Gå til innhold

Disco 3 Webasto problemer - Brennkammer er byttet...


Mastermo

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet brennkammer, temp sensor og pakninger men den vil fortsatt ikke starte.

 

"No start, even after restart" Og samme feil som før jeg byttet brennkammeret.

 

Med nanocom`en så får jeg primet men ikke kjørt testen. Så jeg har primet, slettet feilkoder og latt den starte som vanlig men samme feil.

 

 

Har fått kjørt test på Nardo Bil i Trondheim men den kom seg ikke helt igjennom.

 

Men fortsatt samme problematikken.

 

 

 

Den prøver å starte opp hver gang jeg sletter feilkodene.

 

 

 

Usikker på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at diesel pump levere diesel, tar av rør og se at diesel faktisk kommer opp.

 

Bruk helst en webasto tester, Nanocom / MSV / SDD er ikke godt nok.

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

 

Skulle tro den får diesel når den prøver å starte og det ryker, men kanskje den ikke får nok når den skal kjøre for fullt.

 

Jeg har kontaktet Webasto forhandler i Trondheim for å høre hva de tar for feilsøk.

 

Hvis prisen blir høy så lønner det seg sikkert å kjøpe kontrollboks for styring og feilsøk, eks. Altox fra deg. :)

 

 

Simon

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har kjøpt Altox og monterte forje helg.

Men får feilkoder jeg også, selv om jeg har byttet brennkammer og temp.sensorer.

 

Snakket med webasto og dem anbefalte å bytte styreenheten(som vifta også sitter på) på webastoen.

Har sjekket på den deletegningen på russisk men den står ikke der.

 

 

Noen som vet hvor jeg kan bestille styreenhet med vifte? Webasto.no vil ikke selge, sa at det MÅ gå igjennom LR.


Står på en D3 06 2,7

Hei.

 

Jeg har kjøpt Altox og monterte forje helg.

Men får feilkoder jeg også, selv om jeg har byttet brennkammer og temp.sensorer.

 

Snakket med webasto og dem anbefalte å bytte styreenheten(som vifta også sitter på) på webastoen.

Har sjekket på den deletegningen på russisk men den står ikke der.

 

 

Noen som vet hvor jeg kan bestille styreenhet med vifte? Webasto.no vil ikke selge, sa at det MÅ gå igjennom LR.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg frykter at det samme som har skjedd for meg.

 

Hvilke feilkoder får du, får du ut de interne via webasto sitt eget software med Altox?

http://www.disco3.co.uk/wiki/WTT_Fault_Codes

 

Jeg har bestilt denne: FBH diagnostic Loom

http://www.disco3.co.uk/shop/fbh-diagnostic-loom-lead-for-webasto-p66.html

 

Så får jeg hentet ut feilkodene når den kommer.

 

 

Når det gjelder deler så har jeg sett på muligheten å få tak i en billig brukt webasto og ta styreenheten fra den.

 

 

Simon

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder deler så har jeg sett på muligheten å få tak i en billig brukt webasto og ta styreenheten fra den.

 

Simon

 

 

Hei, monterte Altox på min også, og oppdaget da at min Webasto heller ikke ville være grei lengre. Kjøpte da like godt en ny webasto, da muligheten for å oppleve andre ting en bare dårlig brennkammer var for stor til at eg personlig orket å bale med noe utbedring, og ønsket å få det i orden uten for mye feilsøking.. (Glad for det i dag når eg leser om andre sine problem)

 

Den gamle webastoen fyrte ved hjelp av trykkluft inn gjennom luftinnsuget, så tror det meste fungerer, men brennkammer er nok dårlig/def. Planen er å rense eller byte brennkammer, å ha den liggende i reserve, men kan selge om ønskelig.

 

Kom med bud!

 

Endret av Tysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ut feilkoder på Altoxen ja, den kan også resette dem.

Feilkodene jeg får er 09 combustian air fan short circuit og 11 ECU rong coded. Webasto sa at løsningen er å bytte styreenheten med vifte.

 

Er det eneste måten å få tak i deler på? med å kjøpe brukt? Jeg fikk ett delenr på brennkammer og tempsensorer så jeg kunne bestille på LRdirect. Håper det finnes til s.enheten også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du ny Webasto? Nardo i T.heim skulle ha ikke mindre en 21 laken for en komplett ny en. Dem kan se langt etter ei bestilling fra meg på den :)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal by for webasoen din ;) Ser det ligger komplette webastoer på ebay til rett over 1000-lappen

 

 

Hei, monterte Altox på min også, og oppdaget da at min Webasto heller ikke ville være grei lengre. Kjøpte da like godt en ny webasto, da muligheten for å oppleve andre ting en bare dårlig brennkammer var for stor til at eg personlig orket å bale med noe utbedring, og ønsket å få det i orden uten for mye feilsøking.. (Glad for det i dag når eg leser om andre sine problem)

 

Den gamle webastoen fyrte ved hjelp av trykkluft inn gjennom luftinnsuget, så tror det meste fungerer, men brennkammer er nok dårlig/def. Planen er å rense eller byte brennkammer, å ha den liggende i reserve, men kan selge om ønskelig.

 

Kom med bud!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du ny Webasto? Nardo i T.heim skulle ha ikke mindre en 21 laken for en komplett ny en. Dem kan se langt etter ei bestilling fra meg på den :)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal by for webasoen din ;) Ser det ligger komplette webastoer på ebay til rett over 1000-lappen

 

 

 

Kjøpte den privat via Thomas fra Altox Europe, fikk den til en grei pris via en kompis av han som hadde en liggende. Men han ordner mulig med flere fra Danmark om du spør? Eg kan selge min gamle for 1000 + frakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får still meg i kø for den Webastoen.. Med forbehold at den løser problemet.

 

Hvis den kjørte ved å blåse trykkluft så er vel vifta gåen, jeg har kanskje samme problemet da.

 

Får ta å teste det .

 

 

@Tysen - E du i Trondheimsområde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet Tysen men fant en komplett en på Ebay til en rimelig penge og den "skal " være i tipp topp stand :)

 

 

Men er det vifte på brennkammer delen? For jeg har byttet brennkammer og får feil på forbrenningsvifte. Hmmm.

 

Har btw bestilt varmeelement med pumpe også, slik at jeg kan varme bilen i garasjen. Merker at jeg er fan av varm bil om morningen ^_^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta sitter ikke på brennkammertet nei.

@vebz

Er finnes detaljerte tegninger.

 

https://www.lrch.nl/sites/default/files/Disco_3_FBH_Workshop_Manual_Thermo_Top_V.pdf

 

Hvordan varmeelement? Jeg tenker det hadde vær greit å ha sammen med batterilader. :) Men først skal webastoen kjøre.

 

 

 

@tysen:

Fungere Altoxen bra på den nye webastoen? Lurer på om det blir bestilt slik etterhvert eller om jeg lager en egen løsning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tysen:

Fungere Altoxen bra på den nye webastoen? Lurer på om det blir bestilt slik etterhvert eller om jeg lager en egen løsning.

 

 

Jepp, meget fornøyd. Vet ikke om den er bedre en noe annet, da eg bare har prøvd Altox, men den fungerer bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...