Gå til innhold

Hva er denne "pinnen" til ved radiatoren i Discovery 3


Discodriver

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har i lengre tid funnet detaljert informasjon og kunnskap på dette forumet og nå som jeg er på min andre Disco 3 så tenkte jeg at det var på tide å skru litt selv.

 

Satte i gang med demontering av webasto i henhold til beskrivelse her inne. Alt gikk bra og det tok kortere tid enn fryktet. Tid til overs ble brukt til en generell statuskontroll i motorrommet. Og der stod den. En slags pinne eller slange i hardplast stikkende opp mellom stussen for automatolja inn på radiatoren og ekspansjonstanken til kjølevæska. Plastslangen forsvinner nedover og så bakover i motorrommet.

 

Hva er denne til og skal topplokket være litt "slarkete" ( jeg kan skru det rundt uten at det ser ut til at det er gjenget)? Jeg har forsøkt å søke, men ikke lett å søke når jeg ikke helt vet hva jeg søker etter ?

 

IMG_1258.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlufting fra diffen.... mange bytter den ut til en bedre type. Om eg ikke husker feil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utluftingen til fremre differensial. Det ser ut som det er den originale du har sittende. Den er anbefalt utskiftet fordi den kan bli tett og ikke slippe ut ut/trykk fra diff. Den jeg skiftet til er vinklet.

Breather Cap cut off showing cut off and replacement.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk.

 

Den ser da mye kraftigere ut den nye typen (større diameter?). Slarken jeg kjenner vil jeg anta er

OK og nødvendig for at luftingen faktisk skal fungere.

 

Hvor kjøpte du den forbedrede utgaven og er det bare toppen som er ny og settes på eksisterende slange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på: discovery 3 front differential breather

så finner du flere som selger disse i UK. Jeg handler for det meste hos FamousFour og det er bare toppen som er ny. Kutter den gamle og trer den nye utenpå. Byttes på 10 minutter.

Endret av engebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på: discovery 3 front differential breather

så finner du flere som selger disse i UK. Jeg handler for det meste hos FamousFour og det er bare toppen som er ny. Kutter den gamle og trer den nye utenpå. Byttes på 10 minutter.

Er det dette som er noe av problemet til att diffen ryker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Byttet den selv i dag. Det hadde bygget seg opp litt trykk i min så den var nok kaputt, kom ett lite poff når jeg kuttet den av. Brukte bare ei lita rørkutter til å kutte røret.

Billig forsikring for å prøve å unngå havarert diff.

Delenr LR019450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...