Gå til innhold

Dab radio Discovery 3


KjetilT

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

2 timer siden, ottahol skrev:

Da kom endelig Mobridgen. Den ble levert med en annen kabling enn det som er vist på nettsiden. Kabelen som var med hadde tre kontakter og det var plug and play. Kunne ikke gjøre feil.

Nå ble det bra lyd. 

 plug-and-play til 2500 kr altså? Det frister! Supplert med aktiv antenne, men ingenting anna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jschille skrev:

 plug-and-play til 2500 kr altså? Det frister! Supplert med aktiv antenne, men ingenting anna? 

Kun enhet og aktiv antenne. Mulig man bør spesifisere at det er til en Disco3. Jeg gjorde det. Kanskje derfor jeg fikk en annen ledning enn den som er avbildet.

Tror ikke det er så vanskelig å bruke den ledningen som er avbildet, men man må splitte/ demontere noen kontakter.

36 minutter siden, motom skrev:

Hvordan fungerer denne i praksis? Hadde håpet den erstattet DAB modulen på D4 men alt jeg finner av informasjon på nett begynner med "Mobride bruker den siste tilgjengelige teknologien på markedet..." :wacko:

 

Den enheten som jeg kjøpte er til DIsco3 ikke Disco4: https://audiotech.no/mobridge-dab-most-adapter?fbclid=IwAR3jm_euOXQiJYlIDpYsKTkwfNFc2JR0q9sszxutgRCPXK9FDoX4aqpeaJE

Bla nedover på siden så finner du hvor du kan bruke dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, motom skrev:

Hvordan fungerer denne i praksis? Hadde håpet den erstattet DAB modulen på D4 men alt jeg finner av informasjon på nett begynner med "Mobride bruker den siste tilgjengelige teknologien på markedet..." :wacko:

 

Den enheten som jeg kjøpte er til DIsco3 ikke Disco4: https://audiotech.no/mobridge-dab-most-adapter?fbclid=IwAR3jm_euOXQiJYlIDpYsKTkwfNFc2JR0q9sszxutgRCPXK9FDoX4aqpeaJE

Bla nedover på siden så finner du hvor du kan bruke dem.

 

 

Har vært i kontakt med audiotec og de sier at den ledningen jeg fikk er standard i denne pakken. Plug and play.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Installerte Mobridge idag. Koblet mellom BT modulen til TLF. Hentet strøm fra denne også, med strømstjeler. Knotet med å få til søket, men så kom det seg ja. Herlig å få radio i bilen :) !!

 

I min bil måtte jeg trykke to ganger på AUX for å få SAT1, så trykket jeg på "#", så kanal 222 på telefon tastaturet. Deretter enter. Da begynte det å skje ting. Fant alt av kanaler, meget bra lyd. Lagret 9 favorittkanaler :)

 

Egentlig en meget enkel installasjon, men det var frustrerende med å få til søkefunksjonen... 

 

Kan bare anbefale :)

 

Takk til alle som har postet info om Mobridge!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, 

har kjøpt mobridge på audiotech.no for 3000 nok og har veldig dårlig kundeservice erfaring.

det ser som det er rent nettbutikk med 1 person som gjør alt.

telefon svarer ikke, e-post svarer ikke, fikk i tillegg feil antenna, som selger kunne ikke klare å sende for 2 uker.

måtte ringe hver anen dag for å snakke med ham. Eventuelt skrevet at jeg skal reklamere gjennom Forbrukerrådet, da begynte han å svare. 
nå har jeg valg, eller å få antenna, eller ful retur av alt med pengene tilbake. 

hva tenker dere? Finnes det annen bedrift som selger mobridge med rimelig penger? 
tenker det blir problematisk å finne selger hvis noe skjedd... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de ligger på 3K nå om dagen. Om han fikser ny antenne må vel det gå bra til slutt. Om du har selve Mobridgen så bare vent litt ;)

 

Trenger du teknisk støtte til å installere ?

 

Eller mangler du bare antenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Sten-Th said:

Ser ut som de ligger på 3K nå om dagen. Om han fikser ny antenne må vel det gå bra til slutt. Om du har selve Mobridgen så bare vent litt ;)

 

Trenger du teknisk støtte til å installere ?

 

Eller mangler du bare antenna?

 

Eventuelt fikk sporingsnummer av min antenna... Hoper radioen skal fungere :rolleyes:

det var sak med kanaler og kanalsøk på mobridge, men tenker at det er pga manglende antenna 

 

Antenna som ble bestilt 

https://audiotech.no/connects2-dab-antenne-smb-m-separat-12v

 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Timo@ skrev:

 

Eventuelt fikk sporingsnummer av min antenna... Hoper radioen skal fungere :rolleyes:

det var sak med kanaler og kanalsøk på mobridge, men tenker at det er pga manglende antenna 

 

Antenna som ble bestilt 

https://audiotech.no/connects2-dab-antenne-smb-m-separat-12v

 

Det er den antenna jeg har. Funker supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan det konkluderes med, at Mobridge dab fungerer i D3`n... ? 

 

Tenker på å bestille selv... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller idag, med nevnte antenne... 

Så blir det sikkert spm ang montering etterhvert.. 

 

Trengte vel ikke bestille noe mere plugger el.l ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier på mail, at man må oppgradere radioen til 565 for at dette skal spille. 

Stemmer dette? 

 

Event nevnte han at manmge bare la inn software for 565 radioen... noen som har den filen til nanocom? 

På 10.7.2019 den 17.15, Hallgeir skrev:

Gikk greit å åpne kontakten på mObridgen. Teit av dem å ikke merke connectoren med lysretning, og selvfølgelig hadde jeg koblet feil. Fikk demontert og snudd inngangene. Da ble det liv i greia, og radioen funket igjen. MEN klarer ikke å få greia til å søke kanaler. Sat1 og sat2 velges, men går rett på kanal 184... Fukk... Har liksom ikke fler knapper å trykke på:(

20190710_102329.jpg

20190710_102427.jpg

20190710_102546.jpg

Har Du måtte programmere inn software for 565 radioen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme med lysrerning på mobridgen. 

har 6cd-465 radio, og mobridge viser kanaler, men siden jeg fortsatt venter antena, kan ikke bekrefte at det virker som det skal. 

bilde med retning og hovebilde som viser hvordan lysterning går

 

 

IMG_2913.jpg

wew.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no bestilt, så tenker eg det ordner seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 23.42, Hallgeir skrev:

Det er den antenna jeg har. Funker supert :)

 

Ja ser ut som den jeg også har. Fungerer bra :)

 

Jeg mener jeg måtte trykke #222 for å få Mobridgen til å søke inn kanaler.

 

Altså

1: Dobbelklikk på Aux

2: Trykk #222 på telefonpanelet

3: Trykk inn høyre hjul på stereoen.

 

 

 

 

Ja, her var tråden jeg brukte når jeg installerte min. :)

 

 

 

Endret av Sten-Th
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Timo@ skrev:

hallelujah! Fikk antenna! 
og himmel til lyd!!!!

 

Alt fungeres som det skal, og høres veldig bra B). Kan bekrefte at mobridge funker på 6cd-465 radio ^_^

Bra, håper min snart er i postkassen også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...