Gå til innhold

D5 i butikkene


RolfM

Anbefalte innlegg

Bra og bra, den ser nå mer ut som en hygieneartikkel (les:såpe) som så mye annet for tiden. Mye av den opprinnelige Discoens særpreg er borte. Men de har kanskje klart å få ned vekten? For den er jo som e tmiddels hangarskip på Disco 3 og 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og bra, den ser nå mer ut som en hygieneartikkel (les:såpe) som så mye annet for tiden. Mye av den opprinnelige Discoens særpreg er borte. Men de har kanskje klart å få ned vekten? For den er jo som e tmiddels hangarskip på Disco 3 og 4.

Hehe ja ja synes nå den skiller seg ut fra de andre såpene jeg.

Elsker jo disse 4 kantede boksene våres og RR modellene men nå etter noen år så vil jeg si at jeg mener utvilsomt at "nye" RRS og RR er de råeste som noen sinne har vært i den model rekka, og regner med jeg kommer til å synes det om D5 og, kanskje ikke i dag men det vil tiden vise når jeg ser noen live...

Men noen liker mora og noen liker dattera....

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at både Disco 1, 2 og 3 måtte vokse på meg, så det er håp for 5-er'n også. Liker den litt bedre allerede. Og så må vi aldri glemme hva disse bilene presterer i terrenget, sammenlignet med "konkurrentene". De er nok mer som såpestykker på en glattkjøringsbane til sammenligning.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt sikkert til å "se bedre ut" når man blir vant til dem.

Men jeg er skeptisk til oversikteligheten fra kupeen. Med FL2 og D4 iallfall har man rimelig god oversikt over bilens ytterpunkter innefra - i motsetning til de fleste andre moderne biler. Klarer ikke helt å se at det er ivaretatt her...

(Men det kan for all del hende at jeg skifter mening om jeg får sett utsikten fra førersetet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gleden av å sitte i en i dag og det virker svært lovende. Seriøst gode seter, kanskje enda bedre enn de som er i RRS SVR, god sikt i alle retninger og mer enn brukbar beinplass. Gleder meg til å få prøvd den på veien.

Dere som synes det blir for aerodynamisk og drivstoffgjerrig kan jo ta en titt her istede:

 

https://www.deere.com/en_US/products/equipment/hay_and_forage_equipment/windrowers/self_propelled_windrowers.page?

 

;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gleden av å sitte i en i dag og det virker svært lovende. Seriøst gode seter, kanskje enda bedre enn de som er i RRS SVR, god sikt i alle retninger og mer enn brukbar beinplass. Gleder meg til å få prøvd den på veien.

 

Dere som synes det blir for aerodynamisk og drivstoffgjerrig kan jo ta en titt her istede:

 

https://www.deere.com/en_US/products/equipment/hay_and_forage_equipment/windrowers/self_propelled_windrowers.page?

S

;) ;) ;)

Likte særdeles den avslutningen din , med linken ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil men med de nye bestemmelsene som gjelder fra 1 jan 2014 så blir det vel ikke billig å sette inn seter etter 4-5 år. Så da faller varebil alternativet bort ,varebil skal være klar i første halvår av 2017 sier ryktene. Kanskje Disco 4 var et lurt kjøp ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke hva som er gærnt med meg men jeg har vært håpløst forelsket i D3 fra jeg så den første gangen. Selv D4 er for bling for meg. MEN - det går jo an å blinge ned en D4 for å kunne holde på enda noen år til ... Har forresten sett prislisten på D5'en og den passer meg også veldig dårlig.

 

Tenker det blir arvtageren til Defender som blir bilen for sånne tilfeller som meg ... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil men med de nye bestemmelsene som gjelder fra 1 jan 2014 så blir det vel ikke billig å sette inn seter etter 4-5 år. Så da faller varebil alternativet bort ,varebil skal være klar i første halvår av 2017 sier ryktene. Kanskje Disco 4 var et lurt kjøp ??

 

 

Blir dei reglane noken annerledes en for siste D4?

Er vel kun at en må betale mellomlegget i avgifter. Så for dei som klarer seg med 2 seter og/eller bruker den i næring så vil det framleis være nyttig. Eller misforstår eg noke med avgiftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Blir dei reglane noken annerledes en for siste D4?

Er vel kun at en må betale mellomlegget i avgifter. Så for dei som klarer seg med 2 seter og/eller bruker den i næring så vil det framleis være nyttig. Eller misforstår eg noke med avgiftene?

 

Problemet er at de bilene som er registrert etter en eller annen dato i 2013/2014, ikke kan regeistreres om fra varebil til personbil, uansett hvor mye avgifter en er villig til å betale.

Men for oss som klarer oss med to seter, så er jo varebil fortsatt et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Disco4 var levert med muligheten for å sette setene inn.

Men blir bare 5 seter i Norge etter de nye reglene.

Bakdelen med de nye reglene er at de nedskrives vel ikke på bare 10år :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er dokke sikker på at dei ikkje kan bygges om og omregistreres?

 

Ble usikker når jeg ser hva YMK skriver, trodde bilen måtte være typegodkjent som varebil for å få grønne skilt i Norge og at denne typegodkjenning ikke kunne endres til personbil senere. Men har ikke satt meg inn i saken og baserer det kun på ting jeg har lest på forum, så det er godt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men avgiften ble tidligere avskrevet over ti år, mens etter 2014 ble det økt til tretti år.

 

Vil tro typegodkjenningen avgjør hvor vidt det lar seg gjøre å reise opp bakseter.

Med andre ord vil det variere fra biltype til biltype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjørte rundt Autostrada Skien i min nye DiscoSport idag. Der stod 6-7 flunkende nye storebrødre linet opp og klare. Syns de så bra ut......... Hilste også på en demobil jeg møtte på veien, som faktisk hilste tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...