Gå til innhold

Verdi på en Land Rover Defender Puma 07'


Sondre.o

Anbefalte innlegg

Her er det som vanlig mye svartmaling av puma. Det er ikke gearkasse som kan ha en svakhet men overføring mellom gear og transfer som koster 10-15000. Med så lav km er bilen neppe kjørt i stykker eller rustet opp. Når gamle td5 med 3-4 ganger så høy kjørelengde og med rust på de vanlige stedene annonseres for over 250000 er en pris på 300000 lavt.

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gamle, rustne td5er med 200-300k km på telleren er ikke verdt 250. Det tror jeg alle her kan være enige om, så det synes jeg bare forkludrer diskusjonen. Noen selgere har ikke skamvett når de starter annonseringa. De stter prisen skyhøyt og snakker om Legenden og obligatoriske bulker både her og der... Mange biler blir liggende ute lenge, og prisen kryper ned til edruelig nivå før bilene faktisk selges. Det gikk nettopp en pen 2004 td5 under 200k kr for ikke lenge siden. 2007 er jo tross alt ti år den også nå.

 

Godt vi ikke trenger å bli enige om pris :)

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var, at en bil der selger ikke har historikk, så må/bør man ta hensyn til reparasjoner som kan dukke opp, og da bør prisen justeres deretter.

 

For å sette pris på en bil man ikke kjenner tilstanden til er dristig.

For å eksempligjøre dette valgte jeg å nevne disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og prøvekjørte en nesten identisk i Moss for et år siden. Var mye i forhandling med den som solgte den, som ikke var eier med en slags mellommann. Bilen så utrolig fin ut og hadde nesten ikke rust, men jeg kjøpte den ikke fordi det var noe veldig uklart og mistenkelig med historikken. Selgeren påsto at km-teller var skiftet rundt 80 - 90.000 km, og at bilen knapt hadde gått noe særlig etter det. Men ut ifra dataene registrert på bilen av vegvesenet var det svært sannsynlig at bilen i det minste skulle ha 110 - 120.000 km. Derfor kjøpte jeg ikke (var nær..). MEN, jeg sier ikke at denne er DEN bilen.


Sjekk hva du finner ut om bilen her: http://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var, at en bil der selger ikke har historikk, så må/bør man ta hensyn til reparasjoner som kan dukke opp, og da bør prisen justeres deretter.

 

For å sette pris på en bil man ikke kjenner tilstanden til er dristig.

For å eksempligjøre dette valgte jeg å nevne disse tingene.

Disse"barnesykdommene" med clutch og overføring til gearkasse til Puma, er de utbedret på senere modeller, og så fall fra hvilket år er man trygg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den bilen jeg prøvekjørte, mener jeg at de i flere måneder for et år siden forsøkte å få den solgt for 399.000 kr, med litt over 90.000 km.

 

Selgeren mente at kilometertelleren var skiftet ut 1 - 2 år tidligere da bilen hadde ca. 90.000 krm, men kunne ikke vise faktura for det eller redegjøre for grunnen til den utskifting.

 

Gitt km-tallet da jeg prøvekjørte den, måtte bilen ha kjørt svært lite siden utskifting av km-telleren. Men bilen var svært påkostet med dyrt off-road og ekspedisjonsutstyr, og det hørtes usannsynlig at en skulle brukt 50.000 km i slikt utstyr hvis bilen knapt skulle ut av garasjen. For det jeg visste, kunne bilen siste 1 - 2 år ha vært på en overlanding verdens rundt, og hatt 100.000 km mer enn telleren viste.

 

Bilen var (og er) meget fin, og jeg var veldig fristet til å slå til. Hvis forfatteren av første innlegg her kan dokumentere bilens historikk litt bedre, så er det en fantastisk bil som kan selges dyrere enn vanlig 2007 Puma, så utstyrt den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den bilen jeg prøvekjørte, mener jeg at de i flere måneder for et år siden forsøkte å få den solgt for 399.000 kr, med litt over 90.000 km.

 

Selgeren mente at kilometertelleren var skiftet ut 1 - 2 år tidligere da bilen hadde ca. 90.000 krm, men kunne ikke vise faktura for det eller redegjøre for grunnen til den utskifting.

 

Gitt km-tallet da jeg prøvekjørte den, måtte bilen ha kjørt svært lite siden utskifting av km-telleren. Men bilen var svært påkostet med dyrt off-road og ekspedisjonsutstyr, og det hørtes usannsynlig at en skulle brukt 50.000 km i slikt utstyr hvis bilen knapt skulle ut av garasjen. For det jeg visste, kunne bilen siste 1 - 2 år ha vært på en overlanding verdens rundt, og hatt 100.000 km mer enn telleren viste.

 

Bilen var (og er) meget fin, og jeg var veldig fristet til å slå til. Hvis forfatteren av første innlegg her kan dokumentere bilens historikk litt bedre, så er det en fantastisk bil som kan selges dyrere enn vanlig 2007 Puma, så utstyrt den er.

Jeg husker ikke alle detaljer fra Finnannonsen, men det høres veldig riktig ut det du skriver.

Den stod ganske lenge til salgs, og ble plutselig solgt.

Jeg er ganske sikker på det er denne bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all tilbakemelding og hjelp. Her kommer en del flere bilder. Er litt usikker på hva som er verdt å ta bilde av. Angående km avstanden så er dette noe jeg må sjekke opp. Jeg har funnet ut så langt at bilen har vært rustbehandlet i 2016, og har kvittering på dette.

 

 

20170222_152843.jpg

20170222_152851.jpg

20170223_111727.jpg

20170223_122858.jpg

20170223_122818.jpg

20170223_111808(0).jpg

20170223_111813.jpg

20170223_111818.jpg

20170223_111751.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er å fremskaffe all servicehistorikk som er. Servicehefte + all annen dokumentasjon. Det er betryggende for kjøpeinteresserte.

 

Ellers så det pent ut under pga. nylig understellsbehandlet. Interiørbilder forteller en del om eiere og hvor nøye de har vært med bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltnummeret er kjent og 1881.no er oppfunnet. ?

 

Hvis du ringer navnet som tilhører skiltnummeret, så kan det hende - ut fra de opplysninger gitt i tråden av trådstarter - at du kommer til et "nummer som ikke er i bruk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nå 2 stk. 2011 modeller Defender 110 RAW på FINN. Begge akkurat i overkant av 330 000 kroner.

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91431619

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91426712

 

Det burde jo indikere at bilen denne tråden handler om, burde være billigere. På den annen side, bilen denne tråden handler om kan snart avgiftsfritt bygges om til stasjonsvogn. Dét er nok et viktig moment for mange.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nå 2 stk. 2011 modeller Defender 110 RAW på FINN. Begge akkurat i overkant av 330 000 kroner.

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91431619

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91426712

 

Det burde jo indikere at bilen denne tråden handler om, burde være billigere. På den annen side, bilen denne tråden handler om kan snart avgiftsfritt bygges om til stasjonsvogn. Dét er nok et viktig moment for mange.

 

 

 

 

I praksis vil nok det si at denne går for ca det samme som en 2011 som er vare.

Å registrere om en 2011 koster en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

 

7 seter. Det er jo litt avgjørende om du trenger alle setene nå. At trådstarters bil kan bli 7 seter rimelig, er jo kun pga alder. Så det bør ikke påvirke prisen. Alle biler blir automatisk eldre.

 

Speedometer er tydeligvis skiftet på noe rundt 100 000km, det betyr at bilen har gått ca 175 000 km.

100 000km ekstra påvirker prisen vesentlig mener nå jeg. Alt av slite deler er da mye mere brukt, visker motorer, dør heiser, varmevifter, varmetråder, lager, sentral låser osv ... har da vesentlig kortere rest levetid.

At du som vist i linker til Finn over her får en 2011 mod RAW til rundt 300, gjør at i min verden er trådstarters bil riktige pris noe rundt 200 000kr.

 

Men Bilen ser veldig bra ut, og har " det riktige " ekstra stasjet, så vell verdt å ta en kikk om du er på jakt etter dette ikonet.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

 

7 seter. Det er jo litt avgjørende om du trenger alle setene nå. At trådstarters bil kan bli 7 seter rimelig, er jo kun pga alder. Så det bør ikke påvirke prisen. Alle biler blir automatisk eldre.

 

Speedometer er tydeligvis skiftet på noe rundt 100 000km, det betyr at bilen har gått ca 175 000 km.

100 000km ekstra påvirker prisen vesentlig mener nå jeg. Alt av slite deler er da mye mere brukt, visker motorer, dør heiser, varmevifter, varmetråder, lager, sentral låser osv ... har da vesentlig kortere rest levetid.

At du som vist i linker til Finn over her får en 2011 mod RAW til rundt 300, gjør at i min verden er trådstarters bil riktige pris noe rundt 200 000kr.

 

Men Bilen ser veldig bra ut, og har " det riktige " ekstra stasjet, så vell verdt å ta en kikk om du er på jakt etter dette ikonet.

 

Mvh Brage

200 tusen for en Puma harmonerer lite med hva TD5 har blitt avertert for, til og med helt ned på 2000- tallet. Spørsmålet er hvem som er over/underpriset? Sett i lys av prisnivået på Puma for ca. 5 år siden er jeg enig med deg, men disse bilene har jo steget i verdi. Blir litt som med hus; teknisk verdi og markedsverdi. Det er vel markedsverdi som slår positivt ut for Defender sin del. Endret av Neverluren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...