Gå til innhold

RRS TDV8 2008


larsern01

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at vår fine Disco 2a ble kjøpt opp av et forsikringselskap og vitale deler ble spredt rundt til andre lykkelige disco eiere har familierådet blitt enige om at vi vil fungere bedre med en engelsk bil enn en svenske herregårdsvogn. Etter å ha prøvd et godt utvalg av biler endte vi på en mellomløsning; RRS TDV8 2008 modell. Fin bil så langt(henter den i kveld :)) I tillegg til 2 sett med 20" hjul er den er pimpet med 22" felger med noe sort rundt som jeg tror er massiv gummi, passer uansett ikke helt til vårt bruksmønster, spørsmålet er om de gamle 18" felgene fra Disco 2a passer til denne bilen?

 

Fra andre hold i familien vet jeg det etterhvert vil komme spørsmål om ryggekamera og DAB, hvilke erfaringer finnes det der ute, er det noe som er lettere og mer vennlig å installere enn andre?

 

Har prøvd å søke litt, men er litt rusten foreløpig så alle gode innspill mottas med takk. RRS er vel kanskje mer lik en Discovery enn en RR?

 

mvh

Lars Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RRS TDV8 har brembo bremser og da da er det svært begrenset utvalg av felger som kan brukes. Så langt jeg har funnet, må det være minimum 19" felger for å få plass til kaliperne.

 

Før du kjøper nye felger bør du forsikre deg at de passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RRS TDV8 har brembo bremser og da da er det svært begrenset utvalg av felger som kan brukes. Så langt jeg har funnet, må det være minimum 19" felger for å få plass til kaliperne.

 

Før du kjøper nye felger bør du forsikre deg at de passer.

Støttes.

19 er minstemål. Det er lite utvalg av dekk i 19 kontra 20 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Bilen kom hjem i går kveld, dekkene fungerte bra på E6 gjennom Hedmark, Bremsene bygger mye så jeg skjønner kommentaren. Fikk med 20" sommer og vinter også så jeg får prøve meg litt frem. Vår og høst vil jeg ha mest mulig gummi så jeg tror jeg vil prøve å få tak i et sett med 19" også,

Takk for innspill

Mvh

Lars Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Høsten har kommet og jeg har kjøpt nye hjul for sølete skogsbilveger.

Fikk tak i 19" felger som passet, nesten. Innpresset var 57 og mine 20" er 53 de 4 mm i forskjell var nok til at felgen ikke gikk på så nå ligger det noen strøkne 19" felger på Finn til biler uten Brembo bremser.

Endte opp med noen felger fra Megahjul, er spent på hvor lenge de holder. Dekkene er  Wrangler Duratrak, det er de beste allround dekkene jeg har hatt noen gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.9.2017 den 21.41, larsern01 skrev:

Høsten har kommet og jeg har kjøpt nye hjul for sølete skogsbilveger.

Fikk tak i 19" felger som passet, nesten. Innpresset var 57 og mine 20" er 53 de 4 mm i forskjell var nok til at felgen ikke gikk på så nå ligger det noen strøkne 19" felger på Finn til biler uten Brembo bremser.

Endte opp med noen felger fra Megahjul, er spent på hvor lenge de holder. Dekkene er  Wrangler Duratrak, det er de beste allround dekkene jeg har hatt noen gang.

 

Har du noen erfaringer vedr. støy på disse dekkene? Driver å vurderer noe mer robuste dekk. Men litt usikker på hvor mye ekstra støy de forskjellige typene forårsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene Larsern01 selger passer til L322 med Brembo bremser.  Det er som han nevner de få millimetrene i offset som gjør forskjellen.  Jeg bruker samme felgen som vinterhjul med Michelin 255/60-19 piggfritt.  Har blitt hjemme  en dag på to vintre grunnet føreforhold.

Jeg har kjørt Cooper Zeon LTZ i 285/50-20.  Litt støy på nylagt asfalt men stillere jo grøvre veidekket ble!...  Byttet til 275/55-19 Nokian Hakka Black SUV som er et gatedekk.  Dette støyer litt mer på grov asfalt men har vesentlig bedre komfort.  Litt mer gummi samt at vekten per hjul gikk ned fra 40 til 30kg var veldig merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjørt litt med de nye dekkene, jeg registrerer at det er litt mer støy en med de dekkene jeg har på sommerhjulene, men jeg vil ikke si at det er plagsom. Det er som Tore sier mest merkbart på nylagt asfalt og motoren hvisker på 1500rpm:D Det er ikke problemer med styring og dekkene får bra tak på grusveger i motsetning sommerhjulene som flyter mest oppå. Jeg har også lagt merke til at med det litt grovere mønsteret må jeg kjøpe skvettlapper, dekkene kaster litt mer av grusen(pukken) og jeg har allerede knust et markeringslys på tilhengeren.

 

Felgene er fortsatt til salgs...

mvh

Lars Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...