Jump to content
LRforum
KjetilT

Dab radio Discovery 3

Recommended Posts

Da kom endelig Mobridgen. Den ble levert med en annen kabling enn det som er vist på nettsiden. Kabelen som var med hadde tre kontakter og det var plug and play. Kunne ikke gjøre feil.

Nå ble det bra lyd. 

2 timer siden, ottahol skrev:

Da kom endelig Mobridgen. Den ble levert med en annen kabling enn det som er vist på nettsiden. Kabelen som var med hadde tre kontakter og det var plug and play. Kunne ikke gjøre feil.

Nå ble det bra lyd. 

plug-and-play til 2500 kr altså? Det frister! Supplert med aktiv antenne, men ingenting anna? 

Hvordan fungerer denne i praksis? Hadde håpet den erstattet DAB modulen på D4 men alt jeg finner av informasjon på nett begynner med "Mobride bruker den siste tilgjengelige teknologien på markedet..." :wacko:

10 timer siden, jschille skrev:

plug-and-play til 2500 kr altså? Det frister! Supplert med aktiv antenne, men ingenting anna? 

Kun enhet og aktiv antenne. Mulig man bør spesifisere at det er til en Disco3. Jeg gjorde det. Kanskje derfor jeg fikk en annen ledning enn den som er avbildet.

Tror ikke det er så vanskelig å bruke den ledningen som er avbildet, men man må splitte/ demontere noen kontakter.

36 minutter siden, motom skrev:

Hvordan fungerer denne i praksis? Hadde håpet den erstattet DAB modulen på D4 men alt jeg finner av informasjon på nett begynner med "Mobride bruker den siste tilgjengelige teknologien på markedet..." :wacko:

Den enheten som jeg kjøpte er til DIsco3 ikke Disco4: https://audiotech.no/mobridge-dab-most-adapter?fbclid=IwAR3jm_euOXQiJYlIDpYsKTkwfNFc2JR0q9sszxutgRCPXK9FDoX4aqpeaJE

Bla nedover på siden så finner du hvor du kan bruke dem.

43 minutter siden, motom skrev:

Den enheten som jeg kjøpte er til DIsco3 ikke Disco4: https://audiotech.no/mobridge-dab-most-adapter?fbclid=IwAR3jm_euOXQiJYlIDpYsKTkwfNFc2JR0q9sszxutgRCPXK9FDoX4aqpeaJE

Bla nedover på siden så finner du hvor du kan bruke dem.

Har vært i kontakt med audiotec og de sier at den ledningen jeg fikk er standard i denne pakken. Plug and play.

Ah, glemte at de ikke fungerte på D4. 

Fortsatt litt nysgjerrig på hvordan dette oppleves på mediaskjermen på D3. Dukker det opp som ny type input på link linje som FM og CD spilleren?

På 30.8.2019 den 10.31, ottahol skrev:

Aux tasten 2 ganger gir sat1 som er DAB. Tekst gir kun info om kanal ikke sang osv

Joda, trykk på høyre vriknapp så får du opp info, sang osv

52 minutter siden, Detre skrev:

Joda, trykk på høyre vriknapp så får du opp info, sang osv

Det må jeg prøve. Takk for info

Installerte Mobridge idag. Koblet mellom BT modulen til TLF. Hentet strøm fra denne også, med strømstjeler. Knotet med å få til søket, men så kom det seg ja. Herlig å få radio i bilen :) !!

I min bil måtte jeg trykke to ganger på AUX for å få SAT1, så trykket jeg på "#", så kanal 222 på telefon tastaturet. Deretter enter. Da begynte det å skje ting. Fant alt av kanaler, meget bra lyd. Lagret 9 favorittkanaler :)

Egentlig en meget enkel installasjon, men det var frustrerende med å få til søkefunksjonen... 

Kan bare anbefale :)

Takk til alle som har postet info om Mobridge!