Sign in to follow this  
Followers 0
Latte

Diagnoseverktøy til D3 2008 i nærheten av Gjøvik.

14 posts in this topic

Er det noen i nærheten av Gjøvik som har Diagnoseverktøy for en D3 og som har anledning til å lese av feilkoder? Jeg fikk transmission fault og suspension fault, bremsevarsellampe,krengningsvarsel (tror jeg ) og en lampe til som jeg ikke husker nå hva var. Etter at bilen hadde vært parkert i ca 10 min startet jeg opp igjen og kjørte hjem. Tok ut sikring F26 og nå har den stått noen dager og det virker som om den synker.

Edited by Latte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du har mulighet så kan du ta turen til Kapp i løpet av helga så skal vi få lest ut noe tenker jeg:) Har en Hawkeye.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ta en tur til Kapp hvis jeg får løfta bilen. Skal prøve å få liv i den i morgen.

Mobil 91620826.

Edited by Latte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilen starter, men jeg synes at det tar litt lang tid før den har hevet seg. Ladespenning på 14,1 volt. Etter en tur på 15 km ingen feilmeldinger, men da jeg stoppa fikk jeg Transmission fault. Og det virker som om den synker litt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når den siger når den står er det lekkasje, og mest sannsynlig er belgene lekke. Kompressor lever tøft når den må gå mye, så jeg ville byttet belger asap.

 

Belger er slitedeler, og skulle lekkasjen være andre steder anser det slik at bedre å bytte for tidlig enn for sent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan også meget vel være ventilblokk foran, bak eller den ved kompressor som trenger overhaling/bytte.

Edited by engebo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva har transmission fault å gjøre med luftfjæringa?

 

Sannsynligvis ingen ting, men jeg kommenterte ift Lafterolf sin kommentar om at bilen synker.

Som andre sier, kan dine feil være forårsaket av lav batterispenning. Det er heller ikke sikkert de feilmeldingene du får, blir lagret hvis de er et resultat av lav spenning, men det vil dere se hvis feilkoder blir lest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg målte batterispenningen til 14,4 med motor av. Etter å ha startet målte jeg 14,1. Dette får ikke jeg til å rime.

Edited by Latte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batterispenningen var selvfølgelig ikke 14,4, men 12,4.

Var en tur til Gjøvik i dag, totalt 15 km med to stopp. På skjermen stod det Standard da jeg hadde startet, men den hadde sunket. Etter oppstart løftet den seg, ingen feilmelding eller varsellamper på turen. Det var som om bilen kom rett fra fabrikken. Men jeg har fått time hos Land Rover på Hamar onsdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byttet bremselysbryter, kompressor, ventilblokk og lufttank. Nå ser det ut til å virke. Case closed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0