Gå til innhold

Discovery 3 MY2009 - vare


Stian Raknes

Anbefalte innlegg

Herlig . Skulle ønske eg hadde anledning til en Finnmarks tur nå også . 

Tana for min del . Men har bodd i Karasjok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så er det på tide å få på teltet. Roof rails er endret noe, så jeg måtte finne frem bruksanvisningen til montering av extended roof rails før jeg turte å bruke makt. Man må rett og slett trekke dekslene fremme rett opp, og så vri de ut av profilen.

rails.JPG 20180504_173946.jpg20180504_173937.jpg

Videre er det lurt å bruke nøyaktig riktig størrelse på Torx. Nå har jeg en som satt litt hardere, og hvor jeg brukte 27 istedenfor 30, og dro glatt over. Men det skal jo være sånn, alltid 1 som sitter fast. får prøve å lage hakk til større skrujern.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Da kom vi oss hjem til jul i Disco, med banking i dash'en forbi Skellefteå. Ca 3800 km utseilt distanse Alta-Gävle-Moss-Skien-jul-Kongsvinger->indre vei i Sverige-Alta. Fortsatt en bil jeg får lyst til å kjøre mer med. Like fenomenal på småveier med vind og mye snø som på salta motorveier. Nå leste jeg en meget postitiv anmeldelse av D5 i LRO, sa da er vel Disco i ualminnelige tider.

En hickup, Tåsjöberget langt inne i skogen i Sverige, -17 på kvelden, full harking og stopp morgenen etter. Ny opplevelse med bryter og automatikk - tenningen går ikke av når du trykker på knappen og den ikke har startet. Man må låse (?). Storebrand ble oppringt igjen, alle hjul satt igang, men jeg  prøvde igjen, og etter å ha fått den i gang, og tomgang i 20 minutter kom den gradvis. Tilslutt gikk den som en klokke. Kavalleriet ble satt ned i standby igjen, og jeg bare dundret avgårde. Teorien er vel vann i filteret, kombinert med møkk. Den var nettopp på service, men de bare tappet ned fra filteret sa de, og forrige gang filter ble byttet var da på 20k. .Nå har den 40 på baken. Da jeg fikk filteret byttet her i Alta kom det ikke noe diesel fra tappepluggen. Ingen issues etter det, men har ikke hatt -17 heller enda. 

Måtte faktisk ut å gjøre rein felgene for snø etter de minste google-veiene i indre Sverige også, og da har man jo vært på tur tenker jeg.

 

Gøy med sensorer og da ...

 

20181223_082938.jpg

20181231_131409.jpg

20190101_133315.jpg

Screenshot_20181231-100834_IIDControl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 18.08, Stian Raknes skrev:

Tok en liten bærtur i dag. Disco'en er helt fenomenal. Jeg tok det veldig rolig med gatedekk, ATV'ene raste forbi. Jeg var mest bekymret for punktering. D4'en gir så bra kontroll i lav hastighet både opp og ned.

20180909_130010.jpg

20180909_115020.jpg

Lurer på hvor du kjørte. Kanskje en tur til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adventure skrev:

Lurer på hvor du kjørte. Kanskje en tur til sommeren

Østerelvdalen, mot Tverrfjellet. Jeg er med, hvis du har tid til å vente da...jeg kjørte veldig sakte. Kanskje jeg bør få tak i ett sett til med dekk...eller en D1...

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stian Raknes skrev:

Østerelvdalen, mot Tverrfjellet. Jeg er med, hvis du har tid til å vente da...jeg kjørte veldig sakte. Kanskje jeg bør få tak i ett sett til med dekk...eller en D1...

 

image.png

De som reise sakte reiser lengst. Og vi har jo ikke dårlig tid. Du kjører led

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Med 62k på klokken, i Spydeberg, lærte jeg noe nytt igjen. Hvis du ikke får start, og bilen står i P, er det gode forklaringer og bilder helt til punktet  - turn anti-clockwise. Nå har jeg bilde. Det er bare en skrue bak den røde "hendelen", og hvis du skrur den litt mens tenninga er på, så går den i N. Hjulet kommer ikke opp eller noe, det bare blinker i N. Bergeren hadde nok bare dratt den opp på stive hjul hvis ikke jeg hadde insistert litt.

 

20200223_171146.jpg 

 

Berger kjørte til merkeverksted i Oslo, så får man høre hva de sier. Jeg ble utrolig satt ut av at den ikke startet. Jeg skjønte ikke helt hva som skjedde, det var liksom ikke mulig ... :).  Det er litt greiere avstander her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, telindnor skrev:

Damn..Lukas herjer med deg igjen skjønner jeg Stian. Lykke til. 

Takk, ordner seg sikkert. Men steike å jeg savner'n. De regnet med at de skulle få ordnet det i dag eller i morgen. Jeg foreslo at jeg kunne låne den nye Defender'en så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stian Raknes skrev:

Taushet :)

Det var bare jordingskabelen til startmotoren, 3 dagers leveringstid. Liten tue etc., men ihvertfall en god håndterbar feil.


Grei feil, og enkel fiks! 
garanti-sak, eller fra sin egen lomme? 
Aldri hørt om at det kan skje, men nå er jo dette LR-biler B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...