Gå til innhold

Offroad camper bygg


Vidfare as

Anbefalte innlegg

Dette er et spennende prosjekt og interessant for mange vil jeg tro :)

Det er også innenfor forumreglene i og med at det ikke dreier seg om salg, men bygging av en prototype, såpass takhøye må vi ha.

 

Når det etterhvert skulle bli til et ferdig salgbart produkt, vil det stille seg noe anderledes...

 

Inntil videre er det bare å kjøre på, dette kan være til inspirasjon for mange :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette er et spennende prosjekt og interessant for mange vil jeg tro :)

Det er også innenfor forumreglene i og med at det ikke dreier seg om salg, men bygging av en prototype, såpass takhøye må vi ha.

 

Når det etterhvert skulle bli til et ferdig salgbart produkt, vil det stille seg noe anderledes...

 

Inntil videre er det bare å kjøre på, dette kan være til inspirasjon for mange :-)

Takk for tydelig klargjøring.

Oppdatering kommer etterhvert som det skjer noe å vise frem.

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Vært en tur i Oslo og hentet en stabel med aluminiums plater og en klar plast plate. Startet med å kle bunnen på hengeren. Neste er å grunne skjelettet på hengeren og flytte det over på understellet for å starte å kle det også.

 

 

Mvh Leif Ove

 

20170206_114155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe isolasjon i veggene?

Noe må det bli med tanke på kondens. Vurderer å kle alle flater innvendig med korkplater. Både isolerende og lyddempende. Litt tykke plater gjør det lunt inne og lett å henge opp tur minner på veggene. Og da slipper jeg å ha innerkledning som tilfører vekt og jobb.

 

Men hva det blir til slutt får jeg se på. Er mye å velge i.

 

Leif Ove

Endret av Vidfare as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leif Ove

 

Artig prosjekt.

 

Jeg har ønske om et registrert halvfabrikat, etter hvert. Har skissene i hodet og vet hvordan det skal bli til slutt. Har hatt tanken på dette siden 1985, men har ikke fått kontakt med noen som har skjønt ideen med å bygge en lett, innelukket, passe liten "sovetilhenger" med store hjul. Som jeg kan trekke med en "undermotorisert" eldre Serie-LR eller en eldre RR.

 

Håper det kan bli en realitet før jeg flytter alle overnattingene mine inn i komfortable senger, med bad og wc og dusj i nærheten, eller tresoveposen vi alle etter hvert havner i :mellow:.

 

Lykke til.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leif Ove

 

Artig prosjekt.

 

Jeg har ønske om et registrert halvfabrikat, etter hvert. Har skissene i hodet og vet hvordan det skal bli til slutt. Har hatt tanken på dette siden 1985, men har ikke fått kontakt med noen som har skjønt ideen med å bygge en lett, innelukket, passe liten "sovetilhenger" med store hjul. Som jeg kan trekke med en "undermotorisert" eldre Serie-LR eller en eldre RR.

 

Håper det kan bli en realitet før jeg flytter alle overnattingene mine inn i komfortable senger, med bad og wc og dusj i nærheten, eller tresoveposen vi alle etter hvert havner i :mellow:.

 

Lykke til.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Når sommeren er over får vi sette oss ned med en øl og skisseblokk. Du får følge med på tråden og ta kontakt når jeg kommer med noe konkret.

 

Ha en fin kveld du å.

 

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering.

 

Ramma til overbygget er grunnet og malt. Limt og boltet til understellet.

 

Tatt av hjula for lettere å komme til øvre del av hengeren.

 

Startet i dag med å kle med aluminium plater. Nedre del er dørkplater og øvre del er ferdigmalt plater.

 

Platene blir limt og poppnaglet med vanntette nagler

 

.20170220_140225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to.

 

Et par tips til andre hjemmebyggere.

 

Når du kutter metallplate med sirkelsag eller stikksag, kommer ofte spon mellom glideplaten og underlaget. Det hindrer jevn og kontrollert kutting. Sett på et par striper med borrelås (fås Feks på claes olshon. Med lim på ene siden) på undersiden av sagen. Sagen glir så lett og du kontrollerer kuttet mye bedre.

 

Invester i luftdrevet popp nagle verktøy. Gjør jobben til en lek og du kan poppe i timesvis. Poppe med handtang er grusomt i lengden.

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten bildeoppdatering.

Fått den tilbake på hjula. De svarte platene har fortsatt beskyttelseplasten på seg.

Nå skal det lages ramme til vinduer, luke og dør. Trimlister kjøpes snart inn og elektrisk. Skal ta den til trafikkstasjonen før jeg starter inni. Er spent på hva vekta er.

 

20170302_132433.jpg

 

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde innvendig.

Benker på begge sider er 2,3 meter lange. Blir hylle mellom benkene. Pmma plate bak på hver side oppe, slipper inn lys. Uttrekkbart kjøkken i forkant. Kan også brukes inne ifra når den er ikke er trukket ut.

 

20170302_132516.jpg

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg en forklaring på cleco?

Nettet til furien er allergisk,

eller jeg gjør noe feil.?

Slik jeg har forstått det så når du borrer opp hull, bruker du cleco til å holde fast platen i det samme hullet. På den måten kan du forbore alle hull før du nagler.

Så det først på engelsk program hvor han dyrelegen som bygde defender/range Rover hybrid, brukte cleco når han skulle montere platene på et helikopter han bygde.

 

Jeg bruker enhands tvinger til å holde fast platene med når jeg skal borre.

 

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering:

 

Da er vinduer og dører på plass.

 

Sjekket priser på kantlister og ble nesten redd, selv rett fra produsent. Så da kjøpte jeg noen meter med riflet gummimatte fra Swedol, og lagde kantlister selv. Limt med kontaktlim og kantene forsegles med Tec7.

 

Neste er å lage uttrekkskjøkken i åpningen ved siden av døra og reservehjul feste bak på hengeren. Lys og kabler er kjøpt inn.

 

.20170317_130944.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...