JokerS30 Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Imponert !. Ser på girkassejobb som det ultimate mareritt, så gruer meg litt skikkelig til den havarerer skikkelig ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 19 timer siden, JokerS30 skrev: Imponert !. Ser på girkassejobb som det ultimate mareritt, så gruer meg litt skikkelig til den havarerer skikkelig ..... Det er faktisk ikkje so gale. Av med eksosen etter turbo til midtre lyddempar, av med mellomakslingane, ned med tverrbjelken under girkassen, av med handbrekk, av med fordelingskassen, koble ifra girspaken og ned med girkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Du får det iaf til å HØRES enkelt ut. Har byttet kasse på mye rart, verste jeg har vært borti er Patrol. 200kg og føltes som 2m lang, ble liksom kurert den gangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 Fordelingskassen er den tyngste, Den veg nok sikkert 60kg. Girkassen er 40-50kg og du tek den i armane om du løftar i endane Eg brukte girkassejekk for å få det både opp og ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 Har køyrd litt meir no, og syns den girar litt hardare enn den gjorde med eingong. Da berre flaut den over i neste gir, no kjenner du at den girar om du er følsom. Men den slurar ikkje under pådrag når den skal gire, ingen rusing når neste gir kjem sjøl under fullt pådrag. Når oljen er kald so er den heilt mjuk, det er når den har fått opp varmen litt at den er litt hardare. Når eg kjøpte bilen so var gps einheiten defekt, kjøpte ein mk3 på ebay som hadde øydelagt antennekontakt, kjøpte enda ein mk3 på ebay som ikkje funka i det heile, kjøpte nett no ein mk3 på finn billigare enn på ebay, og den funka! Har sett i cd med 2013 kart og det ser ut til å funke veldig greit. Skal prøve til helga å køyre til Oslo, so får me sjå korleis det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Stilig. Var ikke klar over at GPS på en så gammel bil fikk såpass oppdaterte kart engang, men vær obs når du kjører i Oslo med 2013 kart. Det har skjedd mye der siden den tid og det kan få deg på ville veier om du ikke vet sånn passe hvor du skal. Artig å høre om girkassa. Er denne styringen "lærende" også? Det at den girer hardere kan reguleres av styretrykket i kassa så du kan få den til å gire mykere. Men hardt er bra det så sparer du clutchene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Det karosseriet her er ganske bra utstyrt. Full stereopakke med innebygd gps og stemme som kjem på stereoen. Du kjøper berre bmw cd so kan du få bortimot kor nytt du vil. Men eg har vanleg gps eller på mobilen for å komme meg heilt fram... Eg veit at 855 som eg hadde der lærte girkassen seg køyrestilen din, men det var litt meir med tanke på tidspunkt for giring. Trudde ikkje P38 var so smart, men det kan jo hende. Korleis er det på din, merkar du giringen eller berre flyt det over? Endret 30. august 2017 av Agrostar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Misunnelig Alt er vel relativt. Nå er bruksbilen helt uten gir så all giring er relativt merkbar når man er vandt til det. Den slurer som en automat vil jeg si Var lik med JokerS30 sin p38, men jeg kunne tenkt meg å stramme den opp litt. Synst spessielt at lockup styring er for dårlig på p38. Motoren er jo relativt sterkt den når den får jobbe på lavt turtall, men min får sjeldent lov til å jobbe mye i lockup før den girer ned å slurer noe værre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Og kor lenge var Adam i paradis Køyrde til Oslo fredag og heimatt igår. Par fjusk fra motoren bort over Hemsedalsfjellet, men det var alt. Og det er eit eller anna med dynamoen, for ved kjapp akselerasjon eller høgt turtall so greier antakeleg ikkje regulatoren å regulere, for spenningen blir høg, får abs/tc feil og klimastyringen dauar. Bortsett fra det gjekk turen heilt prikkfritt! Girkassen oppførte seg heilt likt på heile turen, og det var kun glede å køyre. Heilt til eg kom heim. VID_20170903_090620.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Lurt å få regulatoren ordnet da. Mest sannsynlig er det en diode som er gåen slik at den leder held tiden. Da har du mest sannsynlig spenningspeaker hele tiden, men batteriet glatter den ut slik at det ikke blir synlige problemer før du får for høyt turtall. Veldig lurt å ordne det så raskt som mulig før ecuer tar skade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 er det noen som vet HVORFOR de flexiplatene havarerer ? Dårlig montasje, dårlig stål, dårlig avballansering eller bare tilfeldigheter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 2 timer siden, JokerS30 skrev: er det noen som vet HVORFOR de flexiplatene havarerer ? Dårlig montasje, dårlig stål, dårlig avballansering eller bare tilfeldigheter ? I dei tilfella det skjer utan at motor eller gir er rørt, vil eg tippe slitasje på alder, og litt avballansering. I mitt tilfelle so passa 2 av boltane rett på, den 3. entra ikkje skikkeleg med ein gong og gjekk tungt heile vegen, dårleg montering av meg. Tok forøvring 3-4 timar å demontere alt so det er klart for å ta ned girkassen og fordelingskassen i ein del, må berre ha med ein for å styre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 12 timer siden, Agrostar skrev: I mitt tilfelle so passa 2 av boltane rett på, den 3. entra ikkje skikkeleg med ein gong og gjekk tungt heile vegen, dårleg montering av meg. Hmm ja. Std praksis ved all slik montering er å entre alle boltene godt - fingerthight - før noen torques fast til rett moment. En god tommelfinger regel er at uansett bolt, plugg eller gjenger forøvrig, så skal kunne entres godt inn kun med fingrene. Går ikke det, så er det noe galt med gjengene eller du har entret/ truffet feil på gjengene, reverser og sjekk. Spesielt nyttig å ha i bakhodet ved montering av tennplugger i aluminiums topper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Ja, de som aldri har ødelagt noe, eller gjort noe skikkelig teit ifbm bilskruing, kan jo rekke opp handa selv. Kunne jo fortalt om en IDIOT jeg hørte om, som monterte radiusarmene på FEIL SIDE av bilen, og ikke oppdaget det før luftsensorene sku hektes på og bilen senkes ned. Men - jeg kjenner vedkommende så godt at jeg får la det være. Som sagt, skikkelig idiot ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Kjenner en slik jeg også. Første gang han monterte en automat igjen så ble converter skrudd på motor og kassa montert etterpå. Heldigvis ble idiotskapen kommentert av noen på et forum før han ødela noe men kudos for å skrive det som det er så kan vi andre lære og slippe å gjøre lignende feil selv! Ordner seg vel greit dette tenker jeg når du har fått såpass med trening på å ta kassa inn/ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Eg deler alle tabbar, so slepp andre å gjere dei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 13. september 2017 Forfatter Del Skrevet 13. september 2017 Da var plata kommen, Rimmer bros har faktisk bestilt ifra Land Rover direkte når eg har bestilt ifra dei. Den nye plata har det nye delenummeret på plasten, men er heilt identisk med den gamle, og har til og med samme nummer stempla på seg som den gamle. So om det kun er skifte av delenr, eller om platene faktisk er ulike, det anar eg ikkje. Får mest sannsynleg ikkje tid til å skru før søndag eller neste helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Fekk sett isammen alt igår og alt ser bra ut. Starta med eingong og var kun å etterfylle noko girolje. Mens eg dreiv på med det so begynte motoren å kødde igjen før den stoppa. Tok ein køyretur og den veksla imellom normal, nødmodus og stoppe. Idag so har motorhjernen klikka heilt og vil ikkje starte bilen, glødelampa tenner ikkje eingong. Startar ny tråd i Range Rover delen for å prøve å komme til bunns i dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Enda mest sansynleg opp med dårleg kontakt med motorhjernen. Tok av kontakten, brukte elektrorens og sette isammen igjen, bilen starta med eingong og utan feil. Vaska bilen i motoren ei veke seinare, og da var den full av feil. Måtte ta rens 2 gonger før den kom seg. Hiv med nokon bilder ifra dei siste vekene Nesten alt sett isammen for andre gong, har fjerna midterste lyddemparen da den rusta vekk i begge endar. Eine radiatorslangen bestemte seg for å blåse av når eg skulle opp i ein dal. Hadde akkuratt stoppa for å prøve offroad modus på gps, kom ein poff og dampen sto opp av panseret Handla inn fluid film for å prøve det, bilen er bra rustfri så eg ser ikkje nokon grunn til å ikkje fortsette med det. Har denne helga bytta bremsecaliper venstre bak, lodda isammen resten av ledningane ved a-stolpane og tatt ifra kvarandre alle elkontaktar i motorrommet, rensa og sett inn med fett. La merke til at på høgre side ved kontaktane var det vatn. Det såg ut til å komme ifra kanalen til kupevifta, rundt den plata som er i bunn. Det har regna kraftig her dei siste dagane, så eg la merke til at det draup litt inni bilen og ifra kupelyset av alle ting. Kom kanskje eit eggeglas med vatn ned ved midtkonsollen. Ser ingenting galt i pakningen til takluka, men akkuratt i skøyten mellom oppe og nede, er det 2 små gliper ved ei plate. Det er 1cm ifra bunn, så det kan ha regna så kraftig at det fyllte seg opp og kom so høgt. Dei til høgre er vel orginale P38 felgar, men kva er dei til venstre? Står Land Rover på dei, sjekka litt no når eg bytta ifra sommar til vinterhjul, men kom ikkje fram til noko. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Mye godt arbeid! Spent på å høre dine erfaringer med fluidfilm. Jeg har bare light behandla bilen min tidligere i sommer og den behandlinga er så og si borte igjen. Har vært litt reservert mot å spraye oppi 6-7liter nå før jeg har fått bort alle feila, men nå tror jeg det snart er tid for å gjøre det før saltbilene kommer på veien her. Kan bare anbefale å få tetta lekkasjene først som sist. Det gjør mer skade enn en skulle tro. Jeg hadde lekkasje litt i fra alle steder på min. De jeg ville sjekka var; -rundt/i forbindelse med kupefilterene -tette drain ved kupefilter -sprekk i karroseriskjøt i bakre del av framskjer like utenfor kupefilterebe der framskjerm møter Astolpe og framdør -karroseriskjøt på tak under list over vinduet -drain til takluke, skal være 4åpne et i hvert hjørne. -to drain fra hevac systemet ned i girkanal et på hver side (disse fører til at det lekker fra hevac systemet som du beskriver). Kan være tette både opp og nedover har jeg erfart så sjekk begge retninger med en tykk streng eller noe. Får du bilen på bokk kan du stake opp nedenifra, men da skubber gjerne driten opp i kanalen igjen. -kabelgjennomføring/drain gjennomføring innvendig på sidene like over de koblingene du har loddet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, Agrostar skrev: Dei til høgre er vel orginale P38 felgar, men kva er dei til venstre? Står Land Rover på dei, sjekka litt no når eg bytta ifra sommar til vinterhjul, men kom ikkje fram til noko. Tore Kjernmoen, vet nok dette med sikkerhet, men jeg mener De til venstre egentlig tilhører Discovery 2 . De til høyre synes nå jeg er de absolutt fineste til RRp38. Dønn solide er de også. ( Har brukt mye tid på å restaurere 8 slike ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Felgen til venstre er til P38 den også, er sånne originalt på min. Mulig D2 har samme. Vil du ikke ha de så er jeg ute etter et sett sånne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Eg syns dei til venstre er finast, så da har me det gåande Kom på at eg bytta hjulmuttrane på eit hjul, av alle ting så mangla deksla, så det var kun stålet igjen. Uklart bilde, men med takluka åpen kan ein sjå framme at det er 2 små gliper i pakningen mellom takluka og taket. Hadde på noko silikon. Gamlingen fekk laga nokon kjettingar til Discoen han hadde for eindel år sidan, dei passa heilt fint på 245/75-16 som eg har på sommaren. Men blei for små til 265/70-16. Tok ein prøvetur idag opp på Sognefjellet, konkluderte med 2 ting: Alt fungerte heilt perfekt, og 265/70-16 er stort. Fekk eindel løgne blikk ifra bilar som for forbi på fjellet, skjønnar ikkje kvifor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Blåst over så godt som alt under bilen, fann faktisk meir drit enn eg trudde. Bakom hjulbuane bak, over lyddemparane på begge sider var det mykje drit. Men det var bak hjulbuane framme, oppi mellom plastdekslet på sida og plasthjulbuen at det var sikkert ein spade på kvar side. Skal blåse over igjen i morgo før eg har på første strøk med fluid film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Hahaha - genial parkering. Jeg skal også FF behandle STORM såfort jeg rekker det, kanskje allerede neste uke. Må bare vaske litt skikkelig, og ha etpar dager til tørk i garasjen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.