasjen hvis jeg skulle være på selgern.

Alle er de utrolig lekre i designen.

 

Har du mer bil-lekkert så kom med Rikerud.

Classicen din er virkelig flott.

Bildene dine likeså. Ser at du er over snittet interessert i foto og kvalitetsbevisst ift det du legger ut på forumet. Regner med at du har noen flere bilder i albumet å "ta av" :)

Det er mange varianter av Bertonen som går an ja. GTA hadde definitivt vært drømmen, men for noen priser da... :)

 

Har flere bilder på lager ja, det kan jeg garantere. Og biler. Skal legge ut noen etter hvert.

 

Classicen er veldig bra ja. Noe småtteri er det selvfølgelig, skal oppdatere litt etter hvert.

649_47889751745_4687_n.jpg

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte biler og fine bilder. Har veldig sansen for RR classic sen åtti/ tidlig nittitalls SWB. Alfa'en er ikke å forakte den heller.

 

Mange som har både Land Rover og Alfa på stallen. Har selv en RR P38 4.6 Vogue og en Alfa 166 3.0 V6.....

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte biler og fine bilder. Har veldig sansen for RR classic sen åtti/ tidlig nittitalls SWB. Alfa'en er ikke å forakte den heller.

 

Mange som har både Land Rover og Alfa på stallen. Har selv en RR P38 4.6 Vogue og en Alfa 166 3.0 V6.....

 

Martin

 

166 3.0 V6 har jeg alltid hatt lyst på. Har en 159 SW TI som bruksbil i dag. Og kona har en Giulietta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...