Gå til innhold

Min siste nøkkel RR L322 ble stjålet


Epikuro

Anbefalte innlegg

Har ikke nerver til å rippe opp i sist pub-besøk, men noen "fikk med seg" jakken min hvor min siste nøkkel til min RR 2003 TD6 lå!

 

Jeg har vært i kontakt med:

 

Låsesmed - får ikke kodet gjeldende modell

Technoclassic - Kan ikke levere til gjeldende modell

Bilbutikk 1 i Moss - kr4-5000,- og ca 14 dager levering. må inn til koding. (de tar kr2000,- pr time!)

Insignia oslo - anbefaler helt nytt låsesett , ca kr9000,- + 2-3 timer arb. ca 16-20000,- tot.(kan skaffe bare nøkkel.)

 

Så jeg lurer på om noen har nylig erfaring med dette problemet?

Evt. om jeg kan kode den nye nøkklen via min IIDL tool?

Evt om det finnes en løsning via låsesmed?

 

Et problem til er at den står låst bak en stolpe og derfor vanskelig kan fraktes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til P38 ble det laget 4 stk nøkler hvorav to ble levert med bilen, og fabrikken har de to andre. Sjekk om noe sånt er tilfelle med L322. Vet at det er noen som har kjøpt nøkkel til P38 fra Famous Four. Ta en telefon til noen av delepusherne i UK og se hva de kan fikse.

 

Martin

Endret av MartinM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg aldri forbløffe lengre over påfunnene til engelske bilprodusenter, men det du sier stemmer, fins det altså et eget rom på Solihull der 334 802 RR P38 nøkler er sirlig hengt opp på veggen

Med de få unntakene der eier har bestillt en ekstranøkkel da, såklart. La oss runde ned, og anta at de har igjen omlag 300 000 nøkler til biler som gikk ut av produksjon for 17 år siden.

 

Akkurat passe sinnsykt til å være troverdig og sant, vi snakker tross alt om UK.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins det altså et eget rom på Solihull der 334 802 RR P38 nøkler er sirlig hengt opp på veggen

 

Akkurat passe sinnsykt til å være troverdig og sant, vi snakker tross alt om UK.... :)

 

I følge det jeg har fanget opp igjennom årene så stemmer dette. Hver bil ( RRp38 ihvertfall )ble produsert med 4 sett nøkler til hvert VIN nr. Du får med 2 sett når du kjøper bilen. De resterende 2 kan etterbestilles gjennom godkjente forhandlere, hvorav Famous Four UK sannsynligvis er blandt de godkjente.

 

Så derfor til trådstarter, hvis muligheten for å få igjen jakka fra Puben er liten ( de fleste Puber er dog veldig tilgivende, hvis du bare har blitt edru igjen ;) )

Så ville jeg prøvd å kontakte Famous Four, oppgi din bil sitt VIN nr og spør om mulighet for nye nøkler, hvis din lokale forhandler ikke er innenforstått med at den muligheten skal eksistere ( altså etterbestille originale nøkler )

 

Del gjerne resultatet med oss, for det kan hende flere er litt uheldig ( på Puben, i båten, ved brygga, på afterski osv :lol: )

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når jeg bestilte nøkkel til min P 38 fra Famous Four så ville Land Rover ha informasjon om hva som står på klistrelappen bak på nøkkelhuset.Om ikke nøkkelen finnes lenger kan jo dette nå bli et problem kanskje.

Jeg tror det kan være smart å skrive dette nummeret ned et sted der det ikke kan bli borte når en enda har nøkkelen, f.eks stifte denne lappen på vognkort del 2 som bør ligge i den lille safen :)

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...