JokerS30 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ramla over denne på finn.no Manuell er forsåvidt kjent at finnes, men P38 uten HEVAC har jeg faktisk aldri sett før. Noen som kjenner til hva for marked denne var beregnet til ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alikuwa msimamizi Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Den har da i alle fall HV (Heating Ventilation) men hvordan ser du at den mangler AC (Air Conditioning) Men den er litt spesiell denne. Typisk en absolutt basismodell da den er uten klimaautomatikk (ikke helt uvanlig) og også mangler airbag for passasjer (det har jeg aldri sett). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Jeg trodde HEVAC var navnet på det automatiske klimasystemet. Altså skrubrytere for varme og ventilasjon = mangel på HEVAC. Var iaf det jeg mente. og DET har jeg aldri sett før. Airbag-mangelen har jeg aldri sett før heller, samt " setekonsollen " på passasjersiden, er det en manuell setejekk ?Fargen minner meg til dels om noe hybrid / prototyper, kan det være noe sånt mon tro ? Chassisnummeret sier det er en 1991 modell, den er oppført med 2300kg tilhengervekt, som jeg heller aldri har sett på en P38 før... Snål sak iaf... Sjekker med CVC registeret i UK, denne bilen er mer rar / spesiell enn første øyekast kunne se. Den har hatt CVC registrering tror jeg... Endret 1. mars 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Info følger, her er det en skikkelig godbit for P38 entusiaster, det kan jeg love dere ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alikuwa msimamizi Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 HVAC står for Heating, Ventilation and Air Conditioning. Den ekstra E'en er litt omstridt... Manuell justering av setehøyde er heller ikke helt uvanlig. Og fargen, en form for turkis som vi har omtalt her før, er helt nydelig. SAL Manufacturer code: Land Rover LP Model: Range Rover, second generation (38A model) A Wheel base: 108 inch M Body type: 4-door station wagon (LWB) W Engine type: 2.5 litre BMW diesel turbo 8 Steering and transmission: Left-hand drive (LHD), 5-speed manual (LT85, LT77, LT77S, R380 or other) M Model year: 1995 A Assembly location: Solihull, UK 300122 Serial number Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Har sett slik klima før, men ikke airbag. Setene er vel ikke uvanlige. Helt klart Basic modell. Har også kun 2300 kg hengervekt på min. Har håp om at det er gjort feil ved registrering... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Bilen har altså løpenummer 122, mens første produksjonsbil ( utstillt i Gaydon ) har 190... Den regnes som et " lost " pre-production, og var nok en av press-launch bilene som ble produsert til bruk på Clivden in August 1994 Som ekte nerder husker, P38 kom ikke "offisielt " til markedet før ca noen mnd senere Julian påstår " This one is the only LHD press car in existence.".. den gikk mest sannsynlig til sør-afrika før den dukker opp i Norge X antall år senere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Registrert i Norge i 1997. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Burde vært reddet og sendt tilbake dit den kommer fra med den historien. Noe for the Dunsfold Collection? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Oi, kult. Kanskje det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Har sett slik klima før, men ikke airbag. Setene er vel ikke uvanlige. Helt klart Basic modell. Har også kun 2300 kg hengervekt på min. Har håp om at det er gjort feil ved registrering... Det med hengarvekt er noko greier særnorske greier me hadde på tidleg 90-tallet. Tillatt totalvekt på hengar fekk ikkje lov til å vere meir enn eigenvekta på bilen! Heldigvis forsvann det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Det med hengarvekt er noko greier særnorske greier me hadde på tidleg 90-tallet. Tillatt totalvekt på hengar fekk ikkje lov til å vere meir enn eigenvekta på bilen! Heldigvis forsvann det. Ja, jeg har samme greia på min 1976 mod Range Rover også. Den ble tatt inn til Norge på slutten av 80-tallet. Begge skal ha 3500 kg på kroken. Regner med en visning med deleboka som dokumentasjon bør være godt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Gjelder ikke den regelen fortsatt? Men terrengbil kan ha 1,5 gangen eller noe sånt, pga lavserie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Denne må noen klare å få tatt vare på, som en av de tidligste så vil den bli ettertraktet. Dunsfold collection ser ikke råd i å gjøre det: "Hi Eirik. Yes it is a early car, it is in poor condition though. The cost of transport and getting it back to a driving car is vast. It is a shame that it will possibly go for scrapRegards Philip" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg jobber med saken EiRRik, er det papirmessige mv på plass, blir bilen tatt vare på. Har med meg CVC i ryggen... bilen har en spennende og interessant historie.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Supert .... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Bra jobba, Joker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Et utmerket initiativ ! Hva kan dette tiltaket koste ? Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 kult, da skal ikke jeg by på bilen for å ha den som delebil Si i fra dersom det trengs hjelp til henting / oppbevaring PS, den kryptiske teksten om eieren og at bilen ikke kan registreres, hva betyr det? Kan det bety at eieren har rømt landet og ikke kan kontaktes? bilen er foresten skyldig mindst en årsavgift! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 kult, da skal ikke jeg by på bilen for å ha den som delebil Si i fra dersom det trengs hjelp til henting / oppbevaring PS, den kryptiske teksten om eieren og at bilen ikke kan registreres, hva betyr det? Kan det bety at eieren har rømt landet og ikke kan kontaktes? bilen er foresten skyldig mindst en årsavgift! Ja, nettopp det du antyder, har flyttet ut av Norge. Det lar seg dog løse det også, som alt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Det ble da så stille ang denne bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Stemmer. De som lurer på hva som skjedde, kan kontakte undertegnede. Bilen ender sikkert opp under et tre, i pakt med naturen som så mange andre historisk interessante biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmlello Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hva skjedde med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Bilen var å anse som en " lost pre-production" eller pressebil, med Chassisnummer vesentlig lavere enn den første kjente P38 modellen ( som hadde 190 )Faktisk eneste som ble laget med manuelt gir, venstreratt for høyrekjøring og dieselmotor.Den havnet antagelig i sør-amerika eller sør-afrika, for så gå via tyskland til Norge ? Bilen var i bruk under pressevisningen av P38 på Clivden i august 1994, og var avbildet i Svenske 4wheeldrive for de som er nerder nok til å huske artikkelen. jeg husker den veldig godt, den var avbildet sammen med en gullfarget sheikh-edition 4,6 HSE.Den var muligens også på etpar andre spennende happenings. Dessverre er det sånn at penga som rår, og siden offisiell eier hadde rømt landet, var det diverse uklarheter om bilen i det hele tat lot seg registrere. Det ble stilt midler til rådighet fra CVC registeret i UK, men tidsfaktoren var så knapp, at vi ikke rakk sikre bilen innenfor de økonomiske rammene som var nødvendig. Det måtte nødvendigvis inkludere returfrakt til UK for gjenoppbygging mv. Selger hadde NADA interesse for bilen, jeg fikk inntrykk av at de hadde endt opp med den grunnet en tilfeldighet, og ønsket få vekk vraket. Dessverre var det dermed lite å hente ang å forhandle på bakgrunn av bilens historiske verdi, og den ble solgt til noen ukjente som antagelig vil skrape den,hva vet jeg. Uansett - det ble lagt ned et anseelig antall timer for å komme i mål, selv om vi ikke lyktes på målstreken. D2 sto klar med biltralla... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Til den som kjøpte bilen: Det hadde vært hyggelig å hatt den som displaybil under Range Rover Special 2018. Det blir P38 fokus, og treffet holdes i Vestby i September. Ta kontakt på pm. Rob Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.