Gå til innhold

D2 motor startet ikke i utlandet


thommes

Anbefalte innlegg

Med håp om at dette kan hjelpe noen en gang i tiden skal jeg kort fortelle hva som skjedde i Tyskland like før nyttår 2016.

 

Min D2 ville ikke starte. Alle lampene lyste opp, men starteren ga ikke lyd fra seg. Jeg trodde at det var på sin plass å koble fra batteriet, vente i 5 minutter og koble til igjen. Det hadde hjulpet et par ganger før. Men nei! Jeg ringte til slutt til Thomas Garage (Lütjenburger Straße 31, Kaköhl, 24327 Blekendorf ) på en fredag klokka 13! De kom etter 10 minutter og prøvde å få start på bilen i 1 time. Først mente de at det var startsperra, men etter å ha undersøkt starteren litt grundigere trakk de fra kabelskoen, renset den og satt den på igjen. Siden da har det ikke vært startproblemer i det hele tatt! 40 € fattigere og veldig lykkelig kunne vi reise videre mot Trondheim!

 

P.S.: Land Rover i Gettorf sa at de kunne hjelpe om 2 uker om jeg leverte bilen. :lol:

 

cfbspe1a.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når det er så enkelt! :)

 

Ikke første gang vi hører om dette eller løse kabler. Hvis kablene er på stell, men den likevel ikke slår inn, så er det som oftest bare å bytte kontaktpunktene og stempelet på innslaget/solenoiden. Snaue 200 NOK fra Repairkitsuk.com og en times jobb.

 

Noen har byttet uten å demontere starteren (Motom?). For demontering er det to enkle bolter nedenfra og én kødden øverst. Jeg tok den fra under bilen, men ovenfra/bakfra. Gikk tålelig greit da.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...