Gå til innhold

Nedre bærebru FL2


trondshj

Anbefalte innlegg

Har bare byttet bak, og det var en relativt grei jobb. Det jeg slet med den gang var toppmutteren på støtdemperen. Hvis noen skulle slite med det samme så kan løsningen være muttertrekker, da løsnet den lett som bare det. Bare husk på sikkerheten og at fjøra er trygt komprimert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 19.1.2021 den 12.57, Mr Rover 75 skrev:

Hei,

 

Søkte opp denne tråden da jeg husket bannskapen deres fra langt bak i minnet.... :D :D Forbereder med psykisk til å gyve løs på tilsvarende jobb ved neste anleding da 1 stk fjær knakk i helga. Kjører gnip!kk varianten og bestilte inn kun 2 stk fjærer fra AF, så får resten bli som det er inntil videre..... Sikkert idioti fra min side men fL2-en har fått nok i det siste uten å gi igjen... :D :D Ender vel opp med bilen på bukker i ukesvis mens jeg venter på flere deler :D :D Har heldigvis en oppegående Rover 75 som eventuelt kan vikarere i mellomtiden....

 

Fant denne videoen, som forsåvidt beskriver prosessen bra: 

 

Her løsnes ikke indre innfesting på bærearm. Alle disse forbindelsene har vært løsnet på min en gang iløpet av de siste 2 åra, så det bør gå på et vis å få dem opp uten for mye bannskap....

Hei,

 

Da har de nye fjærene modnet lenge nok i garasjen, og i dag gikk jeg i gang. 4 timer med fysisk aktivitet i gårdsrommet, så var bilen nedpå igjen med 2x nye fjærer fremme. Dette gikk greit, men noe  bannskap og teknikk måtte til. Å løsne den nedre bærekula gikk greit, men å få den helt ut var ikke like lett. Det gikk til slutt på et vis, men tenker at det nok ikke er meningen at det er slik det skal gjøres?? Uansett.... Tut og kjør.... Bremser bak er det neste som står på listen. Dette skal jeg klare uten briller ihvertfall :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...