Gå til innhold

Ustabil Webasto Discovery 4, 2012


ThorKrGJ

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg opplever ustabilitet på webastoen. Noe ganger starter den, andre ganger ikke. Litt random, rett og slett. Jeg er klar over at det må være nok drivstoff, og jeg benytter vedlikeholdslader hver natt, men dette inntreffer likevel svært ofte - særlig når det blir minusgrader. Er det grunn til å tro at det er noe med batteriet, som selv ikke en vedlikeholdslader klarer å håndtere ved at det hele tiden er på grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet på min 2008 D3. Da kom det en del røyk og så stoppet den. Ved 0 grader startet den fint.

 

Løsningen for meg ble å bytte brennkammer, men du har en del nyere bil så kanskje strømproblemer er mer nærliggende å tro.

 

Har du sett/hørt om den prøver å starte, eller er det null respons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at trådstarter sitt problem er brennkammeret. Hos meg vet jeg at brennkammer har blitt byttet på garanti etter 2012 så mener at det bør leve lenger enn at jeg må bytte igjen. Grei jobb og bytte, husk å kjøp temp.sensorer i tillegg, ikke så dumt å ta disse samtidig.

Vet ikke om det er mulig å øke ønsket kupetemperatur med f.eks IID-tool eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet brenner i min februar 2014 og rengjorde brennkammeret. Har funka topp siden den gang! I går/i dag begynte den å fuske igjen. Starter dårlig og slukker på fjernstyringa. Ble heller ikke varm under kjøring til morraen i dag. Temp ute var rundt -10C.

 

Er bytting evt rengjøring av innmat det eneste å tenke på, eller er det noe nødhjelp man kan gi? Har BAS Remote Control. Priming? Har det noen misjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priming og sletting av feilkoder har ordnet det hos meg, faktisk en gang eller to hver sesong i flere år, men nå er det to ganger alt i vinter. Får nok ta fram brennkammeret jeg likevel har liggende nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve begge deler (feilkoder og priming) som en nødløsning. Den har gitt en del røyk første minuttene under oppstart en god stund, men etter det har den brent rent og fint!

 

Syns 3 år "levetid" var litt kort.......Prøver å unngå korte turer om vinteren, men burde nok definitivt hatt en bryter for å kunne slå den helt av ved korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletta feilkoder og primet med fjernkontrollen. Starta opp. Masse røyk og skurring, hørtes ut som den slo seg av og starta på nytt. Masse røyk og slo seg av igjen. Ga opp, men prøvde å starte igjen på vei ut en liten tur med bikkja. Da jeg kom tilbake 20 min senere stod den og gikk helt fint. Varm luft fra eksosen. Krysser fingre og satser på at den sviver litt til.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sletting & priming må gjøres via diagnostic.

 

Merk at webasto i D4 byttes fra Thermotop V til Thermotop Evo, nå dette skjedd er jeg er usikker.

 

Mao noen har V noen har Evo. min 12 har Evo, Evo skulle vare mer drifts sikker da dem gikk vekk fra venturi løsning

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...