Gå til innhold

Skjermbreddere D2


JEJ

Anbefalte innlegg

På min D2a begynner skjermbredderne å innta et spekter av grånyanser.

Men istedenfor å kjøpe nye så vurderes en eller annen form for lakkbehandling.

Noen som har noen gode erfaringer med hva som blir holdbart?

 

Lakk, plastlakk, plastdipp?

 

JE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte polytrol første gang nå i sommer 2016, og er meget fornøyd med resultatet. Eg har brukt det på skjermbreddere, håndtak, egentlig overalt hvor det er plastdeler.

Husk å bruk maskeringtape på lakkerte detaljer...

Eg påførte oljen 4 ganger på skjermbredderene, før eg syntes at de var mettet nok. Oljen er meget tyntflytende, så bruk lite olje om gangen. Resultatet har holdt seg bra utover høsten og har lagt merke til at det har vert bra farge/glans på plastdetaljene +vann/regn har prellet fint av.

Er spent på å se hvor mye som må til,for å få et bra resultat igjen, etter denne vinteren med saltinga på veiene.

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Hæppy med polytrol, brukte det å "freshje" opp de gamle plastdelene på 6x6 litt, trodde egentlig jeg måtte bytte de, har utsatt det inntil videre da jeg er fornøyd med utsene sånn det ble ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også skal teste dette. Mine skjermbreddere er i tillegg til grå blitt litt lurvete i overflaten, men det blir vel ikke særlig fint hvis jeg pusser dem med pussepapir. Hva kan jeg gjøre, for overflaten skal vel være litt ru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...