Gå til innhold

Elvehundre

Anbefalte innlegg

F5156D84-1FA5-48E9-A24C-9DED60048202.jpeg

 

Da er førjulsgaven levert og prøvd. Passet til oss alle sammen. Nå skal vi snart opp i Henry’s Garage å se på «Bulken» og sette igjen litt deler.

Endret av Adventure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke om Discovery V8 skal få egen tråd, eller om jeg skal ha alt samlet her. Var i alle fall på ekornlageret i kjelleren en dag, og fant nye støtdempere som bilen skal få. I rom-hjula kanskje. ;)

 

Ellers var åtteren og jeg på tur i går, til Rudskogen på grøt og kjøring.

 

Og om kvelden var vi på skogtur, men bilen fikk stå på Høiås mens jeg kjørte skispor i løypene.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Edit: er en liten video fra Rudskogen, link over bildet av snøscooter.

DSCN0857.JPG

DSCN0858.JPG

DSCN0862.JPG

DSCN0893.AVI

DSCN0902.JPG

25396109_2032459776779067_1123485739881990378_n.jpg

DSCN0860.JPG

DSCN0869.JPG

Endret av Elvehundre
Info og fler bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nyttår til alle som følger tråden.

 

Oppdatering:

Kom akkurat hjem etter tråkking av såle i skiløyper med firhjuling og slådd.

 

Og i romhjula ble dette kjøretøyet levert hjemme. Kultmaskin :D.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

DSCN0913.JPG

DSCN0917.JPG

DSCN0919.JPG

DSCN0908.JPG

DSCN0909.JPG

DSCN0910.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikke mye å nevne. Har ikke den store arbeidslysten for tiden.

 

Discovery V8 har fått innmontert Dab+ radio med CD og telefonellernoeslikt. Fant ut at det kommer inn vann over frontruten da jeg vasket bilen forrige lørdag. 

 

Galant har fått to nye stag i hjuloppheng nedre foran venstre side.

 

Den rulla Light Weight fikk ny venstre skjerm i dag. Og panser fra LW Serie 2A passer ikke LW Serie 3.

 

Fått på bakhjul igjen på en av de eldste motorsyklene, samt alle waiere.

 

Resultat etter to fredagskvelder og ca 4 timer en lørdag.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery V8 EFI 94/95-mod. Stiller spørsmålet her, kanskje ikke alle leser både Prosjekt og alle andre områder.

 

Ett par ganger har jeg vært nødt til å kjøre starteren lengre før motoren starter. Vanligvis starter motoren lett. Altså starter raskt etter at jeg vrir på nøkkelen.

 

Kan det være en føler som jukser? Og i tilfelle, hvem bør jeg bytte først? EFI-motor, 94/95-mod.

 

Muligens er det når den har vært kjørt og har stått såpass lenge at motor er nesten helt kald, at jeg har denne utfordringen. Men har hittil skjedd bare 2 ganger hvor jeg har lagt merke til det.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - det er ikke morsomt når en EFI V8 (Hotwire - 14CUX?) begynner å svikte.

 

Jeg tenker på det at du har nok gnist på pluggene - altså at jordingen er skikkelig bra.

Har selv lagt opp ekstra med solid jording 

- toppene til blokka

- blokka til ramma

- blokka til karosseriet

- blokka til innerskjermene (den venstre til coil-festet)

- blokka til jordingskabel fra batteriet

 

På den måten har jeg eliminert jordingstrøbbel som man ofte kan slite med på gamle biler - også Land-Rover.

 

Opplevde selv bedre start og motor-gange med optimal jording.

 

Når jordingen er på plass, så er jo alt det andre man normalt tenker på .... nok strøm på batteriet, sensorer, bensinpumpe, rotor og lokk, pluggledninger, plugger, MAF etc etc 

Men de siste tingene er jo det man som oftest holder fokus på.

 

Håper du finner ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke tenkt på jording. Takk for et godt svar. Skal sjekke, som du skriver er det enkelt å fikse/forbedre.

 

Tenkte på pluggene, de var nye i høst. Men kanskje feil type.

 

 Ja, det er Hotwire - 14CUX.

 

Nå er jo dette bilen som jeg kjøpte fordi tidligere eier hadde startproblemer. Altså bilen hadde ikke startet på veldig lenge da den ble levert hos meg.

 

hilsen H A :)

Endret av Elvehundre
La til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo allerede påpekt her at jording er en kilde til både det ene og det andre, så det skal ikke jeg si så veldig mye mere om. Men, jeg prater innimellom med en svært hyggelig kar i fra Bergenstraktene, County! Han har hver gang vi har snakket sammen påpekt nettopp helt elendig jording på Disco1! Der går all jord via chassis eller var det...samma det. Sjekk jording overalt på D1!

 

ehhh, nevnte jeg jording :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tatt litt ferie. Ikke helt ferie, for æ kjøpte en Land Rover her om dagen.

 

Men nå om dagen går det egentlig mest i ski. Og tenkte litt snøbrettkjøring i ettermiddag. Flott vær. Fine snøforhold i området rundt Gråtassmuseet. Synd æ har problem med brems på ene siden av beltetraktoren, slik at beltet låser på høyre side.

 

I morra tenkte vi oss en tur til Rørosmartna’n.

 

Og lørdag er det snø-kjøretreff i Gærhølet, uten bil. Ble ikke ferdig å reparere den Light Weight som Andreas (Adventure) rulla med. De kjører Discovery hit, men må tenke på hjemtur også. Via jobb i Molde. Så da kan man ikke risikere noe.

 

Hadde tenkt å dra med oss LSE’en til treffet, men den nye brøyteren har ikke brøytet fram garasjen. Orker ikke måke nå. Blir sikkert flere treff. Tenkte på noe, for 35 år siden måkte æ ofte fram Land Rover’n som sto i den forrige garasjen (som sto lengre fra veien). Hva som er viktig endres. Eller kanskje er det hva man orker å gjøre som har endret seg.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yarnslayer skrev:

Lurer på om vi traff dere i Aremark 1-2 helger siden? En grønn ... defender med noe mindre, rødt, på henger bak?

Vi kjørte nordover i svart FL2, og de vi møtte var på vei sørover.

 

Det er ingen av oss som husker det var oss. Da min disco sto med problemer med  drivstoffet for to helger siden og forrige helg var jeg på jobb.

 

fatteren husker heller ikke at det var han, og nå husket han plutselig at discoen hans er blå.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, Adventure said:

 

Det er ingen av oss som husker det var oss. Da min disco sto med problemer med  drivstoffet for to helger siden og forrige helg var jeg på jobb.

 

fatteren husker heller ikke at det var han, og nå husket han plutselig at discoen hans er blå.:lol:

Mintgrønn/antikkgrønn 110 med en rød 90 på henger sa suffløren bak her.

Så da var det definitivt ikke en blå disco. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fredag kveld dro jeg på tur igjen. Sammen med Discovery V8. Litt plunder å få tak i egnet tilhenger, det er merkelig at så mange store tilhengere er i ustand på en eller annen måte. Materialforvalteren i Henry's garage må nok gjøre noe med dette.

 

Det ble en for øvrig en fin tur . V-åttern maler så fint. Kanskje går den litt ujevnt på lavt turtall. Starter greit hele tiden nå. Bilen kan ved enkelte situasjoner vibrere, har sjekket kryss i mellomaksler. Kan det være den fleksible koblingen bak på bakre mellomaksel som kan skape dette?

 

Fikk leid en veldig god tilhenger, Ifor Williams. Lå veldig behagelig på veien og perfekt å ha bak Discovery'en.

 

Fikk besøkt Morgan og Annika på hytta mellom Bengtsfors og Åmål. Alltid fin å komme dit, fin plassering på Udden og god utsikt til vannet. Som var dekket med is. Snø på veien inn til hytta, firhjulstrekk er helt greit. Nydelig mat, som vanlig nå jeg er der. Lørdag fikk jeg også testet en Dacia Duster, en helt grei bil.

 

Ja, målet med turen var faktisk og hente en bil. Til en voksende samling av kjøretøy. Vurderer hele tiden at jeg skal selge noe.

 

På tilhengeren står det et veldig godt utgangspunkt for noe som kan bli et artig kjøretøy. Tusen takk til forrige eier som grunnet flytting måtte selge bilen som han har gjort mye bra arbeide med.

 

Min første Serie 1 multipliserte inngangssummen ca 22 ganger fra den ble kjøpt sommeren 1984 og til den kom på skilt sommeren 1986. Skal bli spennende å se hvordan det går denne gangen. Etter noen egne Serie 1og ikke minst reparasjoner av andres Serie 1-biler har jeg tidligere uttalt at jeg aldri mer skulle ha Serie 1 med bakgrunn i deletilgang.

 

Heldigvis, får se det slik, har jeg manglende impulskontroll. Nå står det nemlig en Serie 1 med potensiale i Henry's Garage.

 

Ønsker alle en fin søndag og les gjerne annonse under KJØPES

hilsen

Henry Arnfinn :)

DSCN1208.JPG

DSCN1209.JPG

DSCN1210.JPG

DSCN1211.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtiden er ELEKTRISK.

 

Eller er den det?

 

Er mottakelig for forslag til motor i den nyankomne Serie 1. Den har ikke original motor. Det fulgte med en toogenkvart i deler, S II/IIA-girkasse og det er påmonterte aksler fra nyere LR.

 

Hadde vært artig med noe helt annet. 2-liters Alfa Romeo kanskje. Fiat twin cam. Eller en lett japansk motor koblet til automatgirboks.

 

Automatgir er jo kjekt. Er jo blitt en eldre mann og erfarer at det er enklere for ungdommen med automat og servostyring når jeg skal kjøre sammen dem på Rudskogen.

 

Eller skal jeg gjøre alvor av å bygge en Serie 1 med elektrisk framdrift? Har jo syslet med tanken på å bygge en eldre LR med elektrisk motor i mange år.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...