Gå til innhold

Elvehundre

Anbefalte innlegg

Hei

 

Egentlig like greit å starte en topic der jeg samler prosjektene. Henry's Garage har eksistert siden 1985, da var det bare et pappskilt som avdøde kompis Jan lagde og hengte opp i låven der jeg bygde 80-tommer.

 

For noen år siden var det en annen kamerat, Morten, som fikk lagd et skikkelig skilt. Dette skiltet er skrudd opp på veggen der jeg leier verkstedplass. Som den våkne kan se så er r-ene feil vei. Slik var de på det opprinnelige pappskiltet også.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

 


Ja, piratflagget har også sin historie.

 

Mor mi kalte meg alltid for "piraten". For noen år siden fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med dette. Så nå henger det piratflagg både her og der. Har også fått lagd klistremerker med små pirathoder, slike merker havner på alle kjøretøy som er innom Henry's Garage for litt assistanse.

 

Og hele opplegget med assistanse er å "gjøre andre glad". Altså, folk skrur og fikser selv og jeg assisterer når det stopper opp.

 

Innimellom pusler jeg på egne ting også.

 

Fortsatt fin kveld ønskes dere

hilsen

Henry Arnfinn :)

IMG_4906.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag fikk vi PKK-godkjent et av høstens prosjekter.

 

Legger med bilde fra da vi hentet bilen i Trøndelag i sommer, et bilde fra planet under arbeid og to bilder fra i fredag.

 

Det har blitt noen timers arbeid. Og noen timer med leting etter deler. Enkelte av delene er vanskeligere å finne en motordeler til gamle Serie I motorer.

 

Ønsker alle en god natt

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

IMG00192.jpg

DSCN0269.JPG

DSCN0291.JPG

DSCN0294.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arild

 

Takk Svein Ivar

 

Satt akkurat og skrev svar i topicen nå, da jeg var ferdig fikk jeg ikke poste svaret.

 

Dessverre gidder jeg ikke skrive det lange svaret på nytt, pussig hendelse i grunnen. Har vært utsatt for slikt tidligere også.

 

Fargene på Subaru'n kommer fra en kaffekopp jeg fikk for lenge siden. Sønnen, som eier Subaru'n, skal ha den på i alle fall en bil til samt på en motorsykkel.

 

Subaru'n har et navn: ALLUT, står for Alvorlig Liten Lastebil Uten Tipp.

 

Konseptet i garasjen er en livsstil, som er formalisert de senere år. Handler i grunnen om dugnadsvirksomhet, noe mange andre og jeg bedriver på forskjellige plan her i vårt vakre land. Pleier å si jeg er en av "Norges beste kulissearbeidere".

 

Driver med mye dugnad, og når det gjelder kjøretøy er det helt bortkastet at over 40 års erfaring med hobby-mekking ikke kan komme andre til gode. Så får de også ferdig ting som "har stoppet opp" og da gjør man andre glade ;).

 

Ønsker alle en fin lørdag og ei go hælg

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsprosjekt

 

Det er fredager det er "åpent" i garasjen for "gjøre andre glad"-prosjektene. Øvrige kvelder brukes på trim, foreningsarbeide osv samt arbeid på egne eller sønners kjøretøy.

 

"Gjøre andre glad", da må folk VILLE SELV. De må skru det de får til, så hjelper jeg med det som stopper opp. Og de må være trivelige og ha rett utstråling og innstilling. Skal også være hyggelig å drikke kaffe og/eller spise sammen.

 

Her er en Webb-forgaffel som vi satte sammen for litt siden. Eieren av sykkelen er 70 år, arvet denne sykkelen etter sin bestefar og husker bestefaren kom kjørende da sykkelen var ny. Den skal tilbake til fordums prakt. Det meste er lakkert og vi har begynt å skru sammen, motoren er ferdig overhalt.

 

Fortsatt fin lørdag ønskes dere

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

DSCN0238.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Henry`s Garage er en trivelig plass å være!

 

Forumtips; når en skriver lange innlegg er det lurt å ta en kopi (merke hele teksten, høyreklikk, kopier) av hele innlegget før en legger det opp på forumet; om det da går skeis med noe kan en istedet for å taste alt på nytt bare begynne på et nytt innlegg, høyreklikke og "lim inn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Guttorm. Men jeg sliter også med å kopiere i den versjonen forumet er i nå, har ikke fått til å kopiere inn tekst på lange tider.

 

Nå er ALLUT'n "ferdig", bilen er PKK-godkjent og blant annet masse bremsedeler er byttet og vi synes det ble et greit utseende. Sveiser'n gjorde også en god jobb.

 

Legger ved et bilde fra i dag, sammen med "Elveesstre". Og et detaljbilde fra planet.

 

Ønsker alle en fin søndag

hilsen

Henry Arnfinn :) som gratulerer Heidi Weng så mye med seieren i dag, hun er en av mine favoritter blant Norges idrettsutøvere :)

 

 

 

 

DSCN0300.JPG

DSCN0301.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HA. Dette blir en artig tråd å følge. Trodde aldri jeg skulle like en Subaru av denne typen, men den ser slettes ikke verst ut. Far til en god kompis driver med samme og sliter, som du forteller, med å skaffe enkelte deler. Likte godt trelistene. Det gjorde susen!

Hadde et BSA prosjekt med tilsvarende gaffel for noen år siden. Manglet mye deler og jeg ga prosjektet videre. Fikk allikevel "satt meg litt inn i" gaffelen og rammekonstuksjonen. Dette er artige greier. Synd jeg ikke fikk oppleve den "live". Det hadde vært artig.

Garasjekonseptet ditt er helt toppers. Synd jeg bor så langt unna. Var det nærmere så ville jeg nok i alle fall testet ut om jeg var i rett kategori til å få innpass.

Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje, du får sette far til din kompis i kontakt med meg så kanskje vi kan hjelpe hverandre. Jeg har funnet noen deler her og der.

 

Brukte litt tid på å skjønne hvilke biter som skulle på de forskjellige steder på den gaffelen, de er jo gjenget høyre eller venstre. Stagene mellom er gjenget både høyre og venstre. I det jeg knakk koden gikk det veldig enkelt.

 

Har forresten nesten tilsvarende gaffel på siste sykkel'n jeg kjøpte sist sommer, ikke sikkert jeg har fortalt om den her på forumet enda. Den står nå på flisene i kjellergangen, skal være vinterprosjekt dersom det blir kald vinter. Varmekabler under flisene ^_^. 51-modell, kjørt fram til 1963. Da satt bort fordi den sluttet å lade. Stått pent lagret i 53 år. Nydelig patina, som beholdes. Har handlet nye vaiere, bensinkran, gasshåndtak (spesiell løsning) m.m.

 

Artig at dere liker listene, det var sønnens forslag. Skal si det til han når jeg treffer han. Jeg var mer innstilt på de svarte og blanke originale, men de var mye skadet. Poden sin bil, så han får bestemme.

 

Yarnslayer, har ikke funnet dette med hillholder og denne bilen er en av de siste årsmodellene.

 

Hærlig bilde Vidar, husker også tilsvarende bilder fra diverse eldre bilblad. Skulle likt å ha de felgene forresten. Seriøst altså, felgene fra bilen. :lol:

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS

Leter etter "fete" 13-tommers dekk i All-terrain-mønster eller lignende. Sånn ca 165R13 eller 185/70R13. Joda, skjønner dette er vanskelig. Men det er jo ikke bare jeg som samler på ting i garasjer, verksted og låver. Er det vel? ;)

DS

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody, tror det var bilder av slike biler som lå i bakhodet til yngstesønnen da det ble trelist langs siden.

 

Vi får se hva det neste blir. Påbygg over lasteplanet i tre? ^_^

 

Torsdag kveld kom "Den amerikanske pasienten" til verkstedet igjen, heldigvis fant Andreas (eldstesønnen) ut av startproblemet i løpet av gårdagen. Så da er den bilen operativ igjen. I går kjørte han britisk kvalitetsprodukt (Light Weight), koste seg med de turene.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang sett en 86-tommer med tak og dører i tre. Kledd i aluminium. Var på Heimdal på slutten av 80-tallet. Ble bygget tilbake til vanlig LR-utseende. Og solgt. Eieren kjøpte en liten Broncho.

 

Ellers har det vært bygd flere LR som Woodie, har sett bilder av biler fra Statene.

 

Ønske aill ei ho hælg

Hilsen

Henry Arnfinn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott garasje og flotte biler. Ble skikkelig snasen den Subaruen også. Nesten så man kjenner at det rykker litt i "vilha-genet".

 

Da vet jeg hvor jeg skal sette kursen når jeg har gråten i hånda og snørra i fatle om de Sollihullske bilgudene slutter å smile til oss her oppe i Aremark. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste først nå starten på tråden. Flott verkstedprinsipp.

Kan det være Jan Bokon som var papp-skiltmakeren?

Før jeg startet Gautes Garage brukte jeg å klistre på en mekkesmurf på bilene som var innom hos meg.

Så ble det garageskilt med logoen min på de som ville ha.

Bør kanskje se om jeg finner igjen rullen med merker.

Har litt gjør-det-selv her innimellom for gode venner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Helge. Hyggelig med folk som er innom, har tenkt på Saab siden du var der.

 

Ja Gaute, det var Jan Bockhon som lagde det pappskiltet. Han ble med i interimstyret da jeg startet avdeling Midt Norge vinteren 1985. Første lokalavdeling i NLRK.

 

Du må bare stikke innom hvis du er her nede i hjørnet. Og ta gjerne med Karin.

 

Det var på disse tider i 1987 at avd Midt Norge kom til årsmøtet i NLRK i Oslo, med folk i buss. Jeg hadde sendt inn forslag på endring i NLRK. Ifølge NLRK-folket i Oslo-området var det første gang det var så mange på årsmøte, Oslo-NLRK mobiliserte litt folk den gang, og var noen stemmer mere enn oss. Jeg fikk i alle fall beskjed om at "dere andre" kan starte deres egen klubb :lol:. Uansett, NLRK ble endret etterpå.

 

Gaute, var du og jeg på LMK-landsmøte i vinteren 1986. Husker jeg kom med trikk opp til Storo en lørdag morgen og du plukka meg opp i en Mini. Jeg var litt forsinket, hadde havnet i et "artig" selskap fredag kveld. Og jeg husker enda med hvem :D. Mener vi dro til Teknisk Museum. Hvis det var åpnet den gang, i tilfelle ikke var vi i et annet lokale. Og kanskje også på et annet møte. Men jeg husker du kjørte Mini.

 

Husker jeg var på LMK-landsmøte i 1987, sammen med PQ. Siden har jeg vært på ca 25 LMK-landsmøter, to år var LMK-kontakten fra styret, en gang var jeg syk og en eller to ganger har andre vært der i stedet for meg.

 

Det er vældi mange år. Begynner å bli eldre, skjønner jeg <_<.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...