Gå til innhold

Hvem er det som eier denne da? Eller, hva syntes dere om denne


larslab

Anbefalte innlegg

Har sittet på sidebenken litt forlenge nå, defener feberen kommer å går i bølger, og nå er den kommet tilbake :) Så når jeg så denne tenkte jeg fort "den var jo fin, litt spesiel, litt normal, litt alt. Litt sliten er den jo men og muligheter for å fikse opp i diverse, men samtidig ikke slik at den MÅ renoveres" Rart formulert setning, men tankene surrer ca slik ;)

 

Men med slickshift og overdrive så regner jeg med at det er noen her inne som er tidligere eier?

Kunne vært spennende og høre litt historie osv :)

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89523727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men med slickshift og overdrive så regner jeg med at det er noen her inne som er tidligere eier?

 

 

 

 

Tror ikke eier har profil her inne. I tilfelle er han svært lite aktiv. Men han heter Gaute og er en meget erfaren landroverentusiast. Og er bilmekaniker av yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det var mye rust.

Generelt alt i kupen er jo rustet, eller ivertfalll begjynt å få den "fine" brunfargen. Man ser det veldig godt på bildet av subwoferen. Hengslene til cubby box har jo til og med fått litt rust. Sigaretutaker ser også litt brunt ut? Minner meg om dårlig bygdet eldre båter som har fått sjø og salt luft i litt mange år :( Var ivertfall ganske deal breaker for meg. Men kansje det bare er å bruke litt kraftig vaskemiddel/olje og håpe at mesteparten kun er helt helt overfaltisk, type støv, men blir litt langt og dra fra oslo bare for å gnikke brune farger :( buhu, får vente litt mer til jeg får sitte i min første defender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er ikke tette og oveflaterust vil du da finne overalt.

Biler med noen år på baken blir jeg skeptisk til hvis de rett før salg har fått en runde understellsbehandling.

Men det hender det ikke er gjort for å skjule rustangrep.

Men den som sjekker grundig får riktige fakta på bordet.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så slettes ikke så verst ut etter bildene å dømme. Mangler bilder av dører. Er dørene opprustet i kanten er det ofte en indikasjon på rust andre steder, som f.eks. torpedovegg, utriggere på ramme og tverrbjelke bak. Gamle Defendere er ikke vanntette, og i kombinasjon med tjukke vegg til vegg tepper som aldri tørker i Hordaland, gir det et fuktig miljø om kan gi litt overflaterust på beslag og bolter inne i bilen. Det siste er neppe noe stort problem. Hadde en bergenskjørt pickup med alvorlige rustangrep i torpedovegg. Den var nedgrodd av mose da jeg kjøpte den. Det er klart at jevnlig vask og spyling, samt oljebehandling av ramme kan holde rusten i sjakk selv i vestlandsbyer. Nå begynner vi for så vidt å få samme fuktige klimaet vinteren i gjennom i Oslo også. :-) Jeg har god erfaring med å kjøpe biler som har gått i innlandet (Hallingdal og Dalarne).

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal vel ikke glemme at bilen er 15 år gammel.. ? Synes den ser fin ut jeg, dyr er den heller ikke.. ☺️

Tja, det har vært en kraftig inflasjon siste årene. For fire år siden fikk man en brukbar 15 år gammel Defender for 100.000,-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Gamle Defendere er ikke vanntette,

 

 

Når ble de tette da? (om de noen gang ble det) For øvrig er jeg veldig enig i det du skriver, for min bil (fra 1997) har overflaterust på beslag og bolter inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at de fleste er høvelig tette når de slipper ut fra fabrikken. Deretter går årene med alle bevegelser og påvirkninger. Ettersom Defender ikke er spesielt stiv i karosseriet er det bevegelser. Det igjen fører til lekkasjer. Prøv å holde et par fingre i overkant av førerdør når det kjøres. Da kjenner man bevegelse opp mot takkonstruksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...