Gå til innhold

Nybakt Disco 2 eier som lurer på litt div


Tommy1983

Anbefalte innlegg

Hvordan veit om webadsto er av eller på.

Hva er dimmensjonen på mellomakselkryss?

Begge ut fra fordelingskassa foran er kav utslitte.Var ikke nipler på det. så gått seg helt tørre.

Satte inn nipler men de gummimansjettene er gåene så fettet tyter bare ut. Er for øvrig 1 cm slakk så må bytte

Jeg har noen kryss liggene Har jo disco 1 også. lurer på om disse går om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto: Har du ur inni bilen? Om ikke går webasto når det er under 5grader ute. Du skal høre at den går, eventuelt kjenn om det kommer varm eksos ut av eksosrøret på den.

 

Mellomaksel foran er dobbelleddet på D2, delene passer ikke overens, er mindre diameter og annen konstruksjon enn på D1.
Kitet ser slik ut: http://www.island-4x4.co.uk/propshaft-front-repair-double-carden-tvb000100-tvb000110-tvb000220-p-27204.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke kjøre en meter før du bytter kryss litt ballete å bytte der det er dobbel kryss vis det går galt kan du knuse div på kassa de og da blir det jobbbbbb og dyrt ,,har brukt disel mellomaksel selv på v8 så de går omverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så stor slakke på mellomakslinger tviler jeg på om senterlager har overlevd. Kanskje er det så ødelagt at nytt senterlager ikke kan monteres heller.

 

Lytt på erfarne fjellfolk, akslingen kan gå i to og slå i stykker girboksen. Bytt hele akslingen og la bilen stå til det er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tok kvelden på vei ut av et kryss. Lav fart heldigvis.
Så jeg slo bare en diger bulk i rammen.
Jeg satte på ny aksling.


Webastoen lager lyder.
Og den har eksosutgang omtrent rett under bilen.
Ingen lyder og ingen eksos betyr at den ikke går.

På fjernkontrollen inni bilen skal du kunne slå den av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å bytte hele mellomakselen, så overhaler du den gamle og har den som reserve. Evt. selger den. Bytt til smørbare kryss på den gamle, og bytt senterlager i forkant. Viktig!

 

Bytt gjerne balatakoblingen/gummismultringen og alle bolter og muttere også. Dyrt hvis noe ryker.

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Winter-Sørensen på Lierskogen har sikkert på lager, det er nok ikke så dyrt heller. Sikkert mange her inne som har en gammel i reserve også, til utlån. Kjenner ikke til noen på Jevnaker, men sjekk med Jermund. Han har sikkert oversikt over hvem som kjører hva i nabolaget.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hørt om smelling av belg to ganger. Det ene var meg selv, da jeg hoppet med bilen. Den andre var en kompis oppi veien, som hadde altfor lange avstandsstykker for heving, så sensorene ga beskjed om at det skulle skrekkelig mye luft i.

 

Trykket i en vanlig uhevet bil er jo ikke høyt, sammenlignet med hva de egentlig tåler. Jeg synes derfor det er rart at en belg smeller "på flatmark" hvis det ikke er satt på avstandsstykker for heving på luftfjæringen.

 

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om han hadde fiklet med luftfjæringen? Rune oppi veien sin stod også parkert, men han hadde vært ute og kjørt. Det jeg mener, er at dersom alt er normalt med sensorene, så skal ikke det skje. Det vil sive dersom det er hull og ikke trykket øker.

 

Men den kan selvfølgelig øke trykket litt etter parkering, for å nivellere. Kan jo tenkes det skjer, men da må det være en stor skade et sted hvis den smeller.

 

Pytt-pytt, det kunne vært mye dyrere. Belger til D2 koster jo en slikk og ingenting for tiden. 66 GBP er ikke ille. Bare man er sikker på at sensorene virker, hvis ikke må man doble prisen. ;)

 

http://www.paddockspares.com/rkb101200-rkb101200-rear-air-spring-including-2x-ntc9449-clips.html

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...