Gå til innhold

Noen erfarne Gopro-brukere her ?


JokerS30

Anbefalte innlegg

jeg vet at jeg har titulert meg som verdens minst fornøyde gopro-eier tidligere, men ting ser egentlig ut til å bli værre og værre.

Jeg skal installere app`en for å styre gopro kameraet på et par nye dingser.Denne har nå byttet navn, og er gått fra tidenes nest minst fleksible, til tidenes desidert minst fleksible app. Blant omtrent 1000 reviews sliter omtrent alle med å logge inn, og man MÅ ha internettdekning for å bruke appen ( !! )

I tillegg kan kun en bruker kontrollere kameraet såvidt jeg kan forstå. Kjipt - siden unga begynner interessere seg.

Er det bare jeg som er teit, finnes det tredjepartsprogramvare som kan funke, eller er veien å gå, rett og slett å se på andre alternativer ? Gopro virker rimelig arrogante i sin håndtering av kundene, da man låses mer og mer fast.

 

Siden jeg aldri har vært spesielt fornøyd med Gopro, vurderer jeg seriøst å slenge hele dritten, og velge noe annet. Spesielt når det ENESTE som var dritbra på Gopro, nemlig app-styringa i praksis blir borte som fordel, da den enten ikke virker, eller virker bare for en bruker av kameraet.

 

Både Sony, Garmin og fler andre har alternativer, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre..... Noen trøstende ord eller veiledning og peking i rett retning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, min erfaring hjelper lite, mitt Gopro fra januar 2011 har ingen fjernstyring, men man kan gi det ordrer ved å trykke inn knappene på det i forskjellige sekvenser, disse husker jeg aldri, og må ha med et digert fillete ark med et konsentrat av bruksanvisningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hero 3, og har stort sett kun oppgradert softwaren siden jeg fikk den.

 

Det er kun min inngrodde gjerrighet som hindrer meg i å smadre dritten i fillebiter... en av få ting jeg har eid som faktisk ALDRI har fungert skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Henter denne igjen, da mitt no 2 hat / elskobjekt i hele verden aldri slutter å forbause

Jeg er ikke noen kjempefan av hverken Gopro eller programvaren som følger med, men må innrømme at egenproduserte actionvideoer kan være både morsomt og gøyalt.

Men nå sliter jeg bigtime. Har egentlig brukt gopro studio, veldig praktisk med et utvalg templates og litt heavy music og vips - noe man kan stolt dele med vennene sine på Jutub og FACE uten å ha master-disaster i videoredigering.  Så den måtte selvsagt Gopro ta livet av. Og erstatte med en ENDA mer umulig løsning, kalt QUICK. Der er tilogmed MUSIKKEN fjernet, noe som gjorde sus i serken, selv for håpløse klønemikler som meg selv. I tillegg må man i snitt logge på ca 50ganger i en eneste redigeringsøkt, som gjør at det gode gamle " saksa gjennom skjermen " tricket rykker stadig nærmere. På toppåen av det hele kneler pc- en min hvert 10ende sekund, antagelig fordi linja til severen er for dårlig. 

 

Noen gode forslag ? Akkurat frister det mest å få seg et EKTE liv, framfor å forsøke skryte på meg et heftig, actionfyllt et, men de 10 timene med bilkjøring-fra-ødemarka på Island, fortjer å bli klippet og dullet med og ikke minst vist fram... ellers ramler hele verden sammen for meg tror jeg... :)

 

Musikkspor som ikke får jutub til å gå fullstendig i frø, etterlyses også. Har omtrent blitt utestengt etpar ganger, sliter litt skikkelig med å finne gode, for-free-download spor egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JokerS30 skrev:

Og ja, siste runde endte bra, alle minnekortene ble byttet med nye ( selv om alt av spec og kapasiitet var 100% ihht til krav var det nettopp DET som måtte til... )

 

Minnekort blir slitne - som det meste annet her i verden. Avhengig av kvalitet så tåler de x-antall skrivinger og slettinger pr bit som lagres på de.

 

For noen (mange) år siden drev jeg med oppsett av brannmurer for en større bank. Å boote på en USB-flashdisk var veldig kjekt. Problemet var bare at de (middelmådige) diskene tok kvelden relativt raskt. Siden nevnte bank syntes det var greit at brannmurene kom opp til sånn høvelig avtalt tid, så endte vi med at vi brukte par av "engangsdisker". Skulle den ene disken knele under første forsøk (og det skjedde), så hadde vi disk nr 2 å falle tilbake på.

 

Nå er jo nyere flashminne av høyere kvalitet, men de takker for seg etter en stund de også. Så spec og kapasitet er ikke alt. Kvalitet kan ha noe å si også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, trondshj skrev:

 

Minnekort blir slitne - som det meste annet her i verden. Avhengig av kvalitet så tåler de x-antall skrivinger og slettinger pr bit som lagres på de. :)

Minnekortene var nesten flett nye, det ene VAR helt nytt, de var av rett hastighet, og kjøpt sammen med kameraet.


Dessverre viste det seg etter et dypdykk i google at nettopp DISSE minnekortene ga helt uforklarlige problemer med kameraet, som det ikke lot seg løse på annet vis enn å bytte de ut.

Mye rart man kommer borti.

Har fått tips om davinci resolve. Ser egentlig litt i overkant avansert ut... men ellers lover det høvelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JokerS30 skrev:

Har fått tips om davinci resolve. Ser egentlig litt i overkant avansert ut... men ellers lover det høvelig...

Bruker noe som heter VideoPad by NCH Software. Etter litt trykking så tror jeg det går ann å fikse litt redigering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kvittet meg med min Go-pro og endte opp med Black-noe...

Enkel nok for en som er svært analog.

Dog finner jeg nesten aldri igjen bilder og film i pcn etter innlastning og 1. gangs visning.

Men jeg har heldigvis noen voksne som bidrar til neste visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter mye vurderinger, kommet til at en eller to lisenser av Adobe Premiere Elements 2018 er til å leve med pengemessig. 
Dette er iaf programvare som virker,  og som er beregnet på konsumentmarkedet, men samtidig har ENDEL muligheter...

Så da gjenstår det bare klikke KJØP !

 

Og så hadde butikken jeg var innom mye tøffe, fine gopro-gimbal`er....B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne anbefales av mange, en kompis har den og er storfornøyd. Har litt lyst på den selv men bruker kun kamera i brystsele til sykling i skogen ogvil ikke ha en ekstra dings som veier og kan hekte i ting.

 

https://www.dustinhome.no/product/5011039768/wg2-gimbal?ssel=false&LGWCODE=5011039768;91289;5443&gclid=EAIaIQobChMI7aPJlLP72QIVysqyCh0ZlQuFEAQYBCABEgLfP_D_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...