Gå til innhold

if og land rover


Anbefalte innlegg

Ble oppringt av ei trivelig nordlandsdame fra if. Tok en halv times gjennomgang av mine forsikringer på bygninger og biler osv. Fikk et "konkuranedyktig" tilbud på kr. 22000 i året som vil si ca 1800kr. i måneden. Min nåværende forsikringssum er kr 1400 i måneden med en innboforsikring i tillegg. Feilen er land rover. Kjører 33000 km. i året og det tar if kr. 17000 for med en mannsalders bonus og en sjåfør i 50 åra. Tror jeg fortsetter ei stund til med watercircles jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi tar 5500 for min D3 og 3200 for KTM 1190. Flyttet også fra If med halvert premie på begge.

 

Sålenge du ikke er uheldig, eller blir f.eks frastjålet noe er nemi gullegodt.

De nektet ubetale verdien på min Caravan, selv etter uker med krangel og framlegging av udiskutabel dokumentajson. Jeg hadde en SIGNERT salgskontrakt som dokumentasjon, det hjalp ikke det spøtt.

Kostet meg omlag 12000kr.

 

Kjeltringfirma. Aldri opplevd maken rett og slett.

 

Men de var lavest på prisen når jeg tegnet, det skal de ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du betalt for mye for vogna da du kjøpte den i følge selskapet?

Dessverre må vi slite med enkelte selskaper tolking av erstatning.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fortsetter ei stund til med watercircles jeg.

 

Trodde Watercircles kjøpte forsikringene av If? Litt annet konsept da, men bilen din er vel strengt tatt forsikret i If i dag trodde jeg, så rart de ikke klarer å matche prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryg mener selv å være konkurransedyktig på LR produkter.

Flyttet mitt dit i fjor, fra gjenstridige, sparte da noen lapper både på "Søringen" og "Svensken".

"Søringen"s 16K km i året koster meg 5500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler så lite i forsikring at jeg tar et år i slengen, og ender vanligvis med å bytte når neste regning kommer pga at de skrur opp prisen uavhengig av hvilken bil jeg har. I år var det Frende som var rimeligst og det med brukbar/betydelig prosentvis margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld dere inn i Amcar norway der sitter egne if folk du får spes veteran+ 10 flote blad i åre kasko har bobtailen min der egenbesikning med bilder 700kr full kasko sum 250 tusen du får også rabatt på hus og ikke veteran jeg har sjekka nesten alle bet 14000 kr i åre på et spesielt hus og en litt spes garage +5 biler+en traktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med på å forfatte et skriv, og en ellevill underskriftskampanje, til regjeringa for noen år siden i samarbeid med Amcar for å myke opp reglene mtp modifisering og ombygging av bil med det formål å forsiktig tilpasse oss mulighetene og reglene i Sverige.
Hørtes rosenrødt ut først men har kun hørt skrekkhistorier i ettertid så gir ikke Amcar en tier om jeg så får en tusenlapp tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes du har fått høye priser bjørnebraaten. Trekker høy kjørelengde veldog mye opp i dit tilfelle ?

Jeg forsikrer min Defender i gjensidige.har full kasko og det er en god del rimeligere en hva du har men har 8000km i kjørelengde.

Kan jo vurdere delkasko men ikke om økonomien raser helt sammen om du er uheldig , det blir jo en vurdering sak for hver og en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller forsikringsselskapene i mellom på vurderingen av enkelte bilmerker. Verdt å shoppe rundt.

Om man benytter finansportalen sin sjekk, så ta likevel personlig kontakt med firmaene i topp5-lista. Min erfaring er at prisene da går ytterligere ned.

 

Ved siste sjekk for meg så ble lista som følger

Nemi, Storebrand, Frende. Her skiller det 550 kr/år for bil, hus og innbo samlet.

 

Watercircles feilet på "kommunikasjon via epost" gjennom å "forlange" en personlig samtale så de diskvalifiserte seg selv for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...