Rover38

D2: Viskose-vifte TD5

8 posts in this topic

Ifølge mine oppdagelser på safari igjennom web har jeg kommet frem til at denne er anticlockwise altså normale gjenger? Mulig noen kan bekrefte dette. Jeg vil da altså skru til venstre for å få opp denne? (sitter som, F noen som har råd, tips, triks?)

Bilen er en LR Disco2 registrert første gang i norge 2001 og har TD5 motor

Rettgjenget. Gi en rapp med lett hammer på nøkkelen. Den pleier å løsne da.

Edited by lafterolf

Et par kjappe småkakk med hammer på på stooor skrutrekker på venstresiden av mutter løsner den (om ingen luringer med 300tdi-bakgrunn har prøvd å få den løs først)

Edited by tnj

Denne type vifte er alltid enkel å finne ut hvilken vei gjengene er. En må bare tenke at når motoren går, så teiter den vifta.

mvh TorT

Da er vifta løs, takk for svar!

Brukte ikke spesialverktøy, men et 25x25 firkantrør (sånn cirka) Måtte være 2 stk, en som holder rør i mothold på reimhjul mot veivhjul(på 10mm skruene), og en som kakka på nøkkel. :)

Ser ut som at plastkåpa på radiatoren har gnissa høl i radiator, synes det var merkelig lite feste på nedre del av denne. Skal det være skrudd i topp, men løs i bunn?

Radiatoren hadde 2 mindre uttak på venstre(når du står foran bilen) er disse til varmeregisteret? Er dette standard når en kjøper ny rad fra UK?

Og sist men ikke minst, hvilke nettsteder kan dere anbefale at jeg bruker, i dette tilfellet for å kjøpe en ny radiator?

Tusen takk for svar her inne, jeg planlegger å starte en tråd under mitt prosjekt for bilen da jeg er førstegangseier av LR B)

Det var en tråd om bytte av radiator nylig. Det er nemlig en oppgradert versjon hvor deler av sløyfen er plugget.