Gå til innhold

Forumtreff 2017


svesol

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

La oss holde kontakten i morgen, Kristian. Satser på å forlate Oslo rundt 1700. :)

 

Hjertelig velkommen i bilen, Alvegg! Godt å være uthvilt og ikke -slitt når man kommer fram. :D

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent ferdig pakket.... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar turen på lørdags morgen, og hvis jeg blir tørst ut på ettermiddagen er det jo fare for at jeg må ha tak over hodet til natten. Kommer i så fall til å ha med 2 stk meget fine Camel trophy skjorter i str XXL, bytter de gjerne i tak over hodet om noen har plass. For store for Lille meg.

Tar alt litt på sparket, så vi får se.

Skal nå ta med litt mat og drikke i hvert fall så jeg får testet ut min nye Smitty fryser;-)

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil seg ikke for Odin i år...

 

Etter å, bokstavelig talt, tørket støvet av Odin etter 5  år i garasjen, ble han vasket og sjekket før en påkrevd EU kontroll. Bilen har vært skiltet hele tiden, men pga manglende EU kontroll er den begjært avskiltet. For å få bilen til verksted, måtte jeg først levere skiltene for å få prøveskilt - greit nok.

 

EU kontrollen gikk også forholdsvis greit, men fikk 4 anmerkninger;

Uoriginalt ratt, må byttes til originalt (har hatt samme uoriginale ratt på bilen i 15 år uten anmerkning tidligere)

Manglende sikkerhetssele på midtre baksete, må monteres ( heller aldri vært montert, og har aldri fått mangel på dette tidligere)

Slakk i kryss på bakre mellomaksling

i tillegg klarte kontrolløren å rive av wire til håndbrekk...

 

Uansett, mangler som det skulle være forholdsvis greit å fikse før årets treff. Brukte noen timer på å finne det gamle rattet og lete frem sikkerhetsbeltet, ytterligere noen timer på å få det montert. Kryss ble kjøpt inn (på Biltema :-( ) og jeg satte for første gang mine ben i å bytte kryss på mellomakslingen. Det gikk forsåvidt greit, men finner etterhvert ut at lagerkoppene er for korte i forhold til de originale - første nedtur. Kjøp altså ikke kryss på Biltema, de passer ikke.

Fortsetter med å bytte håndbrekk wire. Den er utrolig kinkig plassert, og uansett hva jeg gjør, kommer jeg ikke til denne nedenfra. Må bite i et par sure epler og begynne å demontere seter og setekasse. Setekassen er hjemmelaget og alt er tettet/limt med sikaflex - mao en he%¤¤#etes jobb å demontere. Fikk etterhvert demontert wiren

 

Etter noen lange kvelder står jeg nå med en uregistrert bil halvveis demontert og uten håndbrekkwire og mellomaksling. Målet om å ha bilen ettergodkjent og skiltet før årets forumtreff gikk dermed i dass :-(

 

I etterpåklokskapens lys burde jeg nok ikke satt i gang med forumoppdateringen akkurat nå, men jeg regnet ikke med at det skulle ta såpass mye tid som det faktisk har gjort. Uansett gjort er gjort og spist er spist.

 

Odins yngre slektning, Thor, står skiltløs og nedplukket i nabogarasjen, så det er ikke et alternativ det heller.

 

Da blir det en ledig hytte for den som har behov for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på tur.. måtre dog krype til korset og ta menneskebil dette året pga været og en lekkasje i varmeapparatet :(

Greit å ha litt varme for sikten sin del :P

 

Så folkens, med problmer i LR-parken.. Gjør som oss og kjør plan B å kom på årets triveligste treff. Det sosiale er det viktigste :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesbyen .handler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her justeres flamme punktet

DSC_3817.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt færre en vanlig, men like trivelig som alltid.

Takk for et flott treff til alle som kom, synes vi hadde det riktig så koselig under presenningene både på fredag og lørdag jeg, og fin kjøretur ble det også. En liten skål for de i "familien" som har falt fra dette året fikk vi også til. Håper alle kom seg greit hjem.

Sees plutselig igjen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke turen ble for langdryg.Ble ihvertfall mange mil grusvei og litt leking i vannet.Neste år satser vi på at Gaute er på plass for en mere utfordrende tur der lavserie må brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flott helg, med litt drama utpå lørdagskvelden. Spesielt takk til alle involverte mekanikere, Simen og  Kasper spesielt, Er no hjemme, og discoen bør vi vel snart selge.

Prøver meg på å legge ut bilde for første gang, virker enkelt. Magne

received_667953903397484.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for nok et trivelig forumtreff :D:D En ekstra takk til Henrik, Arild og Andreas for at dere fikk stilt en diagnose på ulyder og ikke minst noen pekefingre om hvor viktig det er å fylle kjølevæske...blush

IMG_9117.JPG

Endret av Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...