Gå til innhold

P38 98 Fuse 17 - LF Valve stuck - EAS Fault


runbreiv

Anbefalte innlegg

Går sikring 17? Sporer "damen"? Er "damen" skeiv som bilene i filmen "biler"?

 

Hos meg røyk sikring 17 så fort jeg var bortpå bremsepedalen og etter ei lita stund gikk den i EAS Fault modus. Litt tungvint.

 

Leste meg opp på forum og fikk hekta på Lynx for å lese feilkoder, men lite å hente "Vehicle has moved" (Virkelig???) og "LF Valve stuck".

Etter litt mer lesing på forum fikk jeg kjørt rundt mens jeg leste av høydesensorene - kjekk funksjon - og så at høyre sensor foran var opp og ned i verdi hele tiden - så ny bestilt! Kjørte rundt ei stund uten kalibrering av "Ride height" - morsomt...

 

Bestilte ODBII kontakt på Ali og fikk lodda sammen egenprodusert kabel og lastet ned EAS Unlock Suite fra RSW Solutions - som er GRATIS!!!! (Anbefales!)

 

Ikveld ble sensorene justert med egenproduserte avstandsblokker (fra krafseskaft..) - og viola - hele bilen er forvandlet.

- Nesten ingen sporing ... og sikring 17 holdt prøveturen på 7 km!

 

Bilde av "damen" på grava og skjermbilde som viser EAS Unlock Suite halvveis i kalibreringsprosessen.

 

 

 

Endret av runbreiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sondre :-)

 

Kabelen skal kobles slik:

EASScable.jpg

 

For kabel brukte jeg en nettverksledning hvor jeg klipte av pluggene i hver sin ende.

 

Du finner komplett manual med koblingsskjema i programpakken EAS Unlock Suite. Klikk for å laste ned.

 

Dessverre kan du ikke bruke standard pc kabler med DB9 connector, da de sjelden har ledning koblet til pin 7, så her må du ha en som du kan lodde på ledninger selv.

I tillegg må du ha et USB til SERIELL adapter om du ikke har PC med COM port. Det som tok tid var å vente på ODBII kontakten ;-)

 

obs.. bildene kom ikke med i første del.... her er de:

 

Damen på grava:

P38EAS1.jpg

 

Halvveis i kalibrering av høydesensorer mot EAS.

P38EAS2.jpg

 

Kan ihvertfall skrive under på at det fungerer!

Endret av runbreiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...