Gå til innhold

D2: Viskose-vifte TD5


Rover38

Anbefalte innlegg

Ifølge mine oppdagelser på safari igjennom web har jeg kommet frem til at denne er anticlockwise altså normale gjenger? Mulig noen kan bekrefte dette. Jeg vil da altså skru til venstre for å få opp denne? (sitter som, F noen som har råd, tips, triks?)

Bilen er en LR Disco2 registrert første gang i norge 2001 og har TD5 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kjappe småkakk med hammer på på stooor skrutrekker på venstresiden av mutter løsner den (om ingen luringer med 300tdi-bakgrunn har prøvd å få den løs først)

 

 

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vifta løs, takk for svar!

Brukte ikke spesialverktøy, men et 25x25 firkantrør (sånn cirka) Måtte være 2 stk, en som holder rør i mothold på reimhjul mot veivhjul(på 10mm skruene), og en som kakka på nøkkel. :)

Ser ut som at plastkåpa på radiatoren har gnissa høl i radiator, synes det var merkelig lite feste på nedre del av denne. Skal det være skrudd i topp, men løs i bunn?

Radiatoren hadde 2 mindre uttak på venstre(når du står foran bilen) er disse til varmeregisteret? Er dette standard når en kjøper ny rad fra UK?

Og sist men ikke minst, hvilke nettsteder kan dere anbefale at jeg bruker, i dette tilfellet for å kjøpe en ny radiator?

Tusen takk for svar her inne, jeg planlegger å starte en tråd under mitt prosjekt for bilen da jeg er førstegangseier av LR B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...