Gå til innhold

LAND ROVER PÅ BILLIGSALG !


knuso

Anbefalte innlegg

Land Rover Discovery 2 TD5 1999mod 5 seter selges som rep-objekt. Her er det mye god bil igjen for den rette til en rimelig penge. Den selges som den er, da jeg har for mye på gang her å gjøre med innspurten av bygging av redskapshus/verksted som jeg har holdt på med siste året. Så istedenfor å sette denne i stand med sine feil, ble det her i helgen handlet Discovery 3 som ny konebil her.

 

Den har kun 195400km kjørelengde, og har i mitt eie på snart 6 år fungert utmerket med tanke på drivlinje og pålitelighet. Luftfjærene på denne ble for 2 år siden byttet til spiralfjærer rundt om, og elektro-hydraulikk stabbstagene ble også byttet til vanlige kraftige stabbstag med tilhørende nye feste-linkarmer. Så med dette har denne Discovery 2 fått elementært sine to hyppigste feil. Då både luftfjæring med sine lekkasjer og defekte sensorer, og vanlige oljelekkasjer fra elektro-hydraulikk stabbstag er historie på denne.

 

Så feilene på denne er som følger : Takluker, el-speil, visker på bakluken og venstre vindusheis på bakdøren fungerer ikke, EGR-ventilfeil. den har også en diesel-lekkasje på diesel-trykkregulatoren, denne lekkasje har den hatt nå et par måneder med er i full bruk og fult kjørbar, ny trykkregulatoren følger med da den ikke har blitt skiftet.

 

I tillegg til ny trykkregulator følger det også med følgende nye deler : oljefilter, dieselfilter, luftfilter, 2 blinklys fram, vannpumpe, termostat, filter og pakning til automatkassen og ny skinndamask til håndbrekk.

 

Skader på bilen : Etter at Fruen for et par år siden tok en dobbel piruett på blankisen fikk den en bulk bak høyre bakhjul, og høyre side av støtfangeren fram fikk noen plastikskader. Støtfangeren er enkelt lappet sammen og bulken der bak er ikke noe voldsomme greier. Så alt i alt ser den både grei og staselig ut både inn og utvendig. Med sin sorte lakk og mørk grå skinn interiør.

 

Eu-kontroll er det tid for på mars på denne, så om man skifter trykkregulatoren som følger med og skifter eller blender egr-ventilen å får slettet feilmeldingen til denne, så skulle jeg ikke tro det skal være så mye for å få den eu-godkjent og klar med tanke på godkjenningen.

 

Dekk : her nå før jul fikk den nye Continental ice-contakt piggdekk (testvinner) til kroner 9000,-, og den har all terrain med godt monster på sommerfelgene.

 

Av utsyr så så har den det meste, å på aircondition ble det fylt ny gass på her i sommer så den fungerer utmerket, elektriske seter har den og Harman kardon stereo og grind og bagasjetrekk i lasterom…osv,osv.

 

Så her er det mye bil igjen for en rimelig penge, som tråss sin alder både ser staselig ut og er virkelig god å kjøre i tillegg til sine utmerkede vinteregenskaper.

 

Så denne Land Rover Discovery selges snarest til høystbydende over 25000,- !!!!!!!!!!

 

Bilen selges som den er !!!!....da den selges som et enkelt rep-objekt.

 

(Alle bildene er tatt i dag, foruten et bilde der den har sommerhjul på)

 

DSC_0410.JPGDSC_0408.JPGDSC_0411.JPGDSC_0412.JPGDSC_0414.JPGDSC_0415.JPGDSC_0416.JPGDSC_0417.JPGDSC_0419.JPGDSC_0420.JPGDSC_0421.JPGDSC_0424.JPGDSC_0427.JPGDSC_0429.JPGDSC_0611.JPG


Noen bilder kom på skeiva her....men håper det ikke medfører videre nakkeskader på forumistene her :P:)

Endret av knuso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse 5-6 årene jeg har hatt bilen har denne eventyrlystne Discoveryen vært med på litt av hvert. :)

For uten sitt daglige liv som konebil, har den i helgene vært med på både det ene og det andre. Slik som modell på julekort, vært med på snøballkrig, fått seg parkeringsbot på Tahiti-festivalen, dratt halve landet på langs med en Jaguar på slep, fått med seg en gravemaskin over en fjellovergang, vært med på tømmerhogst og fraktet hjem en Porsche i snøstorm. Og opp til flere modelloppdrag kun for bildet sin skyld har det også blitt i løpet av årene. Så den er nok lysten på mange flere eventyr årene fremover denne Discovery. :)

563754_10151306182669556_1960068546_n.jpg1378001_10151911238454556_1486666375_n.jpg10479198_10152508266559556_7728628584597342105_n.jpg20120914_091706.jpg34563447.jpgDSC_0365.JPGDSC_0892.JPGDSC_0943 - Kopi.JPGg.JPGIMG_2305.JPGIMG_7320.JPGP1030759 - Kopi.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja sorgen over salg av Discovery 2 går seg nok raskt til her, da det i helgen kom Discovery 3 til gårds her som ny konebil.......men konen er ennå den samme, da jeg ikke har kunnet finne en nyere utgave av henne på finn.no så langt i hvertfald. :P:D

 

Han som kjøpte Discovery 2 kom en tur her i går kveld for å se på bilen, da han bor bare 7 mil unna på Hoston i Sør Trøndelag. Å han kom kjørende i en sort Discovery 2, så han kjenner nok godt til disse Discoveryene fra før skulle jeg tro. :)

 

Å her i gården får vi bare håpe på at Discovery 3 tar over stafettpinnen som en like pliktoppfyllende eventyrlysten kompis fremover. :)

 

16402169_10154969377374556_1610769706_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...